Var handlar ni?

I princip uteslutande i byns Ica Supermarket. Gillar att handla lokalt och det är dessutom en riktigt bra Ica!
 
Storhandlar på ICA maxi utanför stan, som faktiskt är en av de affärer som ligger närmast. De har också mycket lokala varor, som kött och mjölk.

Handlar även en del på Willys som ligger på vägen hem, men de har så tråkigt utbud så blir mest när det är bråttom.
 
Jag handlar mest på Ica Kvantum, de har det mesta jag vill ha. Har ca 1 km dit (cyklar eller åker bil när jag har möjlighet).
Närmast har jag Coop och Lidl, där handlar jag ibland, vid tidsbrist/dåligt väder, annars mest sötsaker och bröd.
 
Lidl eller Matpiraten (lokal butik) men bara det jag inte hittar i tunnorna eller containrarna bakom butikerna. :)
 
Ica Supermarket, ett stenkast från där jag bor.
Tycker de har bra utbud och på många varor samma priser som Maxi och Kvantum.
Varierar nån gång ibland och åker till CityGross.
 
Har ICAs matkasse som fixar alla luncher + middagar i veckan, sen handlar vi resten på vårt lokala ICA när vi hämtar matkassen. Fantastiskt skönt att bara behöva handla en gång i veckan och aldrig planera middagsmat men ändå kunna äta nyttigt.
 
Handlar främst på Willys men chips på Citygross och plocksallad på Ica supermarket.
I kommunen finns dessutom Lidl och Netto men de besöker jag aldrig.

Har vi matkasse är det Citygross som gäller.
 
Handlar oftast på Ica Maxi. De har ofta rea på saker jag handlar och är billigast av de jag har gångavstånd till. Säkert skulle jag kunna vinna ett par kronor på att handla på Willy's, men jag orkar verkligen inte gå typ 40-minuter (minst) för att handla där. Då vinner Ica's 15-20 minuter ^^
 
Handlar på ica supermarket. Dels för att jag jobbar där och dels för att det är den butik med mest svenska priser i. Jag bor nära norska gränsen.
Här har vi eurocash(http://eurocash.se/), maximat(http://maximat.se/), en liten coop och en liten mataffär som är fristående (mitt förra jobb).
Före ICA öppnade så handlade jag på maximat då jag tyckte att de hade bäst utbud, dom är dyrare än eurocash men jag hittar sällan nått på eurocash som jag vill ha. Men nu finns ICA och det är väldigt skönt =)
 
Har ca 1 mil till Ica Kvantum, Coop och Willys (Hemköp och Lidl aningen närmare, likaså en liten närbutik och mack, men där handlar jag i stort sett aldrig).
Vi handlar mest på Willys, för de har bäst utbud och bäst pris enligt oss. De har mycket ekologiskt och även närproducerat, vilket vi strävar efter att köpa.

Ibland kan vi handla på tex Ica då de har öppet till 23.00. De har en delikatessdisk, vilket inte Willys har, så nån gång handlar vi på Ica för det också. Men överlag tycker vi de har sämre utbud (ekologiskt) och är dyrare än vårt närmaste Willys.

Lidl kan vi handla på om de har nåt speciellt vi vill ha.

I sommar ska vi titta lite på Matsmart på nätet och kanske beställa lite därifrån tänkte vi.
 
Handlar det mesta på min närmsta Ica då de har bra utbud&priser. Brukar dock åka till en Maxi någon gång i veckan med en vän och hamnar ofta på olika Ica om jag varit i stallet :) Finns lite för många bra Ica här i stan. Haha. En närstående brukar handla på Willys så hänger ibland dit eller handlar på andra Willys när jag är i området. Allra sämst är jag nog att handla på Coop då jag i princip enbart håller mig till Coop Forum. Handlar där mestadels när jag är på Systembolaget i samma område. Trivs rätt bra med Ica så det är det naturligt val men hade gärna varierat mer på vilken Ica som jag handlar :)
 
Willys med hemkörning. Jag kan inte tänka mig att storhandla själv sen vi började med hemkörning. Slut på kånkande och slut på att ingen har tid eller ork att storhandla.

Willys har dessutom så gott som alltid ett ekologiskt alternativ till de saker vi köper.
 
Samma här! Går att få matkassar men jag vill ju handla på typ mathem så jag får välja själv... så mkt i-landsproblem på det gnället men ja... hade vart gött :D

Inte ens matkassar hit :meh:

Det är mest för att slippa allt extra som hamnar i korgen när jag går i affären. Blir så dyrt :angel: Får börja promenera dit med vagnen, rymmer inte lika mycket :p
 
Jag bor löjligt nära ett större stadsdelscentrum och är bortskämd med att kunna välja mellan Ica Maxi, Willys och Lidl. Dessutom bor min hundvakt vid ett annat stadsdelscentrum med Ica Maxi och Willys. Den Willys-butiken är bättre än "min" egen medan jag föredrar "min" Ica. Min absoluta favoritbutik är dock Lidl. Mest för att jag gillar deras lite annorlunda sortiment. På senare år har de också fått ett allt större ekologiskt sortiment.

Men nu ska jag flytta till centrala stan, vilket innebär färre affärer. Och jag tror jag ska satsa på hemkörning från Willys.
 
Willys oftast. Av den anledningen att det är den enda affären (samt Coop, men gillar inte Coop) inom 4 mil. Handlar vi kött blir det nånannanstans, typ city gross, eller kvantum, men då är det 6-7 mil dit.
 
Ica Maxi för veckohandlingen då det hittills har varit affären med det största och mest prisvärda sortimentet. Dock öppnar Willys i veckan här i stan och om de har ett jämförbart sortiment (så att jag slipper komplementhandla på Maxi) och är billigare byter jag nog till dem.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Barn Min snart 10-åriga bonusdotter har tydligen alltid varit väldigt liten i maten och det har inte direkt blivit bättre på senare tid. Hon...
2
Svar
23
· Visningar
2 130
Senast: ylvalill
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp