Våra fantastiska jägare.

• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare lenizen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 730
L

lenizen

släpade någon gång i går/natt (vi har en som kan öppna dörrar och vi hade glömt att låsa) in en mus. Vi vaknade vid halv 6 av att det var sådant liv på hunden och tittade, då sitter det en mus under sängen som katterna skiter i... Hotade katterna med både det ena och det andra...tror ni det hjälpte? Nej då...dom la sig på en varsin stol och somnade :eek:

Alltså. Våra katter är lata eller alldeles för mätta och vi har en mus någonstans i huset som förhoppningsvis har sett den öppna dörren och begett sig ut. :crazy:

Sv: Våra fantastiska jägare.

Visst är det kul :smirk: Vad glad du om musen är oskadd i alla fall, här hemma hittar jag titt som tätt stackars möss och fåglar i halvdött, svårt skadat skick som katterna inte ens ids döda, mycket roligare att ligga och titta på när dödsryckningarna kommer smygande typ :crazy:

Jag och sambon har fördelningen att han tar allt som har vingar och fjädrar och jag tar allt med päls (jag har lätt fobi mot fåglar :o ) om möjligt.
Har tillsammans utfört minst 20 barmhärtighetsmord den här sommaren :crazy:

Åh, man vill ju så gärna dra hem o visa vad duktig man har varit..!! Jag har för vana att kliva över dörrmattan när jag går ut... Där brukar det ligga mus i byggsats; hrmmm... :angel:

Fast det äckliga med att den lever är att man inte vet vart den är.. :crazy:

Den röde (som säkert är den skyldigt) glider runt här inne nu och jag tycker mig ana ett självbelåtet smile ;)

En mus är väl ingenting.
Kom igen när du hittar en huvudlös fasantupp. :smirk:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag är uppvuxen med katter och har haft en katt själv också i vuxen ålder. Det har varit ganska lättsamt och enkelt och katten jag hade...
Svar
3
· Visningar
2 038
Senast: Zpunk
·
Övr. Hund Han somnade in i förrgår bara, min älskade älskade Beauceron Reeko. Han skulle precis fylla 13, hade problem med jättesvag bakkärra... 2 3 4
Svar
77
· Visningar
13 234
Senast: Kakis
·
Katthälsa Igår skulle jag skriva om en av våra katter. Den som höll på att göra oss galna med sina jämranden och skrik. Men så öppnade vi upp ett...
Svar
0
· Visningar
3 320
Senast: et_flickan
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 568
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Somna in hemma
  • Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31