Bukefalos 28 år!

Var tog mobilbilderna vägen?

Mysaan

Trådstartare
Sambon hade en samsung och vid telefonbyte så lade han över alla sina bilder på minneskortet. SEdan stoppa han minneskortet i sin Nokia. Han lyckades inte få fram bilderna som redan låg där men vi tänkte att mobilerna pratar olika språk så vi får lägga upp dem på datorn vid tillfälle.

Häromdagen så sa hans mobil till att minneskortet var fullt och behövdes tömmas. Stoppar det i kortläsaren och får inte upp en enda bild. Bara massa olika mappar som man kan klicka på i evighet och sedan står det att den inte går att öppnas eller att man ska välja ett program som man vill öppna med.

Så varför syns inte bilderna längre? Någon som har något tips?
 
Sv: Var tog mobilbilderna vägen?

dolda filer? trasigt minneskort?
 
Sv: Var tog mobilbilderna vägen?

Dolda filer? Hur tar man reda på om det är det? Minneskortet fungerade utmärkt ända fram till telefonbytet
 
Sv: Var tog mobilbilderna vägen?

Det kan inte vara så att den nya telefonen formaterade om minneskortet?
 
Sv: Var tog mobilbilderna vägen?

Överför via kabel, alt. sätt in minneskortet i den gamla telefonen och för över via den.
 
Sv: Var tog mobilbilderna vägen?

Hur menar du nu? Är lite trög nu känner jag. Vi har ju tagit ur minneskortet och satt det i en kortläsare.
 
Sv: Var tog mobilbilderna vägen?

INgen aning kan den göra så? Betyder det att bilderna är borta för evigt?:(
 
Sv: Var tog mobilbilderna vägen?

Alla mobiltelefoner och kameror brukar väl (?) formatera när man sätter i ett nytt minneskort. Jag vet inte om det går att få tillbaks bilderna isf, finns säkert nåt program nånstans som kan fixa det..
 
Sv: Var tog mobilbilderna vägen?

Bara massa olika mappar som man kan klicka på i evighet och sedan står det att den inte går att öppnas eller att man ska välja ett program som man vill öppna med.

Har ni provat välja program att öppna med då? Eller kopiera mapparna till datorn och öppna dem där?
 
Sv: Var tog mobilbilderna vägen?

Nej det har vi inte gjort något av det.
Vågar inte välja program eftersom jag inte alls vet vad det är för sorts filer.
 
Sv: Var tog mobilbilderna vägen?

Hur menar du nu? Är lite trög nu känner jag. Vi har ju tagit ur minneskortet och satt det i en kortläsare.

Jag menar att om du sätter in minneskortet i telefonen igen och kopplar telefonen via sladd till datorn, och för över den vägen och se om det funkar. Kanske behöver du något speciellt program för att kunna se filerna?
 
Sv: Var tog mobilbilderna vägen?

Vad händer om han stoppar i minneskortet i den gamla telefonen? Går dom att föra över då?

Själv bytte jag från en Nokia till en SE ganska nyligen, och alla bilder följde med, men inte min musik/ringsignaler..

Men satte jag kortet i den gamla, så fanns dom, så det är nåt med filer eller liknande, jag förde över dom till datorn från den gamla, och sen från datorn till den nya, så nu funkar det.
 
Sv: Var tog mobilbilderna vägen?

Han prövade att stoppa tillbaks minneskortet i gamla telefonen och då fanns inte bilderna heller.
 
Sv: Var tog mobilbilderna vägen?

Oavsett vad som hänt med dina bilder så har man lärt sig nåt nu. Spara bilderna nån annastans också.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Har köpt ny mobil efter snart två år med min gamla. Inte självvalt utan den har gett upp. :meh: Kopplade mobilen med datorn och...
Svar
4
· Visningar
541
Senast: em-pirre
·
IT & mobiler Kan nån hjälpa mig?! Jag vill föra över mina bilder och filmer som jag har på telefonen (nokia 5230) till datorn. Jag var tvungen...
Svar
8
· Visningar
1 792
Senast: lisa412
·
S
IT & mobiler ISO: Iso är kortfattat hur ljuskänslig sensorn ställs in att vara (Filmen på analoga kameror). Desto högre iso tal desto mer ljus...
2
Svar
29
· Visningar
4 773
Senast: Mitra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Försäkring
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp