Bukefalos 28 år!

varannan vecka och 2 dagis för tvåring?

Zaria

Trådstartare
Behöver ventilera och spy lite galla.
Ni som läst mina förra trådar om sonens pappa och allt strul vet litegrann hur det varit innan. Nu har det varit lugnt ett tag, ingen polisanmälan för hot och grejer på drygt ett år vilket kännt bra. Kommunikationen har varit ganska bra fram tills jag träffade min nuvarande pojkvän runt feb-mars.

Både jag och pappan kontaktar familjerätten för ca 2 månader sedan.

Jag för att jag inte tyckte hämtning/lämning fungerat,sonen har i princip bara blivit inslängd här efter umgänget och när pappan hämtar får jag och barnet inte säga Hejdå för pappan,kläder och leksaker och annat jag skickat med har försvunnit, efter minst 746 påminnelser fick jag fortfarande inte kläderna tillbaka, skickar då ett mail och får svaret att "jaja du får väl dem då om nu sonen är så naken hos dig"
I sommras har även Hampus varit väldigt ledsern flera dagar efter att ha varit hos pappa,varit jättehungrig och sedan bara skrikit efter godis och glass (något han inte lärt sig här iaf) har sovit nästan 20 timmar efter umgänge hos pappa, vaknat hysterisk mitt i natten och varit trött och arg.

Hans orsak fick jag inte veta föränn jag kommit till familjerätten.

Men den var: Att barnet skall vara hos honom varannan vecka minst då han enligt pappan hade det bäst där och att Hampus BARA får vara inne här,vi går tydligen aldrig ut med honom, vi har enligt pappan 6 illrar här vilket inte är bra för barnet (jag har EN iller vart de andra 5 kommer ifrån vet jag inte var pappan fått ifrån)
Jag skall enligt pappan inte ha råd att köpa kläder utan snyltar kläder från folk (Jag köper en hel del men ärver även mycket kläder efter ett kusinbarn till mig)
Kläderna jag skickar med till pappan är "gammal skit" enligt pappan,jag frågar då om han anser att kläderna är trasiga eller fläckiga men så var det inte utan de ser TVÄTTADE ut :confused: Ni med småbarn vet ju hur ofta barnen smutsar ner sig så visst tvättas det en del.
Min nya pojkvän skall inte ens ha presenterat sig för pappan, vilket inte är sant då pappan redan innan skrev med min nya på internet samt att A (kan vi kalla honom) skakade hand med pappan första gången de sågs, för att pappan sprang runt här och låtsades som att han inte såg A, på samma sätt gör pappan vid överlämningarna med mig, säger jag något tittar han bort och låtsas att inte höra.

Pappan kräver varannan veckas boende samt att sonen då skall gå på 2 dagis och för detta har han ju dragit en massa lögner. Dessutom är jag sjuk i huvet (vart sjukskriven nästan ett år men läser nu heltid och har höga betyg och mår kanonbra (fram tills nu)
Sonen skall enligt pappan vara "efterbliven" efter att ha bott hos mig, sen i utvecklingen,sen i pratet och inte veta hur man gör med leksaker, något både dagis och BVC sagt bara är skitsnack, Hampus utvecklas som han skall och är inte det minsta sen jämfört med andra barn i hans ålder. Jag har även i början av kursen då datat ingick och jag redan har den kursen varit hemma med Hampus och hittat på saker med honom vilket enligt pappan är fel, barn SKALL gå på dagis, att vara hemma med mamma var inte att tala på.
Pappan vill även ha halva vårdnaden säger han.

Vad sa då familjerätten?

Jo de frågade ut mig om min ekonomi, sa att jag borde ta det lite lugnt och visst låta barnet gå på dagis fast jag var hemma 3 dagar i veckan första veckorna från pluggandet, för barnen MÅSTE vara på dagis och jag fick inte ta ut mig enligt dem :mad:
De frågade om mina djur, om jag städade ofta (efter att pappan påpekat att det var sjuksligt stökigt hos mig eftersom att dammsugaren inte var inplockad en gång samt att det stått en kartong på mitt köksbord jag slängde skräp i en gång)

För det första trodde inte jag att VV rekommenderades till så små barn,dessutom inte barnet skall ha två dagis.
Jag tycker att Hampus skall träffa pappa mer då varannan hlg verkar vara liote långt emellan för honom men pappan vill inte,han vill inte ens ringa till sin son.

För det andra, varför skall jag behöva sitta och försvara mig mot hans sjuka lögner, för inte ett skit av det han säger är sant, jag har pengar så jag klarar mig,vi hittar på saker jag och Hampus och A, även A och Hampus fungerar kanonbra tillsammans, vi har EN iller inte 6 st (A har 2 st men de bor inte hos oss) Jag köper kläder åt Hampus och jag anser att det inte är fel för en 2 åring att hitta på saker med sin mamma ett par dagar i veckan då hon är hemma istället för att vara på dagis 8-9 timmar men det är ju tydligen fel tänkt av mig.

Det vi fick igenom var att överlämningarna skall ske på dagis något som fungerat bra, nu skall vi snart ha möte igen och jag vet ärligt talat inte hur jag skall bete mig, orken bara tryter just nu.

Gör jag fel som säger Nej till varannan vecka med 2 olika dagis? Kan jag säga ifrån redan innan att vi faktiskt sitter på familjerätten för att öht kunna kommunicera, inte för att jag skall sitta och bara ta en massa skit?

Skall dit om 2 veckor igen, har hoppat över en gång då jag inte kan vara borta från skolan såmycket, vi kör jättetufft tempo, men pappans jobb prioriteras av familjerätten men inte mitt pluggande.
 
Sv: varannan vecka och 2 dagis för tvåring?

Du gör rätt.
Säg nej.

Läs Silverkedjans tråd om skola och växelvis boende.
Och påpeka för familjerätten att du vill att pappan först visar sig mera tillgänglig för sonen.
Du skrev:
"Jag tycker att Hampus skall träffa pappa mer då varannan hlg verkar vara liote långt emellan för honom men pappan vill inte,han vill inte ens ringa till sin son."
Det skall du kräva att han klarar av först.

Det verkar annars bara handla om att störa dig och att försöka komma undan underhållet.
Inte som en äkta önskan att vara med sonen.
2 dagis Hampus skulle bli ett nervvrak.
 
Sv: varannan vecka och 2 dagis för tvåring?

1) Skicka inte med några kläder och grejor när du inte får tillbaka dem, det får väl pappan fixa.

2) Du ska för barnets skull ALLTID säga tvärt nej till två dagis. Vill pappan ha mer tid är det samma dagis som gäller.

3) Lämna ett dokument med vilka tider pappan faktiskt haft sonen hittills och kräv att ev förändringar kommer successivt.

4) Hamna aldrig i försvarsposition eller officiellt gräl med pappan utan hävda bara lugnt fakta i alla sammanhang. Låt honom göra bort sig.

Det ska finnas i kommunen "medlare" som ser till barnets bästa som ligger på en annan informellare nivå än familjerätten. Ring soc och fråga.
 
Sv: varannan vecka och 2 dagis för tvåring?

Hej

Hoppades faktiskt att bla just du skulle svara :)

Jag sa faktiskt precis som du sa "jag tror Hampus behöver träffa sin pappa mer och oftae men inte ha 2 dagis,då jag inte tycker det är för Hampus bästa att gå på 2 dagis"

Tyvärr är hon ganska flat nere på familjerätten och jublar över att Hampus har en sån duktig pappa som vill träffa sin son.
Hon sa inte heller något utan lät honom köra sina påhopp pch det var hon som ställde alla frågor åt honom ang djur och pengar mm (har det ens med saken att göra?)

De frågade bara bad jag tyckte om vv och att pappan skulle ha halva vårdnaden , något han vill ha eftersom jag och Hampus är bjudna på en veckas semster till Spanien i vår så då kan han sätta käppar i hjulet.

Jag är inte ens säker på att det pappan sa är HANS ord, jag tror det är mycket farmor och nya flickvännen som tpratar en massa, bla fick jag ju ha samtal om varför jag skulle amma och sånt då famor räknade det som sabotage för några år sedan, så jag vet ju lite hur hon tänker.

Tror också detta handlar om underhållet då pappan anser att han inte skall behöva betala något underhåll. Desssutom ingick det i underhållet att få tvätta Hampus kläder och inte skicka med de, tanken var ju god men jag sa endå att jag ville ha hem det då kläderna behövs i den takt Hampus sölar ner dem därav att det inte fungerar att ha halva garderoben borta, men det gick ju inte in.
Nu senast umgänge hade pappan självskickat med både ny vinterjacka,kängor,byxor och tröja han självköpt, visst jättesnällt men jag tror det finns en baktanke med det :(

Började läsa Silverkedjans tråd idag också.

Som sagt jag är inte ute efter att ha Hampus för mig själv men det känns inte schysst att tvinga Hampus ha 2 dagi och 2 hem när han är så liten, jag märker ju hur han är av att vara borta fre-Mån nu.
Det ultimatat hade ju varit om pappan ville träffa Hampus över dagen eller kanske en natt den veckan de inte ses på men det vill ju inte pappan.
 
Sv: varannan vecka och 2 dagis för tvåring?

1) Skicka inte med några kläder och grejor när du inte får tillbaka dem, det får väl pappan fixa.

2) Du ska för barnets skull ALLTID säga tvärt nej till två dagis. Vill pappan ha mer tid är det samma dagis som gäller.

3) Lämna ett dokument med vilka tider pappan faktiskt haft sonen hittills och kräv att ev förändringar kommer successivt.

4) Hamna aldrig i försvarsposition eller officiellt gräl med pappan utan hävda bara lugnt fakta i alla sammanhang. Låt honom göra bort sig.

Det ska finnas i kommunen "medlare" som ser till barnets bästa som ligger på en annan informellare nivå än familjerätten. Ring soc och fråga.

1) Enligt famrättn skall jag skicka med kläder och allt som inte är förbrukningsprodukter, gjort det senaste gången fast skrivit upp allt jag skickat med, enligt famrätten skulle jag packa med allt jag själv kunnat tänkas behöva under en helg, fick tillbaka allt nu senast, dock var det inte ens uppackat vilket det inte varit innan heller de gånger jag skickat med kläder så vad han skall med allt till vet jag faktiskt inte.

2) Japp, det är det jag jobbar på, jag tycker inte det känns som att det är för Hampus bästa att ha 2 dagis.

3) Kan man skriva sådant på familjerätten? SOm det är nu har vi haft samma tider ca ett halvår, sedan har pappan haft någon extradag om det varit hans påsk tex eller när han haft tid.

4) Nej, jag bråkar inte med honom, senast satt jag mest och fick svara på frågor om mig och höra än den ena och än den andra idiotiska grejen om mig, jag svarade så gott jag kunde, sedan bröt jag ihop men det såg inte pappan, jag var bara så himla chockad, endå är jag ju medveten om hur denna familjerätt fungerar.

Skall kolla på detta med medlare, ordnas det inom familjerätten eller hur fungerar det?

Kan tillägga att vi numera hämtar och lämnar via dagis vilket fungerat bättre. Jag vill inte ha in pappan i mitt hem igen när han beter sig som han gör, det är inte första gången det varit såhär,han har ett par anmälningar på sig för hot och dyl, detta tror dock inte familjerätten på då pappan är en sådan fin och trevlig kille :crazy:
 
Sv: varannan vecka och 2 dagis för tvåring?

Utgå inte från att alla tror på pappan. När du känner dig ifrågasatt kan det vara lätt att se det så men det behöver inte vara sant.

Visa bara lugnt på fakta vem som verkligen tagit hand om sonen.

Ta med dokument om allting inkl hot och anmälningar.

I min kommun finns det medlare och stöd för föräldrar i din situation via socialkontoret. Fråga på dagis först om de vet.

Hittar du ingen person där att lita på så får du ta hjälp av en advokat som för din talan i familjerätten.
 
Sv: varannan vecka och 2 dagis för tvåring?

Jag kan berätta lite om min situation som den var för några år sen.
Min dotters far ville ha henne växelvis boende. Mendå bodde vi 50 mil ifrån vaandra och hon var ju så liten då. Han ville ha två dagis och två hem. Jag sa tvärt nej. Sen så flyttade jag närmare så då blev det bara 25 mil. Men han ville ha det endå. Så jag gick till familerätten där jag bodde och förklarade hur allt låg till. Två dagis för så små barn det går ju inte och dethöll familerätten med mig att så kan man inte ha för så små barn.
Nu har vi att hon åker till sin far var fjärde vecka och är där 6 dagar. men när hon börjar lekis nästa år så får det bli varanna helg och det kommer han nog inte gå med på.
Lycka till

Mvh
 
Sv: varannan vecka och 2 dagis för tvåring?

Mig veterligen får man inte ha två dagis.
Har ni gemensam vårdnad? Om du har ensam vårdnad råder jag dig till att absolut inte skriva på gemensam vårdnad som det ser ut nu när ni inte kan sammarbeta. Låt inte familjerätten komma med några krav på att ni måste ha gemensam vårdnad det bestämmer du. Har ni geensam vårdnad så har han rätt att kräva en hel del tyvärr. men gå inte med på något bara för att vara familjerätten och ditt ex tillags utan tänk på vad du tycker är rimligt för ett barn. När du skriver att familjerätten verkar tycka att han är en bra pappa bara för att han vill träffa sin son. Där ringer en stor varningsklocka begär att få byta fmiljerätts sekreterare. Om du känner att du ständigt måste försvara dig för att du blir anklagad men pappan kan öra i princip vad som helst så är det ingert bra sammarbete. Du ska definitivt inte behöva försvara dig mot sådanan anklagelser som du beskrivit utan ni ska ju försöka komma överens om ert barn och inte sitta och tjafsa om oväcentliga saker. Jag har varit i en liknande situation och jag råder dig definitivt att byta familjerätts sekreterare och se till att inte hamna i försvars position.
Lycka till
 
Sv: varannan vecka och 2 dagis för tvåring?

Det ultimatat hade ju varit om pappan ville träffa Hampus över dagen eller kanske en natt den veckan de inte ses på men det vill ju inte pappan.

Du skall börja med att kräva det.
En natt den vecka som de inte ses annars.
För om inte pappan eller Hampus klarar av det så går det ju inte att ha varannanveckas boende.

Och om du kräver just det så kräver du ju att pappan skall ha sonen mera och inte mindre.
Vilket gör att du inte kan anklagas för att sabotera umgänget.
Dessutom så är det nödvändigt att klara av de små stegen innan man tar de stora stegen.
 
Sv: varannan vecka och 2 dagis för tvåring?

Det kommer pappan inte att gå med på, dels för att han jobbar och dels för att han inte vill köra, har tom erbjudit mig att betala halva resan men det gick inte för sig.

Hur pappan tänkt att lösa vv har han nog inte direkt tänkt på, han jobbar skift, början 5 på morgon ena veckan och slutar halv 12 på natten andra veckan.
 
Sv: varannan vecka och 2 dagis för tvåring?

Ja det kanske skulle vara idé att byta familjerättsekreterare, om det öht finns någon annan. Jag tycker och har tyckt länge att denna är alldeles för mjäkig, om inte annat borde hon iaf kunna försöka be pappan prata om det som är väsentligt, hur min ekonimi ser ut, om jag väljer att ha Hampus hemma från dagis de dagar jag hade data, hur mycket alkohol jag dricker eller inte dricker när jag är barnledig och var i mitt hem jag har sex som diskuterats innan tycker jag är helt oväsentligt.

Var förövrigt samma familjeättsekreterare som tyckte det var helt ok att låta Hampus (då 5 månader och helammande) åka en timme bil till pappa,umgås hos farmor en timme och sedan åka en timme tillbaka hit för några år sedan, för pappan fick "inte plats" i min dåv etta, oavsett om jag givk ut eller inte,hon sa att jag faktiskt fick backa tillbaka lite (jag föreslog att barnet och pappan kunde ses hemma hos mig medan jag gick ut,så kunde pappa ringa när Hampus behövde mat) för att behålla pappan i barnets liv så han inte blev besviken och försvann, jag trodde familjerätten skulle utgå från barnets bästa, inte hans 30 åriga pappas, men redan där skar det sig.

Jag har ensam vårdnad, något pappan gick med på från början, men nu vill han ha gemensam vårdnad helt plötsligt.
Jag kommer att försöka säga nej till det då jag inte tor att det för något gott med sig mer än att det blir en lång dragkamp.
Familjerätten anser att GV är det bästa då pappan tex inte kan ringa dagis eller få veta saker om barnet utan min tillåtelse.
Men grejen är att jag redan sagt till dagis att självklart får de berätta för pappa om Hampus, hur han haft det och vad han gjort, däremot skall de inte nämna mig,pappan har nämligen sagt både det ena och det andra om mig och A och det är helt orelevant.
Har även alltid inbjudit till utvecklingsamtal, BVC föräldramöten mm men detta har pappan aldrig velat delta i.

Som sagt skall se om det går att byta familjerättsekreterare, har redan från början haft en känsla av att hon håller pappan bakom ryggen och tom föreslagit saker som hon erkännt för mig inte är barnets bästa utan pappans, pappan är DUKTIG medan mamman bara "gör sin plikt" och är besvärlig känns det som, sedan att det är jag som tagit kontakt gång på gång för att öht kunna genomföra ett umgänge spelar visst ingen roll.
 
Sv: varannan vecka och 2 dagis för tvåring?

Vilken tur att familjerätten höll med om att så små barn inte skall ha 2 dagi, för mig är det en självklarhet att de inte skall det vilket jag trodde familjerätten också borde inse, men tydligen inte.

Pappan och jag bor 7 mil från varandra vilket inte är sådär jättelångt om man ser hur många andra har det, det ultimata vore ju om vi bodde lite närmare varandra men pappan vägrar flytta och jag pluggar just nu här för tillfället så det är ingen lösning heller för stunden.
 
Sv: varannan vecka och 2 dagis för tvåring?

Tack

Skall prata med dagis och höra, även de tycker att det är på tok galet att han skulle behöva ha 2 dagis,och vad händer sedan,han kan ju knappast ha 2 skolor :confused:

Har haft med papper och dyl på anmälningar,utdrag om hot och annat från datan men det är inte deras grej anser de. Dessutom skulle pappan aldrig göra så, antingen skojar han eller så fick jag ha förståelse för att han är arg och frustrerad eftersom han inte träffar Hampus mer (efter både hot, rejäla kränkningar om bla min sjukskrivning och för att jag är adopterad/har annorlunda hudfärg)

Skall höra mig för om medlare för detta blir bara värre och värre, och vi kommer knappast fram till något genom att samtalen går ut på att jag skall förklara mitt privatliv/sexliv/ekonomi mm och inte får en syl i vädret, det kan även vara så att familjerätten försöker lugna pappan genom att fråga mig, men faktum kvarstår att dessa möten inte ger något alls.
 
Sv: varannan vecka och 2 dagis för tvåring?

Heja dig ! Vill jag börja med.

Jag måste ju säga att det är absurt.
Pappan bor 7 mil bort och har åsikter om att en 2-åring (inte en 5 åring utan en liten en) inte FÅR vara hemma när det fungerar för dig. Eller att han gafflar med soc om dina sexvanor och din ekononomi och dina djur och din hudfärg. Jag tycker det är så jävla absurt ! (så nu fick jag ur mig det...)

Jag tycker att du skall föreslå (på fmailjerätten) precis det som I_U (tror jag) skrev. En dag i veckan så att umgänget blir lite mer om det är så pappan vill. Du skriver att han inte kommer att gå med på det - nehej, vem är det då som inte samarbetar ? Och om han har praktiska problem att lösa denna dag, hur går det då med varannan vecka ?
 
Sv: varannan vecka och 2 dagis för tvåring?

Ja precis, om han itne kan ha sonen en dag i veckan eller natt, HUR ska han kunan ha en hel vecka 2 gånger i månaden?? Och förresten, kan han itne ta pappaledigt när han ska ha honom en dag i veckan?

Zaria:Jag blir så arg på det du skriver om pappan! En vuxen karl som beter sig på det viset!!!:mad:

Du gör helt rätt i att säga nej till varannan veckas boende och gör som Inte_Ung skrev. Funkar inte det elelr han har invändningar så fråga honom rakt ut om han överhuvudtaget har funderat på hur han ska lösa varannan veckas boende för Hampus om inte ens den enda dagen funkar för honom. Vilken enorm träskalle han verkar ha!:mad:

Du har väl förresten ingen skyldighet att alls lämna med kläder och grejer till honom? Det får han väl stå för själv?

Usch vad arg jag blir!!!:mad:

STOR kram till dig och massa peppning så du orkar stå på dig!!! Försök att göra det för i slutändan tror jag att det kommer bli bra ändå! :bow:
 
Sv: varannan vecka och 2 dagis för tvåring?

Har han pappadagar kvar att ta ut när jag har EV?
Trodde bara det var de där 10 dagarna han hade och de har han redan tagit.

Jag skulle gissa på att Hampus skulle vara hos farmor eller dyl när han jobbar och bo där, dvs att Hampus får 3 hem.
Jag tror även att det är hon som ligger bakom mycket av vad pappan säger och tycker,pappan är VÄLDIGT mammig och frågar mamma om allt,åker dit varje dag för att äta då han inte ens kan koka thevatten själv (ja han frågade tom mig hur man gjorde när man kokade vatten):angel:
Så man kan väl inte påstå att han riktigt klippt navelsträngen, bla ville ju både mamman och pappan följa med in på familjerätten första gången, för att STÖTTA honom :confused:

Jag vet faktiskt inte hur det fungerar med kläder, jag trodde pappan kanske kunde stå för ett ombyte eller dyl,kan tillägga att både pappan och farmor köper massor med kläder, tror farmor handlat kläder för ca 2000 förra julen så varför jag skall skicka med kläder vet jag inte speciellt som de inte används där, men orkar inte bråka om det, kan packa Hampus väska om jag slipper mera bråk om det. När han inte använder kläderna är det ju bara att låta samma kläder ligga kvar om det glädjer pappan.

Tack för peppningen och kramen, det behövs. Kram tillbaka.
 
Sv: varannan vecka och 2 dagis för tvåring?

Ja du säg det, skall faktiskt fråga nästa gång hur han tänkt sig.
Fick precis papper från familjerätten då pappan vill diskutera julen så om 2 veckor blir det ett möte till.
 
Sv: varannan vecka och 2 dagis för tvåring?

Tack

Ja hela situationen är absurd, allt började sedan jag träffade A, jag kan förstå att pappan tycker att det är jobbigt att A träffar Hampus mer än vad han själv gör, vad jag inte begriper är vad han tror att han vinner på att bara snacka skit, om helt absurda grejer, jag visste faktiskt knappt själv om jag skulle skratta eller gråta när jag hörde allt han värkte ur sig, som tur var lyckades jag hålla minen.

Han själv har dessutom en ny flickvän, vilket han inte vet att jag vet :) så jag förstår inte varför han ens orkar bry sig om mig, dock tror familjerätten att han kan ha känslor kvar för mig då han nog ville mer de få månader vi försökte och han har kanske inte släppt det, något är det iaf som får honom att bete sig såhär, tycker dock mest synd om Hampus för jag vet att både han och farmor snackar en hel del skit om mig inför Hampus vilket han själv erkänt :mad:

Skall göra som I-U säger och kolla om han kan ha en natt till den veckan han inte har Hampus,men han kommer att vägra, dels för jobbet,bilåkningen mm

Så hur han tänkt att lösa vv är för mig en gåta troligtvis är det farmor Hampus skall vara hos då,farmor jobbar bara deltid så hon har tid, men att slussa runt Hampus mellan 3 hem känns inget vidare.
 
Sv: varannan vecka och 2 dagis för tvåring?

OK du har ensam vårdnad. Då är det du som ensam bestämmer hur det ska vara, han har ingen rätt att kräva något och det ska familjerätten veta. Du skyldig att se till att ditt barn har det bra, dvs du är skyldig att se till att ditt barn har kläder inte pappan, däremot så om han köper kläder till barnet så är det ett tecken på angagemang (förhoppningsvis). Om du inte tror att han har det bra hos sin pappa, vilket jag uppfattar det som så ska han inte vara där mer än du anser vara bra för honom. Klart att han ska få träffa sin pappa men du måste avgöra hur mycket du anser är bra. Vad det gäller vårdnaden så SRIV INTE UNDER PAPPER PÅ GEMENSAM VÅRDNAD. Ingen kan tvinga dig att skriva under det är du ensam som avgör om du vill skriva under och gör det för guds skull inte för att bevisa något. Hotar han med domstol så ge dig inte har ni så har svårt att sammarbeta så har du goda chanser att få behålla ensam vårdnad. Du kan inte ha två dagis och om familjerätten föreslår sådana saker så återigen begär att få byta. Och du har rätt att byta familjkrätts sekreterare, de får hyra in en från en annan kommun. Gynna pappans engagemang och säg att om det fungerar är du beredd att utöka tiden, men då vill du se att det fungerar först. Begär att han kommer på utvecklings samtal och engagerar sig i sonen innan det ens är tal om varannan vecka. BUP rekomenderade inte att barn under tre å ska bo varannan vecka, vissa lyckas lösa det för så små barn men det är föräldrar som kan sammarbeta bra. Hur hadde han tänkt med två dagis, att du ska sköta utvecklingsamtal och föräldramöten där också nej han verkar inte mogen att ta det ansvaret. Jag har varit i en liknande situation som du med en familjerätt sekreterare som resonerar precis som din, fast då var pappan direkt olämplig att ha hand om sin son och vi hadde gemensam vårdnad men efter en tur i domstolen har jag ensam vårdnad och pappan har umgänge med sonen.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Jag blir tokig. Vi har sonen varannan vecka och ska ju då dela på kostnader som kläder, sport, cykel osv osv. Pappan skyller dock...
Svar
2
· Visningar
1 785
Senast: Manji
·
Övr. Barn Har en 15 åring som just nu driver mig till vansinne. Han har betygsvarning i SEX ämnen nu inför terminsavslutet i 8an och han skiter...
Svar
18
· Visningar
3 370
Senast: Tassa
·
Gravid - 1år Gammal användare, men anonymt nytt konto... Komplicerat är väl en enkel förklaring av situationen jag själv satt mig i, och jag vet inte...
Svar
9
· Visningar
1 692
Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 715
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp