Var handlar ni?

En ganska bra Hemköp finns på min gata. En mycket bättre kanske fem minuters promenad bort. Plus andra kedjor och småbutiker. Jag har affärerna som skafferi och handlar det jag behöver kontinuerligt.

Saknar en Coop i kvarteret eftersom de är bäst på ekologiskt. Köra till stormarknader är inte ett alternativ.
 
Blir mestadels ICA inne i stan. Finns Coop vägg i vägg och ett annat Coop på andra sidan stan. Vi bor 1,5 mil utanför stan så det kvittar avståndsmässigt vilken vi tar. Har blivit ICA för vi gillar butiken och sortimentet, de har självscanning och svärmor jobbar där :D

Vi har även en lokal ICAbutik här på landsbygden som är riktigt fin. Blir dock dyrt att storhandla där så det blir någon gång ibland och när vi hämtar paket mm.
 
Var handlar ni era livsmedelsvaror? Coop, Ica, Willys, annat?
Handlar ni alltid i samma butik/från samma kedja eller varierar ni?
Vad är det som gör att ni väljer som ni gör?
Jag handlar nästan uteslutande från en och samma butik. (ICA Maxi). Jag hatar nya affärer när jag måste leta efter varorna och inte hittar i butiken. Dessutom självskannar jag och då går den mindre ICA-butiken i stan bort, även om jag naturligt åker förbi den oftare.

Coop tycker jag är dyrare, precis som du säger, så jag slutade ge Coop en chans.
Willys där vi bor är ju så sunkig och äcklig butik. Netto finns ju inga bra varor på och den butiken är så stökig. Då är Lidl bättre, men det ligger lite avigt till och har inte allting jag vill ha.
 
Vi handlar nästan uteslutande på Ica Nära 8km bort. Har närmre till Netto och Ica Kvantum (5km) egentligen. Men Närabutiken har butikstyckat svenskt kött och det är lugnt och skönt att handla där.
Konstigt nog blir det inte dyrare att handla där än stora Ica (brukar vara så med småbutiker annars)
Gillar också att dom är duktiga på att märka upp sälja varor med kort datum istället för att slänga och dom har ofta närodlad frukt och grönsaker.

En liten butik jag är mån om att ha kvar:up:
 
Jag handlar på Willys, Ica focus, Lidl, tempo eller Coop hehe beroende på var jag befinner mig rumsligt + av hänsyn till öppettiderna. Vänsterprasslar även med Hemköp då och då. Har alltså inte ngn soft butik i mitt direkta närområde :(. Bor i villakvarter som är utformade för folk med bilar. Har ingen bil. Blir nog mest Ica focus pga läget, men den är så dyyyr så försöker att komma ifrån det. Handlar även på en asiatisk butik då och då, bättre soja och billigare tofu!! Samt roliga svampar!
 
Närmst har vi Ica Nära, ca 1 mil.
Sedan är det 2 mil till Matöppet och Konsum, av dem blir det nästan alltid Konsum men Matöppet har postkontoret och Schenker.
Oftast blir det dock Ica Maxi eller City Gross i stan 4 mil bort ca, där de har störst glutenfritt sortiment. Vi storhandlar i bland och kompletterar lite allt som oftast där vi är. Vi brukar oftast handla där vi befinner oss.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Barn Min snart 10-åriga bonusdotter har tydligen alltid varit väldigt liten i maten och det har inte direkt blivit bättre på senare tid. Hon...
2
Svar
23
· Visningar
2 130
Senast: ylvalill
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp