Var ska vi köra?

Flixon

Trådstartare
I vanlig ordning ska vi snart packa in oss i bilen och köra till Östersund från Skåne. I juli kör vi, och tänkte göra resan lite roligare än bara transport (främst för 2-åringen i bilen).

Men vad ska vi hitta på på vägen? Vi tänker nog köra via Jönköping/Mariestad/Mora/E45. Det behöver inte vara några supermegahäftiga stopp, bara något som kan göra resan lite roligare för oss alla tre. I vanliga fall är det paus på en mack liksom, så det blir inte jättesvårt att slå ;)
Vi har också ett tält med, så en mysig, lugn plats att slå upp det på längs vägen tar vi tacksamt emot! Helst ingen camping, dock gärna vid vatten.

Vi tänkte lägga 2 dagar på att köra, en övernattning alltså.
 
I vanlig ordning ska vi snart packa in oss i bilen och köra till Östersund från Skåne. I juli kör vi, och tänkte göra resan lite roligare än bara transport (främst för 2-åringen i bilen).

Men vad ska vi hitta på på vägen? Vi tänker nog köra via Jönköping/Mariestad/Mora/E45. Det behöver inte vara några supermegahäftiga stopp, bara något som kan göra resan lite roligare för oss alla tre. I vanliga fall är det paus på en mack liksom, så det blir inte jättesvårt att slå ;)
Vi har också ett tält med, så en mysig, lugn plats att slå upp det på längs vägen tar vi tacksamt emot! Helst ingen camping, dock gärna vid vatten.

Vi tänkte lägga 2 dagar på att köra, en övernattning alltså.
Har kört den vägen en gång och aldrig mer...Jesus vilken tid! Husvagnar och fartkameror överallt ju...

Men mysig camping i Sävsjö tyckte vi!
 
I vanlig ordning ska vi snart packa in oss i bilen och köra till Östersund från Skåne. I juli kör vi, och tänkte göra resan lite roligare än bara transport (främst för 2-åringen i bilen).

Men vad ska vi hitta på på vägen? Vi tänker nog köra via Jönköping/Mariestad/Mora/E45. Det behöver inte vara några supermegahäftiga stopp, bara något som kan göra resan lite roligare för oss alla tre. I vanliga fall är det paus på en mack liksom, så det blir inte jättesvårt att slå ;)
Vi har också ett tält med, så en mysig, lugn plats att slå upp det på längs vägen tar vi tacksamt emot! Helst ingen camping, dock gärna vid vatten.

Vi tänkte lägga 2 dagar på att köra, en övernattning alltså.
Jag tycker ju att det kan vara ganska trevligt att kika i Gränna. Inte så stort så det blir en liten lagom bensträckare bara om det börjat bli grinigt i bilen.
 
Orsa har jättefin camping oxå och vi var inne på Björn parken ett år. Nu är man väl lite liten när man är två men det är en bensträckare i varje fall!
 
Med en tvååring skulle jag satsa på att leta upp lekparker och liknande längs vägen, och stanna på naturrastplatser. Som du säger, det behöver inte vara så avancerat. Tyvärr har jag inga bra tips längs den vägen ni tänkt åka (Det här kändes inte så hjälpsamt).
Kanske kan du kolla om någon lämnat några tips på STFs Barnens turistbyrå?
 
Fågelsjö som ligger 45 min från Sveg är fruktansvärt fint och har massa sjöar runt. Men om ni tänkt göra resan med endast en övernattning är det nog i längsta laget..
 
I vanlig ordning ska vi snart packa in oss i bilen och köra till Östersund från Skåne. I juli kör vi, och tänkte göra resan lite roligare än bara transport (främst för 2-åringen i bilen).

Men vad ska vi hitta på på vägen? Vi tänker nog köra via Jönköping/Mariestad/Mora/E45. Det behöver inte vara några supermegahäftiga stopp, bara något som kan göra resan lite roligare för oss alla tre. I vanliga fall är det paus på en mack liksom, så det blir inte jättesvårt att slå ;)
Vi har också ett tält med, så en mysig, lugn plats att slå upp det på längs vägen tar vi tacksamt emot! Helst ingen camping, dock gärna vid vatten.

Vi tänkte lägga 2 dagar på att köra, en övernattning alltså.

Åk 50:an och sov över hos mig :angel: :D Jag har utsikt över en sjö iaf :rofl:
 
Gränna har jag funderat på redan, minns att vi gjorde ett stopp där när jag var barn, det var jättespännande!

Bra tips med STF, jag visste inte att de hade en turistbyrå för barnen :)

Björnparken hade nog föräldrarna kunnat tänka sig :angel: hade nog dottern tyckt var spännande också faktiskt.

@athena_arabians väg 50 blir nog lite långt österut känns det som, lockande erbjudande annars! :D

@pajaztar Det kanske vore något ;) det var inte igår precis!
 
Stadsparken i Jönköping är trevlig med lekplats och lite blandade djur att spana på. Just vägen norr om Jönköping är ju inte jätteskoj att köra över Mariestad. Dåligt med tips åt det hållet för min del...
 

Liknande trådar

Fritid Ska på måndag köra från Uppsala till Falkenberg vi har lite diskussioner om vilken väg vi ska köra så tänkte höra ifall någon här har...
Svar
4
· Visningar
546
Senast: saule
·
Övr. Hund Har funderat på att gå ut och vandra längre norrut i landet med Milou men eftersom jag inte har bil så är jag tvungen att åka buss eller...
2
Svar
36
· Visningar
2 708
Senast: Niyama
·
Skola & Jobb Kort backstory: Jag är förtidspensionär, har inte jobbat innan så jag har en fjuttig garantiersättning på 7600 kr/månad efter skatt (pga...
2
Svar
20
· Visningar
5 562
Senast: gul_zebra
·
Träning Behöver era synpunkter! Har träning ikväll och såklart har det snöat i natt... Avskyr snöiga och hala vägar över allt annat och är...
2
Svar
21
· Visningar
3 547
Senast: kryddelydd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp