Värde på sadeln?

eldione

Trådstartare
Detta är inte en annons.
Jag undrar bara på ett ungefär hur mycket denna sadel är värd:

Frank Baines excel allroundmodellen. Ca 5½ år gammal, välskött. Mkt snygg! Inte mycket sliten alls, stropparna är knappt uttänjda (syns att de är använda men inte mer).
Är inte i nåt stort behov av att stoppas om i sitsen men skulle nog bli lite mjukare om man gjorde det (bekväm i sitsen nu också)

Nå, ca pris?

Sv: Värde på sadeln?

Köpte en begagnad FB excell för någon månad sen för 6500:- hos en sadelmakare. Den var i bra skick något nött. Men tyvärr glömde jag fråga hur gamal den var :o

Lite nyare än min borde den väl vara? Kanske du kan fråga nu i efterhand :)

För att få en begagnad sadel såld så måste man oftast lägga sig en bra bit under nypris. Det finns massor av människor som resonerar som jag själv gör, ska jag köpa något begagnat så ska jag iaf tjäna lite pengar på affären. Annars kan jag lika gärna köpa en ny sadel!

Jo självklart så ska det ju vara en bra bit under!
Den köptes faktiskt använd 10 ggr för 5000:- av en kompis till mig.

Liknande trådar

Distans Ofta kommer det frågor om vad man ska ha för sadel till distansridning. Svaret är lika ofta -En skön sadel som passar hästen! Men jag är...
Svar
2
· Visningar
1 815
Senast: Myy
·
Hästvård Det här kommer nog bli långt men jag behöver verkligen tips och råd om vad det kan vara för fel på min häst. Hästen i fråga är född i... 2
Svar
25
· Visningar
4 473
Senast: pews1972
·
Utrustning Jag har av och till drömt om en Star Trekk Espaniola, sedan 2008. Min briljanta plan var att köpa en sådan under nästa vår, men nu...
Svar
5
· Visningar
1 552
Senast: Equidaem
·
Utrustning Behöver beslutshjälp från kloka hästmänniskor! Har en butet hemma på lån tills imorgon. Det är en äldre modell, från 92, superfint...
Svar
5
· Visningar
1 935
Senast: Estivuz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka