Jag tycker Jämtland är fint, vet inte vad det finns för utbildningar på Mittuniversitetet dock. Priserna skiljer sig väldigt mycket beroende var man väljer att bo, det finns rejält dyra runt Åre, Östersund och vissa lägen runt Storsjön men kommer man bara en kort bit ifrån finns det mycket som är väldigt billigt med. Helt beroende på vad man har för krav, många renoveringsobjekt eller bara med inte så fabulösa lägen.Utbildningen är mer än tre år och jag måste stå ut med min livssituation utöver studierna
Tyvärr verkar det inte finnas något på distans. Annars hade det varit trevligt. Men utbildningen är inget krav för mig, jag kan ha en fullt dräglig tillvaro utan någon mer formell utbildning också. Är alternativen att antingen göra mig av med de flesta hästarna, fåren och kaninerna för att bosätta mig i en lägenhet med uppstallad häst för att gå en visserligen trevlig och användbar utbildning, eller att bosätta mig mitt ut i ingenstans och jobba med något mindre givande men ändock ha egen gård med allt det innebär, väljer iallafall jag självklart det senare. Sen får det ännu hellre vara ett mellanting.
Naturen är fantastisk, bra vägar och kommunikationer för att vara landsbygd. Riktig vinter, fjällnära, gott om skog men en hel del odlingslandskap. Värt att titta på.