Vårbruk med häst!

E

eline86

Hej!
Det är så att jag köpt en nordsvensk brukshäst och har hört att det ska finnas kurser där man lär sig hur man arbetar med en häst som man gjorde förr i tiden. Någon som vet någon sådan kurs i skåne? :)

Sv: Vårbruk med häst!

hej!
jag vet inte men om du har facebook så finns det en grupp som heter "vi som har nordsvensk häst i skåne". fråga där!
Lycka till!

Sv: Vårbruk med häst!

Du har ju redan fått många bra tips, men här kommer ett till:

Skånska Körsällskapet brukar ordna kurser på Kulturens Östarp utanför Veberöd. Där får man lära sig köra häst på gammalt vis med nordsvenskar och ardenner. Kolla på Körsällskapets hemsida för mer info.

Liknande trådar

Hästhantering Hej Min 8 åriga valack på 175 cm fick den 25e Januari diagnosen hovledsinflammation bf och knäledsinflammation hb, han va även tät i... 2
Svar
34
· Visningar
2 247
Senast: Claraclara
·
Hästhantering Hej! Vi har en 5-årig D-ponny som vi haft i ca 3-månader, han har nu börjat visa sig aggresiv vid matning i boxen, när han ska få sin... 2
Svar
20
· Visningar
1 285
Senast: fijja
·
Ridning Hej, jag rider på ridskola och senaste lektionen så fick jag rida en häst som är seg och ganska envis. Och fler gånger under lektionen...
Svar
3
· Visningar
854
Senast: Emma-pemma
·
Hästhantering Unghäst… Har en 3,5 åring (blir 4 i juni i år) som jag köpte i somras. En ganska cool valack, inte varit rädd för traktorer... 2 3
Svar
58
· Visningar
4 123
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken hundras?
  • Husky från USA, tips och råd m.m
  • Uppdateringstråd 31