Vara dagmatte, hur funkar det?

Bukefalos 30 år!

Det finns ju folk som kan ha glädje av att någon hjälper dem med att gå en rejäl långpromenad ibland, utan att vara dagmatte för hela arbetsdagar.
Om man nu vill göra det mer för att få djurkontakten, ha en bra anledning att själv vara ute etc. framför att det ska ge en märkbar inkomst.
Tack för ditt svar! Det ska jag fundera på, tack för din synvinkel!

Jag blev dagmatte för att få promenadsällskap i första hand. Min tanke var då att jag skulle hämta och lämna hunden hos ägaren eftersom jag var så allergisk mot hundar. Det blev inte så då den hunden inte kunde vara ensam alls och det var också då jag insåg att jag faktiskt tålde vissa hundar/hundraser och strax efter skaffade jag min första egna hund.

Ägaren kom med hunden på morgonen och hämtade på eftermiddagen. Ca 9 timmar per dag. Det här är drygt 30 år sedan och jag fick då 50 kr/dag vilket enligt SCB motsvarar ungefär 82 kr i dagens penningvärde.
Jag var sjukskriven då och de 250 kronorna extra i veckan gav verkligen guldkant på tillvaron. Jag hade hunden någon helg också och då än mer betalt.

Jag bad aldrig om att få betalt men för dem var det självklart att betala iallafall.

De annonser jag har sett nu om dagmatte/husse brukar ha mellan 50-100 kr/dag som avgift. Det brukar stå deras erfarenhet av hundar, vad de erbjuder osv. Även om du inte kan ha hunden hemma hos dig är det inte ovanligt att ha hundvakt som hämtar hunden, går en avtalad runda och sedan lämnar hem hunden igen.

Liknande trådar

• En hund till?
  • Löpning/cykel med hund....
  • Hund och ekonomi?
  • Att skaffa hund nr2

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat