Hobby och hobby... Jag vill inte andas utan att ha mina salukis hos mig. Personer som inte är helt ok med det har jag ingen som helst kontakt med.
Jag anpassar allt kring hundarna. Dygnsrytm, boende, inredning, val av bil, val av jobb, val av semesterveckor, val av övriga hobbys...
Förutom att jag älskar mina dårar mer än allt annat här i världen så ger de mig rutiner som jag behöver för att må bra, de ser till att jag rör på mig, hjälper mig att hitta vänner och ger mig mental utmaning. Det sistnämnda går att få i massor, det går alltid att lära sig mer om träning, stamtavlor, raser, kost och hälsa m.m. Och justja, de är fantastiskt sängsällskap också och jag sover inte bra ensam
Jag vill inte heller leva utan musik eller fotograferandet.
Musiken ger mig möjlighet att uttrycka mig på ett sätt som inte känns möjligt annars och fotograferandet låter mig bevara minnen och skapa fina bilder som jag rent allmänt gillar att titta på. Jag gillar allt som är vackert, oavsett om det är musik, text/ord eller något att titta på.
Andra har inte så mycket åsikter om sådant, men en del personer gillar ju att titta på mina foton.
Sedan är jag mycket förtjust i ett mobilspel som heter turf. När man "spelar" det så går/cyklar/springer man runt utomhus för att ta sig till olika små platser (zoner). Man får poäng för att man tar zonen och en liten poäng per timme för att behålla zonen (de som spelar tar alltså zonerna från varandra hela tiden).
Turf är jättekul för mig som gillar att tävla och att röra på mig. Jag får ännu mer motion, jag träffar supertrevliga(!) personer som också håller på med turf, det arrangeras roliga event ibland, jag får se ställen som jag definitivt inte hade sett annars i min jakt på nya zoner osv. Det går nämligen att få medaljer för allt möjligt med turf, tex för att man tar ett visst antal unika zoner, eller för att man har många samtidigt, tar vissa speciella typer av zoner osv. Självklart finns det även topplistor m.m.
De som inte håller på med turf tycker ofta att man är galen. De som fattar grejen brukar snabbt nörda in sig på allt kring spelet och så har man nya, roliga samtalsämnen och större bekantskapskrets