Bukefalos 28 år!

Vara jag ej beställt!

MJLee

Trådstartare
Hjälp!

Jag fick ett sms idag att jag har en vara från dxtech som ska hämtas i Bollnäs! Jag har definitivt inte beställt något från dem - kollat med Klarna ingenting dragits där och förra gången jag köpte något där. Hjälp? Kontaktat dem via chatt. Fattar inte, jag flyttade från Bollnäs i maj! Har någon annan upplevt något liknande?
 
Hjälp!

Jag fick ett sms idag att jag har en vara från dxtech som ska hämtas i Bollnäs! Jag har definitivt inte beställt något från dem - kollat med Klarna ingenting dragits där och förra gången jag köpte något där. Hjälp? Kontaktat dem via chatt. Fattar inte, jag flyttade från Bollnäs i maj! Har någon annan upplevt något liknande?
Men vad sa de via chatten då?
 
Kanske någon annan som angett fel telnr.
En gång när jag skulle få en matleverans så kom ett sms som skulle till nån annan.
 
Men vad sa de via chatten då?

Visade sig att det inte är en chatt, bara något man kan skicka meddelande via. Vilket jag gjorde. Kollat med Klarna, ingenting, kollat båda kontona kopplade till kort, ingenting. Ringde ICA i Bollnäs och de hittade paketet, kvinnan skulle lägga en postit att något är mystiskt - det står ingen adress på det bara mitt namn. Står ingenting om att det ska betalas vid uthämtning. Varför har alla företag slutat ha telefonnummer?
 
Visade sig att det inte är en chatt, bara något man kan skicka meddelande via. Vilket jag gjorde. Kollat med Klarna, ingenting, kollat båda kontona kopplade till kort, ingenting. Ringde ICA i Bollnäs och de hittade paketet, kvinnan skulle lägga en postit att något är mystiskt - det står ingen adress på det bara mitt namn. Står ingenting om att det ska betalas vid uthämtning. Varför har alla företag slutat ha telefonnummer?
Det står alltså ingen adress på paketet men en avsändare? Hur har det hittat till ICA Bollnäs om det inte har nån adress??
 
Det står alltså ingen adress på paketet men en avsändare? Hur har det hittat till ICA Bollnäs om det inte har nån adress??

Eller hur? Fattar inte heller. Däremot i aviseringen står mitt fd postnummer så antar att det är därför det hamnat i Bollnäs.
 
Visade sig att det inte är en chatt, bara något man kan skicka meddelande via. Vilket jag gjorde. Kollat med Klarna, ingenting, kollat båda kontona kopplade till kort, ingenting. Ringde ICA i Bollnäs och de hittade paketet, kvinnan skulle lägga en postit att något är mystiskt - det står ingen adress på det bara mitt namn. Står ingenting om att det ska betalas vid uthämtning. Varför har alla företag slutat ha telefonnummer?

Men om det inte står någon adress så kan det ju inte ha hittat till ICA? Eller?
 
Det är helt normalt det inte står adress. Det ska till ombud så räcker det står MJLee, Ica Bollnäs.

Kolla på nästa paket du får. Eller om du skickar ett till någon som ska hämtas hos ombud.
 
Det är helt normalt det inte står adress. Det ska till ombud så räcker det står MJLee, Ica Bollnäs.

Kolla på nästa paket du får. Eller om du skickar ett till någon som ska hämtas hos ombud.
Fast det är ju så det är. Beställer jag paket som jag ska hämta ut hos mitt ombud står det mitt namn, och sen Handlarn i Gudhem och det ombudets adress. Inget konstigt med det.
När jag beställer något står det typ alltid min adress på. Minns nog bara 2-4 gånger då det stått enbart namn.
 
Jag fick ett sms en gång att mitt paket gick att hämta men det var bara någon som hade skrivit fel telefonnummer. Jag använde mina internetstalkerskills för att hitta personen så löste vi det.
 
Hjälp!

Jag fick ett sms idag att jag har en vara från dxtech som ska hämtas i Bollnäs! Jag har definitivt inte beställt något från dem - kollat med Klarna ingenting dragits där och förra gången jag köpte något där. Hjälp? Kontaktat dem via chatt. Fattar inte, jag flyttade från Bollnäs i maj! Har någon annan upplevt något liknande?
Ja vi fick en hel hög saker av ett företag som sålde blingbling till tonåringar en månad efter att min man hade beställt ngt grejs från ett hobbyföretag.

De hade samma packcentral/lager uppe i norr och någon ny hade bara kört hans adress på tre paket blingbling istället för tonåringarnas. (det var en snygg internetsite, men när jag grävde i det för jag hade lite tid över så var det ett källarföretag i Bromma som konkat tre gånger och var inne på den fjärde, så de hade en VD i reserv :D. Egentligen var det ju bara att stryka sin adress och åter avs, vilket vi körde sedan. Men det var ju kul att veta hur snygga siter kan bo i källare och konka en gång i halvåret utan större effekt. Grejerna var nog återsålda saker från Wish, typ, omg aldrig sett så mycket strass på en klocka förr.)
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi I helgen fick jag ett sms från elgiganten om ett paket på väg och att man kunde följa paketet via en länk. Jag avfärdade det som...
Svar
16
· Visningar
1 794
Juridik & Ekonomi Tja, de fortsätter i samma ton. Jag försöker få ersättning för utläggen de orsakade när de inte dök upp enligt avtal. Trots skriftligt...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 014
Senast: Migo
·
Juridik & Ekonomi I mars bokade jag flyttfirma för utlandsflytt den 15 maj. Fick skriftlig bokningsbekräftelse efter att ha godkänt offert och allt var i...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
8 851
Senast: ameo
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 744
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp