Bukefalos 28 år!

varannan vecka och 2 dagis för tvåring?

Sv: varannan vecka och 2 dagis för tvåring?

Kan för övrig tillägga att mina barn är p dagis 2-3 dagar i veckan och vi möter bara possitiva reaktioner att vi tar oss tid för våra barn. Min sambo jobbar skift och jag pluggar och jobbar extra. Jag tycker det är bra att du hadde din son hemma, ni måste ju få umgås och det har varken familjerätten eller ditt ex med att göra.
 
Sv: varannan vecka och 2 dagis för tvåring?

Har han pappadagar kvar att ta ut när jag har EV?
Trodde bara det var de där 10 dagarna han hade och de har han redan tagit.

Jag skulle gissa på att Hampus skulle vara hos farmor eller dyl när han jobbar och bo där, dvs att Hampus får 3 hem.
Jag tror även att det är hon som ligger bakom mycket av vad pappan säger och tycker,pappan är VÄLDIGT mammig och frågar mamma om allt,åker dit varje dag för att äta då han inte ens kan koka thevatten själv (ja han frågade tom mig hur man gjorde när man kokade vatten):angel:
Så man kan väl inte påstå att han riktigt klippt navelsträngen, bla ville ju både mamman och pappan följa med in på familjerätten första gången, för att STÖTTA honom :confused:

Jag vet faktiskt inte hur det fungerar med kläder, jag trodde pappan kanske kunde stå för ett ombyte eller dyl,kan tillägga att både pappan och farmor köper massor med kläder, tror farmor handlat kläder för ca 2000 förra julen så varför jag skall skicka med kläder vet jag inte speciellt som de inte används där, men orkar inte bråka om det, kan packa Hampus väska om jag slipper mera bråk om det. När han inte använder kläderna är det ju bara att låta samma kläder ligga kvar om det glädjer pappan.

Tack för peppningen och kramen, det behövs. Kram tillbaka.
Oj då, det tänkte jagi nte på att du hade:D Så´nej han har då inga pappadagar att ta ut, tyvärr kanske. Om du inte kan ge honom en dag då och då? Förstår om du inte vill det faktiskt!

Alltså.... och familjerätten tycker att det är ok att han ska ha Hampus varannan vecka när han itne ens kan koka tevatten och pojken kommer få "bo" hos farmor under hans varannan vecka?

Ang kläderna, försök ta reda på vad som egentligen gäller. Visar det sig att han SKA stå för kläderna när han är där så skicka inte med några helt enkelt. Det är bara ännu ett sätt att bråka med dig, det här med kläderna, och visar du att du inte finner dig i det så tappar han den makten om dig.

I vilket som helst så håller jag tummarna för dig att det löser sig!!! Det vänder sig i magen på mig av att läsa hur svårt du har det, för jag vet ju att det du har nu kan jag komma råka ut för sedan.... Att de här karlarna ska vara så svåra, begriper mig inte på varför de bara inte kan uppföra sig som vuxna!!!

( Är Hampus pappa och Elins pappa månne släkt??!!:rofl:)

KRAM igen! :bow:
 
Sv: varannan vecka och 2 dagis för tvåring?

Hej

Nej jag kommer att sätta mig emot GV, då jag inte tror att det kommer att gynna Hampus alls, snarare kommer pappan bara att använda detta för att bråka tror jag, nu senast mailade jag honom om ett föräldramöte den 18:e, tid plats och att han skulle höra av sig om han ville komma då lappen ligger här, efter 2 veckor utan svar lämnade jag in lappen,pappan kunde inte ens svara om han ville komma eller inte.Hur det skulle bli i framtiden med att skriva under papper och dyl vågar jag knappt drömma om, pappan har dessutom en konstig förmåga att försvinna emellanåt.
Att pappan skulle känna sig utestängd har jag också svårt att se då jag alltid hört av mig via telefon numera mail om tex BVC ebsök eller dyl samt att han får fråga dagis om Hampus och allt som rör honom så jag har svårt att se det som att han blir utestängd någonstans.

Jag tror Hampus har det ganska bra hos honom, sedan är vi väldigt olika, att ge en 2 åring så mycket coca cola han vill,skippa alla rutiner och låta honom slippa äta för att han hellre vill ha glass och godis är väl inte det utlimata men förövrigt han snäll mot Hampus och bryr sig väldigt mycket om honom.

Skall försöka byta familjerättsekreterare om detta skall fotsätta som det gör nu. Jag pratade även med familjerätten efter samtalet och sa ett och annat vad jag tyckte,bla frågade än en gång om hon inte var till för BARNETS bästa och varför i hela friden mitt sexliv och mina pengar skall tas upp men hon svarade inte direkt på det mer än att "Ja du fick ju lite kritik, men nu måste jag kila HEJDÅ"
Jag kallar inte det han sa kritik,utan rena på hopp, kritik kan jag ta och jag kan svara för mig, men sånt där trams orkar jag inte med eller pappans idiotiska saker han fått för sig.

Jag har också bara blivit positivt bemött av dagis de gånger jag hållt Hampus hemma då jag varit ledig, tydligen gör många föräldrar så för att få lite mer tid med sina barn om de kan, trots allt har jag 4 heldagar i månaden med Hampus och resten är pappa eller dagis, men enligt familjerätten bör jag vila så jag inte börjar må dåligt igen samt att barn behöver rutiner vilket inte fungerar tydligen om han stannar hemma en dag :confused:
 
Sv: varannan vecka och 2 dagis för tvåring?

Jag tycker det verkar luddigt det där med klädern vad jag vet skall pappan stå för förbrukningsprodukter såsom mat och blöjor. Kläder får jag inget direkt hum om,ytterkläder följer ju med Hampus såklart.
Just nu känns det som att han bara vill bråka om kläderna, han använder dem ju inte ens,väskan kommer tillbaka i samma skick som jag lämnade den i samt att pappan gnäller om att Hampus får så fula kläder av mig och att han inte anser att han skall behöva betala underhåll om det skall vara så, när Hampus nästa gång kommer med nya kängor och ny jacka efter detta samtal börjar jag anan ugglor i mossen, jag har svårt att tro att det var av ren välvilja han skickade med det.Något komme jag sakert att få höra. Vinterjacka och kängor är inte billigt.

Som sagt jag vet inte hur han tänkt ordna sitt VV, hans anledning var att Hampus trivdes hos honom,hade det bättre hos honom för att pappan bodde större,hade mer pengar och enligt pappan slapp både fylla,droger och ett högljutt sexliv som tydligen föresegår här (har aldrig tagit droger,dricker när jag är barnledig och hur jag låter eller inte låter när jag har sex skall han ju bara skita i) Samt att han säger att jag är psykiskt labil,är rädd att jag skall skicka iväg Hampus till fosterfamilj och aldrig går ut med honom, något han hittat på alldeles själv,killen är ju galen :(

Han kan säkert vara släkt med Elins pappa, ibland verkar det nästan så, eller var det inte fd svärmödrarna som skulle få en enkel biljett till månen sa vi en gång? :angel:
 
Sv: varannan vecka och 2 dagis för tvåring?

Jag tycker itne det låter som om Hampus har det så bra hos honom! Klart han trivs där när han köper sin son med massa onyttigheter!

Vad säger egentligen socialen om att inte ge barnet ordentlig med mat?

Skicka tillbaka vinterkläderna med honom nästa gång och tala om för honom att du har råd att köpa sådant själv och att det ju är perfekt att han har det där åt honom.

Tala också om får honom att han FÅR köpa dyra märkeskläder åt sonen... och berätta också om hur länge sådana kläder "lever". Så får ni liksom se vem som har råd att köpa kläder egentligen.:angel:

Om han på ert nästa möte med familjerätten tar upp sina lögner om dig igen så fråga honom sedan helt lugn om hur det skulel vara om ni är ärliga mot varandra för Hampus skull eller om han vill att ni ska ljuga om varandra och kasta skit på varandra. Fortsätter han så sätt själv i gång och hitta på saker om honom...... Fråga sedan om han tyckte det kändes bra och rättvist att någon sitter och ljuger ihop en massa om honom.

Visst är det bättre för allas skull att bara sitta och ta emot när han slänger skit på dig och sedan fråga om du får tala och då berätta att " det är inte sant och det är inte sant och det är inte sant och jag kan bevisa allt och har vittnen, kontakt med bvc och dagis osv", men jag tror att det andra sättet också skulle få honom att tänka till.

Jag gjorde så mot Elins pappa en gång, inte på ett möte men i telefon och sa då att "om jag säger allt det jag sagt om dig nu, till soc så lär du inte få se Elin mer, vågar du riskera det?" Han lugnade ner sig då. För den gången i alla fall;)

Ja, månen är ett bra ställe!! de kan ta söenran med sig! :bump:

Min fd "svärmoder" hade jag kontkat med för 2 eller 3 månader sedan, då jag berättade nästan allt för henne om vad som hänt och så. Hon tog det bra och vi bestämde att hon skulel komam och hälsa på, jag sa att vi kan åka varannan gång till varandra ju och det gick hon med på. Sedna hörde jag inte förrän den 1 oktober då jag skickade mail till henne om Elins vikt och längd efter dagens bvc besök då hon tog upp att hon ville träffa Elin men hon hade ju lite svårt att ta sig till mig dne sista milen. Jag sa då att min mamma gärna stälelr upp och kör henne så det är inga problem, hon fick mammas arbetstider och mina och skulel höra av sig igen.... Det är nunågra dagar sedan , om man säger så :angel:

Elins pappa har tappat intresset, nu är det 17 veckor sedan han såg henne, alltså över 4 månader..... Han har missat ALLT i henens utveckling typ :confused: Men han väntar nog på att hon ska bli 1 år så han tror att hon kan vara hos honom som han vill då....:crazy:
 
Sv: varannan vecka och 2 dagis för tvåring?

Familjerätten säger inget ang maten till Hampus, jag tror pappa och Hampus är hos farmor och äter eller att farmor skickar med mat till dem, det var nämligen så hon gjorde när jag och pappan träffades och jag satt hemma hos honom med Hampus när han jobbade. Vilket ju borde innebära att hon inte hade alltför stora förhoppningar om att han klarade av att fixa mat själv, dessutom tyckte hon det verkade tråkigt för mig att laga mat själv hela tiden,snällt JAVISST, men inte skall en mamma till en 30 åring behöva förse sin son med mat. När pappa har umgänge skall det vara kalas hela helgen, jag har tagit upp hur Hampus mått efter umgängena,han äter som en häst först,sedan vrålar och bråkar i några dagar efter "Dooodis", "Glaaaass", "coooola" mm Samt att han en gång sovit ca 20 timmar efter att ha varit hos pappa,panikskriker om nättrna mm men det var tydligen normalt och pappan är ju som sagt DUKTIG som vill ha sitt barn.
Hade jag sagt samma sak som mamma hade de förmodligen velat låsa in mig på psyk eller något.

Vist är det lockande att ge igen med samma mynt ibland, men jag känner inte för att sänka mig till hans löjliga nivå, däremot skulle jag kunna säga ganska lugnt om han tyckte det var roligt om jag betedde mig på samma sätt och hur han tror att det skulle gynna Hampus. Han har tom sagt till mig på msn att det skall bli så bra när Hampus börjar förstå vad jag är för en och han kan fråga Hampus själv om hur illa han tydligen far här hemma hos mig.
Jag frågade om han seriöst satt och kallade mig "fitta,hora,neger och psykfall" mm inför Hampus och det gjorde han,så länge han höll sig till sanningen så var det fritt fram tyckte han, jag personligen tycker att det är sjukt.

Jag talar aldrig illa om Hampus pappa till honom,däremot pratar vi mycket OM pappa,tittar på kort på pappa,farmor,pappas bil mm som Hampus tycker är kul.
Jag tror nämligen att Hampus själv tyvärr kommer att inse vad pappa är för någon när han blir äldre,men jag vill inte vara den som sitter och kastar skit,vill han bete sig som en skit får han stå ensam i det.

Vad tråkigt att Elins pappa helt tappat intresset för henne och farmor också verkar det som,man undrar ju vad folk tänker med. Varför tror pappan att han kan ha henne som hon vill när hon fyller 1? Redan nu borde han ju vara en främling för henne efter 4 månaders frånvaro.
 
Sv: varannan vecka och 2 dagis för tvåring?

Jag tycker du har en bra inställning du stänger definitivt inte ute pappan, tvärtom så ger du honom en ärlig chans att ta sitt ansvar, att han sedan inte tar den chansen får han skylla sig själv för. Däremot så tycker jag att du ska diskutera matvanorna med familjerätten, barn kan inte leva på läsk och glass men håll det på en rimlig nivå så det inte blir pajkastning påpeka lugnt att det är OK att ge läsk och glass ibland men det är viktigt att han äter annat också.
Jag ska försöka leta efter lite adresser på nätet åt dig som jag hadde mycket använning för men jag hinner inte det nu idag. Jag har bestämt för mig att du är skyldig att stå för kläder, men han är skyldig att lämmna tillbaka dem.
Lite råd inför familjerätten:
Skriv ner vad du vill innan ni träffas
Ring till Familjerätten i andra kommuner och frågar vad de rekomenderar så du har det som argument.
Acceptera inte att han kommer med på hopp utan säg ifrån men behåll lugnet svara att det är oväcentligt och ifrågasätt familjerättsekreteraren om ni är där för att diskutera din iller eller din son (bara ett förslag) Svara tungt och våga ta platts.
Ta reda på dina rättigheter och vad Socialtjänstlagen säger.
Lycka till
 
Sv: varannan vecka och 2 dagis för tvåring?

Familjerätten säger inget ang maten till Hampus, jag tror pappa och Hampus är hos farmor och äter eller att farmor skickar med mat till dem, det var nämligen så hon gjorde när jag och pappan träffades och jag satt hemma hos honom med Hampus när han jobbade. Vilket ju borde innebära att hon inte hade alltför stora förhoppningar om att han klarade av att fixa mat själv, dessutom tyckte hon det verkade tråkigt för mig att laga mat själv hela tiden,snällt JAVISST, men inte skall en mamma till en 30 åring behöva förse sin son med mat. När pappa har umgänge skall det vara kalas hela helgen, jag har tagit upp hur Hampus mått efter umgängena,han äter som en häst först,sedan vrålar och bråkar i några dagar efter "Dooodis", "Glaaaass", "coooola" mm Samt att han en gång sovit ca 20 timmar efter att ha varit hos pappa,panikskriker om nättrna mm men det var tydligen normalt och pappan är ju som sagt DUKTIG som vill ha sitt barn.
Hade jag sagt samma sak som mamma hade de förmodligen velat låsa in mig på psyk eller något.
Det här tror jag att du måste ta upp med pappa och familjerätten! Det är absolut inte acceptabelt att ge honom så mycket sötsakero ch så lite mat! Det gör Hampuis bara ont då han blir så speedad av sockret, stackars barn som nästan har abstinensbesvär när han kommer hem! :eek: Desstuom, om han ska bo där varannan vecka och inte får ordentligt med mat utan maten ersätts till viss del med "socker", då är ju risken rätt stor att han får brister på vitaminer och andra viktiga saker för att må bra! Att han får en massa sötsaker visar inte på en duktig pappa utan förbasktat krokad pappa...

Vist är det lockande att ge igen med samma mynt ibland, men jag känner inte för att sänka mig till hans löjliga nivå, däremot skulle jag kunna säga ganska lugnt om han tyckte det var roligt om jag betedde mig på samma sätt och hur han tror att det skulle gynna Hampus. Han har tom sagt till mig på msn att det skall bli så bra när Hampus börjar förstå vad jag är för en och han kan fråga Hampus själv om hur illa han tydligen far här hemma hos mig.
Jag frågade om han seriöst satt och kallade mig "fitta,hora,neger och psykfall" mm inför Hampus och det gjorde han,så länge han höll sig till sanningen så var det fritt fram tyckte han, jag personligen tycker att det är sjukt.
Har du sparat MSN-konversationen? Det tror jag skulle vara en bra idé för dig, och ta med dig det på mötena och visa det här. Det tycker jag visar på att han inte är speciellt ansvarstagande, för hur kommer Hampus må efter att blviit ipumpad en massa lögner och grova saker om dig? Det kommer ju ev. att riskera att mammarelationen störs, och det är ett omoget beteende att göra så. Han visar på att han enbart gör så för att komma åt dig, genom sin son.

Jag talar aldrig illa om Hampus pappa till honom,däremot pratar vi mycket OM pappa,tittar på kort på pappa,farmor,pappas bil mm som Hampus tycker är kul.
Jag tror nämligen att Hampus själv tyvärr kommer att inse vad pappa är för någon när han blir äldre,men jag vill inte vara den som sitter och kastar skit,vill han bete sig som en skit får han stå ensam i det.
Han gräver sin egen grop ja, det enda du behöver är att titta på när han själv trillar i den! :bow: Så gör jag med! Sa till familjerätten och har skrivit det till Elins farmor också, att jag ställer upp på att träffa Elins pappa så att han kan få kontakt med Elin igen, men det är på Elins villkor och en inskolnings krävs innan han får ha henne själv, och han får alltså börja så smått. ÄR han itne intresserad av det så kan han hålla sig borta, inte mig emot....

Vad tråkigt att Elins pappa helt tappat intresset för henne och farmor också verkar det som,man undrar ju vad folk tänker med. Varför tror pappan att han kan ha henne som hon vill när hon fyller 1? Redan nu borde han ju vara en främling för henne efter 4 månaders frånvaro.

Han anser att hon är ju stor nog att vara på dagis en massa timmar så då kan han också ha henne längre..... han har ju vid några tillfällen velat ha henne längre än de 4 timmarna som var sagda från början, men jag har sagt nej då det varit för lång tid enligt mig ( och familjerätten faktiskt). Han lär bli klokare... han får itne ha henne ensam alls så länge han inte träffar henne MED mig först....:)

Hon vet ju inte ens att hon har en pappa.....:cry: Eller en farmor för den delen, konstigt att hon också tappade intresset när bollen hamnade hos henne :mad:
 
Sv: varannan vecka och 2 dagis för tvåring?

Jag blir så ledsen ända in i märgen för din skull och för Hampus' skull.

Jag begriper inte hur pappan är funtad, varför tror han att han skall få sin vilja igenom med att skrämma dig och vara elak ? Du blir ju inte precis mer positivt inställd.

Även om du inte skall sjunka till hans låga nivå tycker jag att det är bra om du dokumenterar den typen av påhopp som du beskriver. Man kallar inte sitt barns mor för såna saker inför barnen. Aldrig. Nånsin.
Det kommer att bli oerhört jobbigt när sonen blir äldre och förstår vad pappan verkligen säger.

Usch - jag blir så illa tillmods.

Och du, byt familjerättsmänniska.
 
Sv: varannan vecka och 2 dagis för tvåring?

Jag får inte en syl i vädret på familjerätten utan att pappan börjar bråka mer, å andra sidan kanke det är dags att rada upp allt och hoppas att han inte kan hålla humöret i styr...Men som sagt familjerätten är FÖR umgänge med pappan oberoende på barnets mående då man måste "måna om pappakontakten"
Men jag ser ju på Hampus att han inte mår bra efter att ha varit hos pappa, och värrre var det när pappan lämnade här och gick utan att säga Hejdå till Hampus,då kunde han gråta i flera timmar för att han inte förstod vart pappa gick.Nu fungerar det bättre med att hämta/lämna vid dagis, de märker att Hampus är trött men han får äta och sova innan han kommer hem.

Jag har de flesta msn konversationerna sparade men familjerätten vägra att titta på dem, försökt detta innan.
Även när de vetat om polisanmälningar,hot mm samt att jag fått TVINGA dem till att ge mig en kontaktperson vid hämtning/lämning för att jag inte vågat vara själv när pappan kom händer något, många gånger har dessutom någon kompis fått sitta här.
"han menade nog inte så illa" heter det.
Har även ifrågasatt lämpligheten att ha sådanan rasistiska åsikter när man har ett halvindiskt barn, men det var "ingen fara" :confused:
Ärligt talat hoppas jag nästan på att han skall balla ur helt snart så de SER vad han är för en,för hans charm går tydligen hem.
Familjerätten har även föreslagit att A inte skall få vara hos mig under hämtning/lämning då pappan tydligen stör sig på detta, A jobbar natt och ligger förövrigt och sover när pappan varit här för det mesta, jag TVÄRVÄGRADE kan jag säga, varför skall jag behöva kasta ut A, för att underlätta för en 30 åring att hålla sina känslor i styr? Patetiskt!!! För mig känns det bättre att ha en sovande A här än att lämna själv, men tydligen skulle pappan ALDRIG säga som han gjort och gör han det behöver jag visst inte vara rädd för han menar inget illa, man kan ju tro att kärringen är mutad eller något :mad:
 
Sv: varannan vecka och 2 dagis för tvåring?

Tack för att du bryr dig.

Jo jag blir också ledsen, för det känns som att Hampus kanske en vacker dag kommer att vilja flytta dit eller börja hata mig pga pappans lögner, redan nu har han ju börjat "köpa" Hampus, sitter och babblar en massa skit på familjerätten om saker och ting för att ligga bra till,bla att han varit duktig och fixat ett eget rum så nu kan kan Hampus flytta dit för att slippa bo hos mig där han tydligen aldrig får sova pga "sexuella störningar", något som är facinerande är att Hampus bara blir orolig och hör bättre i så fall efter att ha varit hos pappa, och vad vet han om mitt sexliv, speciellt som 75% av kvällstiden går åt till att plugga,men det är idiotiskt det med, det är bara "överlästa töntar" som läser böcker och han gillar inte alls att Hampus tycker mycket om böcker.

Jag begriper inte heller hur han är funtad, både mina föräldrar,kompisar mm undrar hur jag orkar och tycker tom att jag inte bör skicka dit Hampus mer,men så får man ju tyvärr inte göra och jag tror jag vinner mer på att verka positiv till umgänge istället för att krångla.

SKall till dagis nu och hämta hem honom så får vi se hur han mår denna gången efter umgänget hos pappa.
 
Sv: varannan vecka och 2 dagis för tvåring?

Fick förövrigt mail från pappan du jag mailade i morse och skrev att jag skickat in lappen om föräldramötet nu och inte skrivit med honom då jag uppfattat hans tystnad som att han inte skall med (han har haft 2 veckor på sig att ge svar)

Får då tillbaka att tyvärr ligger detta på hans arbetstid så han tror att dagis skall ringa honom om det är något viktigt.

Mailade tillbaka och skrev att det knappast var en bra anledning att inte komma samt att jag skrev att alla familjerättsmöten ligger på MIN skoltid och att hädan efter kan jag faktiskt inte ta mer ledigt vilket jag även sa till familjerätten häromdagen, jag läser om omvårdnadsprogrammet och har genomgångar och praktiska övningar varje dag,jag kan inte vara borta mer.Speciellt inte för att springa på idiotiska möten på FR (det skrev jag inte)
 
Sv: varannan vecka och 2 dagis för tvåring?

Han anser att hon är ju stor nog att vara på dagis en massa timmar så då kan han också ha henne längre..... han har ju vid några tillfällen velat ha henne längre än de 4 timmarna som var sagda från början, men jag har sagt nej då det varit för lång tid enligt mig ( och familjerätten faktiskt). Han lär bli klokare... han får itne ha henne ensam alls så länge han inte träffar henne MED mig först....

Hon vet ju inte ens att hon har en pappa..... Eller en farmor för den delen, konstigt att hon också tappade intresset när bollen hamnade hos henne

Aha det är så han tänkt, inte så smart tänkt fast vissa pappaor är väl inte direkt kända för att använda det de har i huvudet känns det som (låtsre jag bitter idag? :smirk:)

Skumt med farmor dock att hon bara struntar i Elin sådär, var det inte hon som var så fruktansvärt överengagerad i början och hade åsikter och precis allt?
 
Sv: varannan vecka och 2 dagis för tvåring?

Finns det någon som skulle tillåta två förskolor??? Det låter helknasigt.

Våra barn (jag är förskollärare) med växelvis boende har svårt bara med det, de skulle aldrig klara av att dessutom växla förskola. Hoppas att ingen tillåter det vansinnet.
 
Sv: varannan vecka och 2 dagis för tvåring?

Jag vet att det finns de som har det så, vet inte hur de fixat det men det finns, tycker som du att det är rena vansinnet.

Var förövrigt en mycket slutkörd och ledsen grabb man fick hem helt grå i ansiktet som stensomnade efter 5 minuter i famnen :cry:
 
Sv: varannan vecka och 2 dagis för tvåring?

Vist är det lockande att ge igen med samma mynt ibland, men jag känner inte för att sänka mig till hans löjliga nivå, däremot skulle jag kunna säga ganska lugnt om han tyckte det var roligt om jag betedde mig på samma sätt och hur han tror att det skulle gynna Hampus. Han har tom sagt till mig på msn att det skall bli så bra när Hampus börjar förstå vad jag är för en och han kan fråga Hampus själv om hur illa han tydligen far här hemma hos mig.
Jag frågade om han seriöst satt och kallade mig "fitta,hora,neger och psykfall" mm inför Hampus och det gjorde han,så länge han höll sig till sanningen så var det fritt fram tyckte han, jag personligen tycker att det är sjukt.


Jag talar aldrig illa om Hampus pappa till honom,däremot pratar vi mycket OM pappa,tittar på kort på pappa,farmor,pappas bil mm som Hampus tycker är kul.
Jag tror nämligen att Hampus själv tyvärr kommer att inse vad pappa är för någon när han blir äldre,men jag vill inte vara den som sitter och kastar skit,vill han bete sig som en skit får han stå ensam i det.



:bow: Det är helt rätt tänkt av dig. Hampus kommer att inse sanningen när han blir stor nog, det gjorde sambon äldsta och då flyttade h*n till oss och bröt nästan kontakten med mamma. Vi uppmuntrade dock till att återuppta den, hon är trots allt mamma. DVS vi tänkte som du att vi vill inte sänka oss till hennes nivå.

Du är rädd om din son och jag tycker du är suverän som klarar att tala om pappan på ett positivt sätt trots att han säjer så hemska saker om dig. Herregud han har ju barn med dig, lite respekt kanske?! Allt han påstår om dig säjer ju egentligen mest om honom och vilken patetisk skit han är. :mad:
Försök byta ut familjerättstanten, hon ska vara opartisk. OCH gå inte med på GV! Stå på dig! Kram
 
Sv: varannan vecka och 2 dagis för tvåring?

Jag blir så trött... Jag skrapar ihop spillrona just nu efter några barn som far illa mellan sina föräldrar. Varför varför kan de inte inse vad de gör sina barn? De är f*n omogna barn själva som bara tänker på sig själva. Fy och katten :(
 
Sv: varannan vecka och 2 dagis för tvåring?

För det första tror jag aldrig att din son kommer att välja bort dig. Oavsett hur mycket skit hans pappa snackar.
Fortfarande undrar jag hur Hampus pappa kan vet ngt om ditt sexliv överhuvudtaget och hur han ens har mage att ta upp det på samtalen. Det är fullkomligt absurt.

Jag tror att det är viktigt att du får prata med någon som är intresserad av att lyssna på dig och inte bara på honom.

Du gör också rätt i att inte krångla i detta läge.

Jag håller på dig och Hampus.

Peppkram !
 
Sv: varannan vecka och 2 dagis för tvåring?

Får hoppas att Hampus inte kommer att lyssna på pappa och hans familj.
Kommer att gå på nästa samtal på familjerätten och sedan avbryta, vi kommer ingenstans där och med den familjerättsekrekteraren, känns bara som en grej för mycket,dessutom kan jag inte vara ledig varannan fredagseftermiddag. Mitt pluggande spelar ingen roll tydligen medan det är jättenoga med hans jobb, jag satsar stenhårt på att få VG och MVG i det mesta då jag funderar på att läsa vidare till sjuksköterska sedan, att sitta och harva med ingenting känns meningslöst,särskilt när man inte kommer någon vart,vi har suttit såhär sedan Hampus föddes i princip och kommer ingenstans.

Ingen aning vad han tror sig veta om mitt sexliv,det är inget jag diskuterar med honom,han vet ingenting om mig egentligen mer än att jag var sjukskriven och mådde jättekasst i våras,då stöttade han mig jättemycket i det,tills jag träffade A, och det har han mage att ta upp nu, jag mår superbra nu,men det är ju ett sätt för honom att idiotförklara mig.

Japp vi får hoppas på det bästa,och jag hoppas han ballar ur på riktigt snart nere på FR så de ser vad han går för :devil:
 
Sv: varannan vecka och 2 dagis för tvåring?

Usch vad hemskt det låter och det är dessutom inte det minsta ovanligt tyvärr, tragiskt när föräldrar bara tänker på SIN sk rätt till barnet och smutskastar den andre föräldern när båda föräldrarna bör sätta barnets rätt och barnet i fokus.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Jag blir tokig. Vi har sonen varannan vecka och ska ju då dela på kostnader som kläder, sport, cykel osv osv. Pappan skyller dock...
Svar
2
· Visningar
1 785
Senast: Manji
·
Övr. Barn Har en 15 åring som just nu driver mig till vansinne. Han har betygsvarning i SEX ämnen nu inför terminsavslutet i 8an och han skiter...
Svar
18
· Visningar
3 370
Senast: Tassa
·
Gravid - 1år Gammal användare, men anonymt nytt konto... Komplicerat är väl en enkel förklaring av situationen jag själv satt mig i, och jag vet inte...
Svar
9
· Visningar
1 691
Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 715
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Senast tagna bilden XV
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp