Var handlar ni?

Storhandlar/veckohandlar främst på Citygross i stan (Norrköping, jag och sambon bor typ 2 mil utanför) :). Stödhandlar/mindre till halvstora handlingar ibland på ICA, främst på närbutiken här på landet bara 6 km från oss :). Vet inte men jag gillar inte "billighetsaffärer" Netto handlar jag inte, Willys näe inte sen Citygross kom till stan och Lidl har jag aldrig satt min fot i, aldrig!

COOP gillar jag inte, vet inte riktigt varför...:p
 
Har liksom inte ngn anledning att inte handla på Ica Maxi, jobbar ju där :p
MEN gillade den butiken redan innan jag började där, storhandlar där och stödhandlar på vårt lilla Ica Supermarket hemma i centrum.
Blir ju en hel del köp på ica, gillar när bonuschecken kommer ;)
 
Handlar på willys. Det finns även ett ica i närheten men där vägrar jag handla, personalen är så extremt lata och otrevliga. Coop skulle jag aldrig sätta min fot på.
 
Har en liten Ica butik i byn där vi oftast handlar.

Näst närmaste är dryga milen bort nån kilometer från jobbet då händer att jag handlar på lilla coopbutiken där om jag handlar på lunchen på jobbet.

Stor matbutik (Coop forum men finns även Ica maxi och Willys) ligger i stan 20min bort med bil så dit åker vi om vi ska storhandla till något speciellt eller råkar vara in till stan av någon anledning.
 
Jag handlar överallt, men oftast går jag in på Coop Extra, Ica Kvantum eller Willys. Jag har bara några hundra meter till en Willys-butik, men jag gillar den inte, därav att jag ofta stannar på Coop eller Ica på väg hem från jobbet. Gärna Ica, men Coop om jag ska ha naturgodis. ;)
 
Det har varit lite olika förr handlade jag på en affär som jag råkade vara närmast just då.
När jag och sambon flyttade ihop började vi handla mest på Coop och lite mindre handlingar på Tempo som vi hade 100m från lägenheten. Vi har massor med poäng på Coop nu som vi kanske ska ta och använda!

Nu har vi bytt och handlar nästan bara på Willys, det är mycket bättre priser där än på Coop, butiken i sig är dock inte lika trevlig.
Fattas det en mjölk går vi ner till pyttelilla ICA som vi har 5min promenad bort.
 
Har ett köpcentrum med Willys, Ica o Coop på vägen hem från stallet. Jag handlar Främst Willys p g a deras priser. Ibland tar jag en omväg till Citygross som även har hästsortiment. Fyllnadshandlar gör jag i den lilla Ica som ligger nära där jag bor.
 
Har ungefär lika nära till en Citygross (5-10 min beroende på trafik) och Ica Maxi 10-20 min beroende på trafik) så det beror lite på humör och vart jag är ute och kör för stunden. Har icakort men handlar inte för så stora summor att det spelar så stor roll.
Bor också med knappt fem minuters gångavstånd till en Coop nära men den känns något dyrare och har ett mindre utbud då där blir det mest en liter mjölk eller godis vid behov. Kan ju så klart köra dit också, men parkeringen är så liten och när jag ändå bara handlar enstaka grejer så blir det inte så jobbigt att bära i handen på en promenad heller :p
 
Jag handlar faktiskt i (nästan) alla affärer även om jag köper mer av vissa varor på Lidl eller Ica Maxi. Coop skickar ibland ut sådana häften som man får rabatt på ditten eller en gåva på något så då åker jag dit.

Maxi är mer bekväm p.g.a. jag kan använda självscanner.
Willys är nära men av någon anledning kommer jag aldrig dit, nog mest p.g.a. det alltid är en timmes lång kö känns det som..
Lidl åker jag oftast till om jag vet att jag inte måste köpa något som är "udda" för dem. Men ska jag köpa mycket frukt och grönt åker jag alltid till Lidl först..

Bor typ mitt i smeten så har nära till allt. Lidl ligger dock längst bort från mig.
 
Lite olika. I lilla samhället varierar jag coop och Ica lite beroende på vad jag ska ha (finns bara de två) Vid större köpcentret finns willys och ett större coop så är där ibland också. Jag tycker ju Coop är roligare, men ska jag handla mycket väljer jag nog Willys,
 
Nej, i min Willys är alla oerhört konservativa och vägrar scanna själv. Vi är jättefå som scannar, medan köerna i kassorna är långa. Underligt.

På de Willys jag handlat på med självscanning har det alltid varit många lediga scanners. På mina lokala Maxi brukar det däremot inte vara så många lediga (och de har väldigt många scanners, fler än hos Willys). Dvs det är verkligen en tydlig skillnad mellan kedjorna. Vad det beror på har jag ingen aning om.
 
På de Willys jag handlat på med självscanning har det alltid varit många lediga scanners. På mina lokala Maxi brukar det däremot inte vara så många lediga (och de har väldigt många scanners, fler än hos Willys). Dvs det är verkligen en tydlig skillnad mellan kedjorna. Vad det beror på har jag ingen aning om.

Intressant.

Märker samma, men på fin-ICA i V Hamnen i Malmö. Alla scannar (m e m). Härute på landet - otroligt få. Men jag drog slutsatsen att det handlade om området.
 
Intressant.

Märker samma, men på fin-ICA i V Hamnen i Malmö. Alla scannar (m e m). Härute på landet - otroligt få. Men jag drog slutsatsen att det handlade om området.

Jag har ju Willys med självscanning i Borlänge och även Maxi men det är som sagt stor skillnad mellan kedjorna. Det är sällan jag är in på Coop (stormarknad i Borlänge) men det brukar finnas många lediga där också.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Barn Min snart 10-åriga bonusdotter har tydligen alltid varit väldigt liten i maten och det har inte direkt blivit bättre på senare tid. Hon...
2
Svar
23
· Visningar
2 130
Senast: ylvalill
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp