Var tionde man har någon gång köpt sex

Då kan du väl utan problem svara på en ungefärlig summa med vad du avser med otroligt många? Talar du om tio? Hundra?Femhundra? Tusen?

Det är det jag frågat om som du inte svarat på.

"till skillnad från mig" ser du problemet med de frivilliga? Du måste börja läsa tråden. Jag har tagit upp det i säkert tio inlägg. Att även de välmående frivilliga bidrar till misären och eländet för de prostituerade som inte är det.
Nej för jag tycker inte det är det viktigaste i denna frågan, det viktigaste i den frågan är hur man får stopp på prostitution och vad det är som gör att männen dras in i det till den grad att dom sen köper av allt dom ser. Tycker antalet frivilliga faktiskt är helt irrelevant. Och nej, jag tänker inte pressas av dig att svara på detaljfrågor om saker och ting.

Kan ju säga att prostitutionen kommer aldrig att få ett slut om folk fortsätter att förneka det faktiskt stora problemet att så många frivilliga säljer och att det är en så galet enkel väg till snabba pengar, snabba pengar för alltid med sig problem.

Det är inga siffror man kan räkna bort i sammanhanget. Det är inga "försvinnande få" som man kan se som undantag.
 
Nej för jag tycker inte det är det viktigaste i denna frågan, det viktigaste i den frågan är hur man får stopp på prostitution och vad det är som gör att männen dras in i det till den grad att dom sen köper av allt dom ser. Tycker antalet frivilliga faktiskt är helt irrelevant. Och nej, jag tänker inte pressas av dig att svara på detaljfrågor om saker och ting.

Kan ju säga att prostitutionen och all trafficking osv kommer aldrig att få ett slut om folk fortsätter att förneka det faktiskt stora problemet att frivilliga säljer. Det är inga siffror man kan räkna bort i sammanhanget.

Ursäkta att jag lägger mig i, men är det inte lite märkligt att fortsätta envisas om att "det inte är siffror man kan räkna bort i sammanhanget" men vägra svara på UNGEFÄR vilka siffror det handlar om?
 
Ursäkta att jag lägger mig i, men är det inte lite märkligt att fortsätta envisas om att "det inte är siffror man kan räkna bort i sammanhanget" men vägra svara på UNGEFÄR vilka siffror det handlar om?
Jag har inte nämnt siffror övht för det går inte att nämna siffror som inte går att räkna och hålla koll på. Siffror är helt irrelevanta i sammanhanget. Räcker för dom flesta att veta om att det är ett stort mörkertal som säljer för att ta det på allvar, att förneka det är så enormt dumt, om man nu bryr sig om att hitta sätt att få bort prostitution på, för vill man det kan man inte räkna bort några som säljer. Precis som att mindre siffror hade gjort det mindre allvarligt? Liksom spela roll vad det är för siffror.
 
I båda fallen säljer vederbörande sin kropp.

Please tell me more about hur en massör säljer sin kropp.

20200519_215556.png
 
Jag har inte nämnt siffror övht för det går inte att nämna siffror som inte går att räkna. Siffror är helt irrelevanta i sammanhanget.

Det är enligt dig otroligt många frivilliga eskorter men du kan inte nämna på ett ungefär hur många i relation till antalet ofrivilliga prostituerade för siffror är inte viktiga men antalet frivilliga är mycket stort?

🧐
 
Tyvärr håller hela Sverige på att utvecklas till en kvinnligt dominerad arbetsplats där ett gäng högljudda rigida kvinnor agerar moralpoliser.

Det där med att det skulle vara sämre att köpa sex än andra brott är rent strunt, men visar på hur man genom hot om socialutfrysning vill få folk att rätta in sig i ledet och agera efter rådande normer. Rättsväsendet blir i det närmaste irrelevant.

Metoo, here we go again och rättssäkerheten fortsätter sin kräftgång rakt ner i dyn.

Vad har rättsväsendet och rättssäkerheten för del ditt resonemang, jag förstår inte? Köp av sexuell tjänst är kriminaliserat i lag. Det finns föreskrivet straff. Det är samma bevisregler när en åklagare åtalar för köp av sexuell tjänst som för andra brott.

På vilket sätt går rättssäkerheten kräftgång ner i dyn för att en sexköpare fördöms av en allmänhet t ex?
 
Men du skrev ju alldeles nyss att "det är inga siffror man kan räkna bort i sammanhanget". Jag undrar HUR du kan VETA det när det samtidigt inte får att räkna?
Nej jag tänker inte berätta för dig hur jag vet det där. Det har faktiskt ingen med att göra. Och nej jag tänker inte bli pressad att outa mig hur mycket som helst.

Det är enligt dig otroligt många frivilliga eskorter men du kan inte nämna på ett ungefär hur många i relation till antalet ofrivilliga prostituerade för siffror är inte viktiga men antalet frivilliga är mycket stort?

🧐
Hur skulle jag kunna veta siffrorna som dessutom för mig är hyfsat irrelevanta.

Lämnar denna tråden nu, en sak är ju säker och det är att det lär aldrig bli något stopp på detta sålänge folk fokuserar så starkt på så otroligt onödiga saker och förnekar så otroligt mycket som finns i samhället idag. Det säger en del om folk.
 
Nej för jag tycker inte det är det viktigaste i denna frågan, det viktigaste i den frågan är hur man får stopp på prostitution och vad det är som gör att männen dras in i det till den grad att dom sen köper av allt dom ser. Tycker antalet frivilliga faktiskt är helt irrelevant. Och nej, jag tänker inte pressas av dig att svara på detaljfrågor om saker och ting.

Kan ju säga att prostitutionen kommer aldrig att få ett slut om folk fortsätter att förneka det faktiskt stora problemet att så många frivilliga säljer och att det är en så galet enkel väg till snabba pengar, snabba pengar för alltid med sig problem.

Det är inga siffror man kan räkna bort i sammanhanget. Det är inga "försvinnande få" som man kan se som undantag.

Men hur ska du ha det egentligen. Å ena sidan hävdar du - för övrigt tämligen helt ensam - att det är otroligt många, betydande siffror, stort problem, men å andra sidan kan man inte räkna dem, du vet inte hur många de är och antalet är irrelevant?

Här du inte själv hur det låter??
 
Senast ändrad:
Nej jag tänker inte berätta för dig hur jag vet det där. Det har faktiskt ingen med att göra. Och nej jag tänker inte bli pressad att outa mig hur mycket som helst.


Hur skulle jag kunna veta siffrorna som dessutom för mig är hyfsat irrelevanta.

Lämnar denna tråden nu, en sak är ju säker och det är att det lär aldrig bli något stopp på detta sålänge folk fokuserar så starkt på så otroligt onödiga saker och förnekar så otroligt mycket som finns i samhället idag. Det säger en del om folk.

Alltså, jag skiter fullständigt i om du så är VD för Lyckliga Horan AB eller storköpare av sexuella tjänster, om du envist hävdar att det finns "ett betydande antal" men du kan absolut inte ge nån hint om ungefär HUR många det är, så verkar det som ett ytterst ogrundat påstående. Du behöver inte alls berätta varifrån du fått dina tvärsäkra uppgifter, men ska du hävda att du vet så mycket om denna betydande mängd glada lyxeskorter så är det väl fullt rimligt att folk undrar på ett ungefär hur många eller i vilken typ av sammanhang du fått den vetskapen?
 
2019 uppskattades antalet svenska prostituerade till 250 stycken, totala antalet till 1000. Givetvis finns ett mörkertal.
Jag tror att den siffran är oerhört låg faktiskt. Där är jag med Grazing. Jag har bott på Kungshöjd i Göteborg som ligger precis bredvid Rosenlund där de gatuprostituerade håller till. Bara jag känner lätt igen i alla fall 20 st som har gått där i flera års tid. Jag jobbade ju i flera år på krogen medan jag pluggade och cyklade hem från jobbet, så jag har sett rätt så mycket prostitution eftersom jag befann mig i området vid en tid på dygnet då det inte händer någonting annat än just prostitutionen där då. Och dessa 20 st är ju långt ifrån alla som är prostituerade i Göteborg, dessa är ju bara de som går på gatan på Rosenlund.

Dessvärre är det svårt att försöka kartlägga prostitutionen i Sverige genom att kolla annonser. En annons säger ingenting om hur många tjejer som ligger bakom samma annons, en annons säger heller ingenting om hur många svar den annonsen får. Och många annonserar aldrig, de har överenskommelser med någon de känner eller på den vägen. Har vi inte till och med haft en tråd på Buke om en tjej som tyckte att hon behövde mer pengar och hennes man behövde sex, så han betalade henne för att ha sex?
 
Jag tror att den siffran är oerhört låg faktiskt. Där är jag med Grazing. Jag har bott på Kungshöjd i Göteborg som ligger precis bredvid Rosenlund där de gatuprostituerade håller till. Bara jag känner lätt igen i alla fall 20 st som har gått där i flera års tid. Jag jobbade ju i flera år på krogen medan jag pluggade och cyklade hem från jobbet, så jag har sett rätt så mycket prostitution eftersom jag befann mig i området vid en tid på dygnet då det inte händer någonting annat än just prostitutionen där då. Och dessa 20 st är ju långt ifrån alla som är prostituerade i Göteborg, dessa är ju bara de som går på gatan på Rosenlund.

Dessvärre är det svårt att försöka kartlägga prostitutionen i Sverige genom att kolla annonser. En annons säger ingenting om hur många tjejer som ligger bakom samma annons, en annons säger heller ingenting om hur många svar den annonsen får. Och många annonserar aldrig, de har överenskommelser med någon de känner eller på den vägen. Har vi inte till och med haft en tråd på Buke om en tjej som tyckte att hon behövde mer pengar och hennes man behövde sex, så han betalade henne för att ha sex?

Jo jag tycker också siffran känns väldigt låg. Men den är just nu den enda man kan använda för att jämföra ett tal angående "otroligt många" I relation till.

Samma år, 2019 alltså, dömdes 266 personer för köp av sexuell tjänst. Och betänker man då hur lite resurser som finns för att gripa sexköpare, hur extremt mikroskopisk risk det är att åka fast, att många sexköpare är återkommande köpare, att de sexköpare som inte köper på gatan eller hos någon som har en strid ström av kunder som gör att trafik till/från en plats drar till sig uppmärksamhet inte åker dit osv så inser man att 1000 prostituerade inte skulle räcka så långt så att säga... Även om man också får ta med att vissa prostituerade säljs till ett stort antal män per dag, 7 dagar i veckan.

Men det var den enda hyfsat färska siffra som fanns att jämföra emot. Nu spelade den ju ingen roll då det inte kom någon ytterligare siffra dock.
 
Men vad är det du inte förstår?
Polisen uppskattar antalet prostituerade bland annat genom att mäta antalet annonser. I dessa annonser kommer även frivilliga lyckliga prostituerade, eskorter osv med. Inte bara de som prostituerar sig på gatan eller bordell verksamhet.

Du talar om "otroligt många normalt fungerande människor säljer sex för att det är ett otroligt enkelt sätt att lyxa till livet på."

2019 uppskattades antalet svenska prostituerade till 250 stycken, totala antalet till 1000. Givetvis finns ett mörkertal.

Men hur många (ungefär) är dina otroligt många friska normala kvinnor som säljer sex för att sätta guldkant på vardagen?

Du är i princip den enda i tråden som hävdat att det finns "Otroligt många". Därför frågar jag dig. Och än har du inte svarat.
Men det är väl så att 250 st är de som finns inom gatuprostitutionen, jag är inte så insatt men betyder inte det att alla som säljer på andra sätt inte räknas in i den siffran? I länken nedan står det att "Baserat på eskortannonser går det inte att presentera en tillförlitlig siffra på hur många som säljer sexuella tjänster i Sverige."
https://www.nmtsverige.se/faq/hur-manga-och-vilka-saljer-sexuella-tjanster-i-sverige
 
Men det är väl så att 250 st är de som finns inom gatuprostitutionen, jag är inte så insatt men betyder inte det att alla som säljer på andra sätt inte räknas in i den siffran? I länken nedan står det att "Baserat på eskortannonser går det inte att presentera en tillförlitlig siffra på hur många som säljer sexuella tjänster i Sverige."
https://www.nmtsverige.se/faq/hur-manga-och-vilka-saljer-sexuella-tjanster-i-sverige

Uppskattningem brukar göras på de parametrar man kan mäta. Dvs de man vet om är I prostitution, t ex gatuprostitution. De kvinnorna har ju polisen oftast total koll på. Men även genom att se på annonser, hur många unika kvinnor annonserar där man kan se att det är just unika, hur många prostituerade vet man om från andra sammanhang än gatuprostitution osv.

Men säker siffra är omöjlig ja. Det blir en uppskattning. Och den kan innehålla ett helt gigantiskt mörkertal.
 
Nej jag tänker inte berätta för dig hur jag vet det där. Det har faktiskt ingen med att göra. Och nej jag tänker inte bli pressad att outa mig hur mycket som helst.


Hur skulle jag kunna veta siffrorna som dessutom för mig är hyfsat irrelevanta.

Lämnar denna tråden nu, en sak är ju säker och det är att det lär aldrig bli något stopp på detta sålänge folk fokuserar så starkt på så otroligt onödiga saker och förnekar så otroligt mycket som finns i samhället idag. Det säger en del om folk.
Det blir ju lätt tolkat som att du är i en miljö där ovanligt många säljer sina kroppar eller att du är/har varit i en miljö där de samlats. Då är det lätt att tolka det som många i de situationerna.
Medan andra kanske har aldrig träffat någon som jobbat som eskort, men de kan inte säga att pga det så betyder det att det inte finns någon som jobbar som eskort.
Man behöver titta på det övergripande nationellt/regionalt sett genom statistik eller liknande för att få en översyn på hur många det egentligen är. Vilket du har sagt att det är väldigt svårt, vilket innebär att fram tills dess kan man inte säga om det finns väldigt få eller väldigt många eskorts i Sverige.

Annars blir det ju lätt att påstå att jag vet att det finns isbjörnar i Norrland, bara det att ingen har sett dem. Fånigt exempel men jag hoppas att du förstår - det behövs källor med fakta.
 
Medan andra kanske har aldrig träffat någon som jobbat som eskort, men de kan inte säga att pga det så betyder det att det inte finns någon som jobbar som eskort.
Jag tog ditt inlägg utan att svaret egentligen bara är riktat till dig, för detta är en sådan klockren kommentar om hur vi bemöter vår omvärld. Men om det nu är så att 1 av 10 män köpt sex, så lär vi ju alla känna någon av dessa män, säkerligen ett helt gäng när vi räknar in alla män vi känner, kollegor, grannar, riktiga vänner, bekanta, etc.

Och jag tror att vi egentligen alla känner någon som har sålt sex för pengar, men det är nog väldigt få som pratar om det, just för att det är ett så känsligt ämne.
 
Vad har rättsväsendet och rättssäkerheten för del ditt resonemang, jag förstår inte? Köp av sexuell tjänst är kriminaliserat i lag. Det finns föreskrivet straff. Det är samma bevisregler när en åklagare åtalar för köp av sexuell tjänst som för andra brott.

På vilket sätt går rättssäkerheten kräftgång ner i dyn för att en sexköpare fördöms av en allmänhet t ex?

Problemet är att de "döms" och fördöms för sådant de inte gjort.

Du ser inget problem för rättssäkerheten med att självutnämnda folkdomstolar dömer personer för brott och fördömer dem för brott de enligt rättsväsendet inte begått?

I det här fallet har Roberto utmålats som våldtäktsman mängder av gånger trots att det rättsligt inte finns fog för sådana påståenden.

Rättsväsendet tog förvisso hand om Cissi Wallin och dömde henne för grovt förtal men hon är bara en droppe i havet av alla som håller på med beskyllningar där man leker domare och bortser från rättsväsendet.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Diarré
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp