Var vill du bo och jobba med?

Sv: Var vill du bo och jobba med?

Stor, fin lägenhet i centrala Köpenham och ett frilansyrke som konsertfotograf och möjligen någon form av musikjournalist. Det skulle dock bara vara en "när lusten faller på"-grej, i drömscenariot skulle jag inte behöva jobba, utan vara hemmafru (inte nödvändigtvis just fru, men tja) och därmed försörjd av min partner.

Varken Köpenhamn, fotograf, journalist eller hemmafru kommer någonsin att kunna ske, men som du säger, drömma måste man ju få göra.
 
Sv: Var vill du bo och jobba med?

Väldigt enkelt!

Jag hade flyttat hem till Piteå och velat jobba i någon trevlig affär. Bo vid havet i ett litet hus. Tänk vilken lycka!:love:
 
Sv: Var vill du bo och jobba med?

Jag skulle vilja bo på en hästgård i Skåne nära havet. I en riktig skånelänga. Gården skulle vara byggd i korsvirke och ha stallar med engelska boxar så att man kan se hästarna kika ut över dörrarna tidigt på morgnarna när man sitter och dricker morgon kaffe. Gården ska ha en vacker trädgård och flera små hus så man kan ha gäster som bor över ofta :)

Sen skulle jag bo med en händig och driftig man som fixar allt som behöver fixas på gården så jag kan ägna mig åt hästarna, barnen och mitt jobb :p

Jag skulle driva ett rescue center för ex galoppörer där jag rehabiliterade, skolade om dem och hittade trevliga fodervärdar/nya ägare som kunde ge dem ett bra liv. På sidan om skulle jag jobba som faktaboksförfattare, kommunikatör, eller ridsportjournalist :D

Kommer aldrig att hända, men drömma kan man alltid :o
 
Sv: Var vill du bo och jobba med?

Jag hade velat bo i ett äldre hus med gamla trägolv, kakelugn, många rum. Gärna i kombination med ett stall utanför för 10 hästar och både en paddock och ett ridhus samt jättefina ridvägar så borde väl ligga någon mil eller två utanför stan. Vill inte bo långt ifrån stan.
Typ som Haralds hus i skilda världar. Hade varit perfekt!

Huset ska ligga utanför en halvstor stad på västkusten. Där trivs jag bäst.
Men vi skulle också ha en rymlig lägenhet på Kanarieöarna, eftersom det är så solsäkert där. Jag älskar solen och skulle gärna bo hela vintern i Spanien om jag hade möjlighet till det.

Eftersom ekonomin inte spelade någon roll nu så skulle jag jobba halvtid men med vad vet jag inte. Har inget drömyrke.
Min lediga tid spenderar jag i stallet och med mina barn.
 
Sv: Var vill du bo och jobba med?

Nackdelen med Perth är vithajarna som trivs i vattnet. Om jag inte minns fel är det det farligaste vattnet i världen ur hajsynpunkt. Fast vattnet slipper vi ju om vi bor på landet och mina barn inte får för sig att börja surfa ... De får i så fall surfa i en pool nånstans, det är ju ingen brist på såna precis! :p

Otur att ingen sa det innan jag åkte dit och jobbade med vilda delfiner och låg i blöt hela dagarna långa. Såg ingen haj. :-)
 
Sv: Var vill du bo och jobba med?

Inga begränsningar har vi, bara fritt ur tankarna :D Vad skulle en sådan lägenhet kosta dig?

Hm. Bra fråga.

Just nu bor jag och sambon i en bostadsrätt, 2:a, byggd 2009, i Fruängen. Innan dess höll vi till i en pytteliten etta vid just Hornstull. Älskade innerstan, men hatade den pyttelilla lägenheten som var ett andrahandskontrakt. Att äga en lägenhet i anständig storlek inte alltför långt från tunnelbana är dyyyrt....

Den vi har nu kostade 1,2 miljoner för 3 år sedan, men under dessa år har det varit en enorm anstormning till just Fruängen och hela området runtomkring. Det byggs hela tiden och minst hälften jag känner flyttar just nu till Fruängen.
Så jag och min sambo hoppas på vinst när vi säljer vår 2:a om 1-2 år :p

Men du sade ju inga ekonomiska begränsningar :D Och då skulle boendet vara detsamma. Jag vill bo på söder nära tunnelbanan, men om jag hade obegränsat med pengar skulle jag förstås köpa lyan kontant inklusive månadsavgift för minst 2 år framåt;)
 
Senast ändrad:
Sv: Var vill du bo och jobba med?

När jag får syn på något riktigt gammalt ruckel med riktigt dåligt läge, då brukar jag "kvickna till", då tänker jag, DÄR skulle det vara coolt att bo!

Men just nu så skulle jag vilja bo i en etta på Hertsön och jobba i kassan på Konsum. Det skulle vara alldeles, alldeles, UNDERBART!
 
Sv: Var vill du bo och jobba med?

Jag skulle vilja bo på ett gods i England. Utbildad rättspsykiatriker. Bara tanken på tweed, regn, och Land Rover får mig att vilja flytta direkt. Jag hade givetvis fortfarande haft flera hästar och utökat min heelerflock med typ fem hundar till. Två labradorer hade också fått köpas in. :)
 
Sv: Var vill du bo och jobba med?

Jag hade flyttat några kilometer från där jag bor nu till hästgård med ridhus, ridbana osv. Haft fina (dyra) dressyrhästar och ridit, tränat och tävlat. Jobb? Inget alls! Har jag inga ekonomiska begränsningar hade jag inte jobbat en dag till oavsett yrke. Ev. kunde jag tänkt mig att ha lite privat träningar då och då....
 
Sv: Var vill du bo och jobba med?

Jag skulle vilja bo på ett gods i England. Utbildad rättspsykiatriker. Bara tanken på tweed, regn, och Land Rover får mig att vilja flytta direkt. Jag hade givetvis fortfarande haft flera hästar och utökat min heelerflock med typ fem hundar till. Två labradorer hade också fått köpas in. :)
Du, om jag bidrar med labradorerna (en gul och en svart jaktlabbe), är det okej om jag flyttar in då? :D
 
Sv: Var vill du bo och jobba med?

Jobbat som Art Director eller Creative Director och bo i en fin lägenhet i något "hippt" område i ett annat land, alltså i precis den riktningen jag är på väg! :D
 
Sv: Var vill du bo och jobba med?

Jag har på sätt och vis flera bitar i livet som är så bra som jag kan tänka mig. Mitt jobb är fantastiskt roligt, svårt och utvecklande och mitt boende är superfint. Det jag hade velat göra är att jobba något mindre, kanske 70 procent istället för heltid, så att jag fick mer tid för mina hästar. Jag hade också önskat att fler av våra vänner hade bosatt sig nära oss, helst på samma gård. I dagsläget har vi ca 4 mil till de vänner vi har närmst, så det blir för få spontanbesök för min smak.
 
Sv: Var vill du bo och jobba med?

Jag skulle bo på Manhattan i New York... och arbeta med investeringar på halvtid... mina egna investeringar... ;)


Jag älskar USA....



MMBetsybabe
 
Sv: Var vill du bo och jobba med?

kl

Jag hade varit marinbiolog och bott i australien (nära min syster) och jobbat med valar, forskning om dom och sånt där.

Alt bott i afrika och jobbat med vilda elefanter, forskning och studier.

Om jag ska vara mer realistisk så hade jag velat jobba med min konst (målar och skulpterar) och bott på någon vacker gård, om inte i sverige så gärna england eller irland tex.
 
Sv: Var vill du bo och jobba med?

Jag skulle vilja jobba med det jag gör nu (socialsekreterare) men med hälften så många ärenden och mer resurser. Mitt egentliga jobb är skitkul, om jag bra hade haft tid att utföra det på ett vettigt sätt..
Boendet är jag för ambivalent för att kunna bestämma. En cental lägenhet och så kanske en sommarstuga där jag kan leka bort allt underhåll?
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! :) Jag har skapat två trådar här på Bukefalos om vilken hundras jag ska köpa och valet landade på Rottweiler. Allt funkar jätte...
Svar
15
· Visningar
2 996
Senast: Kakis
·
Juridik & Ekonomi Det här blir ett långt inlägg men jag hoppas att någon här orkar läsa och kan hjälpa mig. Den 15 december flyttade jag och min sambo...
Svar
10
· Visningar
2 521
Senast: nickan1
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har egentligen i flera år lockats av tanken på att vistas i en stuga utan el och indraget vatten, för att känna på hur det kändes...
Svar
0
· Visningar
700
Senast: cassiopeja
·
Hästmänniskan Hej! Vet inte om denna tråd hamnade rätt, men kände att frågan vänder sig till oss med hästar snarare än att lägga den inne på senior...
Svar
9
· Visningar
1 678
Senast: Mim
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp