VAr hittar man ridstövlar för oss med feta vader?

Sv: VAr hittar man ridstövlar för oss med feta vader?

KL

Någon som vet var man kan hitta stövlar i skostorlek 41 typ, ganska breda i fötterna, drygt 41-42 i vadvidd?
Gärna som finns på hööks eller granngården.

Blev glad när jag hittade den här tråden. Trodde jag var ensam i världen att ha breda vader. Är ganska lång har stl 39 och mätte just mina vader. Med ridbyxor lär det bli 45 cm på det bredaste stället! Hjälp, jag som var naiv och beställde ett par ridstövlar från börjes som skulle vara vida, haha vilket skämt. Varför jag inte kollade måttabellen vet jag inte, får skylla på naivitet där också.
Skulle så gärna vilja hitta ett par ridstövlar som är snygga och smäckra, fast i min storlek :/ Vet att flera av er har skrivit en massa tips, men blir ändå alldeles virrig.
Det är ingen som har en länk eller helst direktlänk till någon bra stövel som inte kostar en hel månadslön?
Funderade ett tag på jodpush och short chaps.. men det är ju samma problem där! Jag har ju för breda vader för short chaps också! Speciellt om man ska ha lite snyggare modell som inte är mocka =(
Blir ju alldeles gråtfärdig, varför är alla storlekar så små?? :( Har breda vader för att jag motionerar mycket, spinger och cyklar.. så jag kan ju inte banta bort det direkt heller.

Jag har fått ordning på ett par stövlar nu!:laugh:

Köpte ett par Horsehead (Hööks) med vida skaft på rea, och lämnade dem till en skomakare som lästade ut dem 3-4 cm ungefär. :love: (Det skilde lite mellan höger och vänster, så det blev olika mått.)

Trodde inte att det skulle vara möjligt, jag hade räknat med att sy in kilar eller liknande, men han sade att det var bra läder i dem som skulle gå att töja. Det är enkelt läder i skaften som bara är förstärkt/fodrat upptill, annars hade det tydligen varit svårare...

Det fattas kanske några mm på vänstervaden, men med oskodda ridbrallor så går det om jag kämpar en stund -får dra på mig stövlarna och så lirka med dragkedjan mellan sadling, skydd och tränsning.
Jag hoppas att jag kan töja dem sista biten själv, vill inte bli av med dem igen nu när jag börjat rida i dem.

Senast ändrad:

När tråden ändå är uppe så kan jag säga att jag gått och köpt MHs Richmondstövel! Provade Wide men det var alldeles för stort. Men Plus ligger mellan regular och wide :) Så en Regular/Plus fick det bli, för de finns inte i Short/Plus.

De var en aning för långa men börjar bli inridna och något kortare. Har kilklack på 1 cm också. Jag testade Short i en annan modell och de hade nog blivit för korta när de säckat ihop lite.
Mycket nöjd!

Aigle Start finns i förvånansvärt många olika skaftvidder, om jag får föreslå ett lågbudgetalternativ såhär i slasktider.

Jag köpte ett par Graninge med resår i sidorna billigt på rea på senvintern/våren 09.
Lämnade in dom hos skomakaren som sydde dit en dragkedja bak.
Så nu har även jag ett par fina ridstövlar trots att jag har 45 resp 46 cm runt mina vader.

Är det Richmond? I så fall bör du kunna ha dem i Wide.

var inne på mountain horse sida och hittade på mått tabellen ett par stövlar som skulle gå upp till 45-47 i min storlek 41-42..... men dom finns inte på MH sida!!! :´(

dom heter terra nova high rider... nån som vet något om dom? bilder? omdömme?

tacksam för svar!

Surfar mycket på eBay Tyskland ( www.ebay.de ) och där har de mycket stövlar och många med vidare vader! :laugh: Kolla där efter Cavallo, Petrie eller Königs. Där kan ni göra fina klipp på ett par snygga ridstövlar! ;) Frakten brukar gå på runt 200-300:- och står det inte att säljaren skickar till Sverige, så kan man alltid skicka en förfrågan till säljaren! :idea: Köpte själv mina Cavallo Weltmeister därifrån! :D Skönaste stövlar jag har haft!!! :love:

Om ni behöver/önskar hjälp, så kan ni PM'a mig så ska jag se vad jag kan göra!!

Hej
jag funderar på att köpa stövlar nu och när jag var runt på gbg hs och provade passade inget.... har ca 42cm i vad storlek. Men sen gick jag inte till MH monter och där mätte dom mig (hade inte gjort de innan) och dom sa att jag skulle kunna ha deras Richmond high rider i storlek wide, har 42 runt vaden och 47 på längden enligt deras mättning, någon som har provat den här stöveln och har något att säga? Uppskattar allt då jag inte vill köpa en dyr stövel utan att veta både ris och ros om den, vill kunna ha den ett tag utan att behöva bekymra mig om att köpa ett par nya inom närmsta framtid...

Hej
jag funderar på att köpa stövlar nu och när jag var runt på gbg hs och provade passade inget.... har ca 42cm i vad storlek. Men sen gick jag inte till MH monter och där mätte dom mig (hade inte gjort de innan) och dom sa att jag skulle kunna ha deras Richmond high rider i storlek wide, har 42 runt vaden och 47 på längden enligt deras mättning, någon som har provat den här stöveln och har något att säga? Uppskattar allt då jag inte vill köpa en dyr stövel utan att veta både ris och ros om den, vill kunna ha den ett tag utan att behöva bekymra mig om att köpa ett par nya inom närmsta framtid...

Jättesköna och snygga stövlar till bra pris. Rekommenderas verkligen! :laugh:

Hej. Någon som vet om man kan ha Veredus Guarnieri high Tech storlek 38 el 39 om man har en vad på ca 43-44 cm? Är sjukt sugen på dem ;)

Jag har också problem med stövlar.. på vaden som bredast är det 37/38 och skaften till knölen är 32/33 ^^
Någon som kan hjälpa mig eller har begagnade stövlar? :D

KL

Vad spännande att läsa om er med "breeeeda vader" och sen se att måtten är allt från 39 cm - 45 cm. Fick för mig att mäta mina tjockisben. Mina vader UTAN byxa är 52 cm på bredaste stället...FEMTIOTVÅÅÅÅÅÅ...det är ju för fasiken en halvmeter!!!!!!!!:eek: Har gått ner 25 kilo i vikt på ett år, men tydligen INTE på benen. *muttrar* :grin: Tänker sy egna j**kla shortchaps...:p

Du hör inte hemma i den här tråden. ;) 37-38 cm är den vanligaste bredden på stövlar. Att du behöver kortare är en annan femma.

Jag menade inte att jag hade breda vader, utan problem med stövlar.. xD
Tycker mina vader är normala :D

Det är det som är problemet ;D Tycker ändå att det är svårt för antagligen är de för långa eller för korta.. xD

Liknande trådar

Utrustning Tyvärr har min 13-åriga dotter ärvt sin mammas kroppsform, vilket innebär att vi har små fötter (36-37) korta ben men breda vader...
Svar
6
· Visningar
646
Senast: Zpunk
·
Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 847
Senast: Squie
·
Utrustning Jag har insett att mina ridstövlar helt enkelt inte passar längre, mina ben är inte alls som de var när jag var tonåring :angel: Så nu...
Svar
13
· Visningar
1 036
Senast: zarmino
·
Utrustning Vad finns? Jag har oproportionerligt breda vader (ca 40-41 cm i omkrets) och är i övrigt lång och rätt normaltjock. De flesta stövlar...
Svar
10
· Visningar
1 569
Senast: Siggan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Akvarietråden V
  • Valp 2025