VAr hittar man ridstövlar för oss med feta vader?

Sv: VAr hittar man ridstövlar för oss med feta vader?

Vadvidd 37 räknas som normal. Du kan inte ha provat många stövlar.

MHs Richmond har 42-44 i vadvidd på de breda. Eftersom det är resår går ju det att dra lite extra.
TIB shortchaps skulle nog fungera i XL. De har mycket resår och töjer sig bra.

Föressten finns det upp till vidd 44 cm hos Cavallo utan att behöva göra tillägg.

Håller med!

Mountain horse har vida stövlar och därtill resår!
Upplever dessutom att MH High rider är något vidare än övriga stövlar. Jag behöver vid i alla andra modeller men i High Rider hade jag nog kunnat nöja mig med normal :)

Har haft ett par MH Sportive High Rider i säkert 5-6 år nu, senaste åren nästan dagligen nötta, men det enda som har behövt åtgärdas är byte av dragkedjan, så de tål rätt tuffa tag!

Jag ger upp:crazy: Jag har storlek 38 ca. och vadvid 37 :crazy: dessutom får stövlarna vara max på insidan av benet 37cm.. Är jag felbygg eller vad? :crazy:

Hej!

Hihi, nej inte är du felbyggd, för i så fall skulle jag också vara det och der kan väl ändå inte vara sant!;)
Jag har köpt ett par jättebra stövlar på Granngåden, vet inte vilket märke det var med de hade svart fotdel i gummi och skaft i brunt syntetläder (gummi), skaftet knäppes med ställbar karborrband och passar i alla fall mig bra, kanske lite långa, men tror att de sätter sig om ett tag. Annars tänker jag ta med dem till skomakaren, kanske kan han korta av dem?

Skönt med ett par stövlar somman kan klfsa i leran i hagen med utan att behöva tänka p åatt amn kan bli blöt eller att stövlarn blir förstörda!

Lycka till!:cool:

Jag har 38 cm runt, och har ett par tretorn som jag får 'spänna' in mycket, så dom går att få bredare.

Senast ändrad av en moderator:

Min mamma har använt mina, och hon har snarare närmare 45. Jag hade väl tur med mina då. ;)

Jag har provat runt fem par, får inte fast dem och jag har smalare vader än det. Du kanske har den gamla modellen med lös innansida? De nyaste går inte eftersom det sitter fast hela vägen nu.

Man ska ju kolla där man kan få tag på några..:angel:

Ja, hoppas:laugh: men med tanke på att man inte växer mkt till och jodpursen e för små.. Så jag letar efter stövlar då som jag kan tjata på mina föräldrar ev. spara ihop till själv.. Gärna innnan augusti..Men som sorbe sa - har inte kollat på så många men - dom jag kollat på är dom enda jag har tillgång till. Kan åka till granngården ( ligger på andra sidan vägen om ridksolan ^^) MEN att få dit pappa.. PM om pris kanske e på ingång?:)*hoppfull* fanns dom i svart föressten?:P

Mina Mountain horse med vadvidd Wide är på upphällningen, men det verkar inte som om den modellen finns kvar? Någon som köpt MH-stövlar nyligen med vida stövelskaft?

Vad var det för modell du hade? Tror många av modellerna finns kvar, samt en hel del nya som även de går att få i såväl plus (något vida vader) som Wide (ordentligt vida vader). Alla verkar ha resår dessutom.

Tack för infon, jag får nog surfa runt lite hör jag!

Jag är kort, 45 cm i vadvidd, och kan dessutom max ha 37 i foten annars blir det seglarstövlar, höga vrister har jag också :crazy:

Löste det som så att jag har skor med MHs snyggare mjuka shortshaps med hög utsida och resår. Får precis på mig dom när dom är nya, efter några gånger är de perfekta. XL och extra lång tror jag bestämt att det är.

Stövlarså åkte jag till Göteborg horse show och måttbeställde ett par italienska stövlar. Alex´s boots heter företaget. De brukar finnas på falsterbo, göteborg, strömsholm och globen. Fick jätte fina dressyrstövlar i slim modell med rejält hög båge på utsidan. :laugh:

pris? 2500:D:banana:

Det var billigt tyckte jag, för måttbeställda! Blir de slimmade och fasta runt ankeln?

De har riktigt tjusiga stövlar :laugh:
till de priset kan man ju nästan unna sig två ;):angel:

KL

Detta är ju en djungel! Jag sitter också och försöker hitta ett par ridstövlar, alternativt ett par skor och snygga chaps till.
Men det är ju svårt, särskilt när man vill hålla i plånboken! Att betala 4000 för ett par måttbeställda stövlar finns det inte en chans till nu, då jag just inhandlat resten av utrustningen nytt.. blaah.. plånboken skriker ju redan.

Har kollat runt lite, men hittar nästan ingenting..
Mina mått är 39 i längden, och 43:eek: i vaden..
Någon som har nåt bra tips? Eller möjligtvis ett par i dom måtten som bara står och skrotar..;)?

Liknande trådar

Utrustning Tyvärr har min 13-åriga dotter ärvt sin mammas kroppsform, vilket innebär att vi har små fötter (36-37) korta ben men breda vader...
Svar
6
· Visningar
646
Senast: Zpunk
·
Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 847
Senast: Squie
·
Utrustning Jag har insett att mina ridstövlar helt enkelt inte passar längre, mina ben är inte alls som de var när jag var tonåring :angel: Så nu...
Svar
13
· Visningar
1 036
Senast: zarmino
·
Utrustning Vad finns? Jag har oproportionerligt breda vader (ca 40-41 cm i omkrets) och är i övrigt lång och rätt normaltjock. De flesta stövlar...
Svar
10
· Visningar
1 569
Senast: Siggan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka