Varenda fik var stenkilat med folk på stan igår.

Det är ju hindersmäss och folk behöver värma sig. Hoppas de handlade ordentligt både på marknaden och på fiken. Jag fick inte tag på nån semla eftersom jag inte kom in nånstans med permon. Så jag drar ut till Marieberg och fikar idag. De kan behöva lite stöttning... När alla människor lämnar köpccentrumen för hindersmäss och cityshopping en vecka om året. Måste chocka kropp och knopp med att vara ute mer än en gång i veckan...

Jag väntar med att logga in på af och akassans sidor tills i kväll, för att inte förstöra dagens stämning... Är det något kommer det ändå plinga till i telefon om något meddelande från dem dyker uppp på Kivra... tyst än så länge... Men det är inte lördag kväll 23.30 än så länge... :p
 

Bokat bil... det blir ett par timmars fönstershopping ute i Marieberg och fika... funderar på att ta den på EKO, då det brukar vara billigast där.
 
Första gången någonsin, som jag blivit nekad att åka med färdtjänsten, med permobil. När jag bokar i app eller på hemsida, har jag i alla år bokat min permobil som stor rullstol, vilket jag blivit tillsagd att göra...

Idag nej från chaufför, det där är ingen rullstol, det är en elmoped... och han har redan rullstol i bussen. eh... sist jag åkte till o från marieberg med permobilen, samåkte jag med annan rullstol... och jag har i alla år åkt permobil med färdtjänst som stor rullstol, till o från jobbet, till Hova, Marieber, Nora och var jag nu annars har åkt o roat mig... *kliar mig i huvudet* Jag får inte åka buss, ska jag nu inte få åka färdtjänst heller. Men jag blev uppringd från servicecentralen som bokat annan bil och sa att jag hade gjort rätt och det hoppas jag verkligen.

Jaja, nytt försök 13.45. Jag bokade en timme tidigare, för att vi i färdtjänsten har blivit ombedda att undvika åka mellan 13.30 och 16.30 pga dagcenterarbetare och andra färdtjänstpassagerare.

Nu vrålar katten... Men inte så stor ide att släppa ut henne, innan jag ska ut igen.
 
Hej det är beställningscentralen jag har bokat om din hemresa, till fordon som har plats för dig. Du har inte tillstånd för trehjuling med färdtjänst... Kontakta Färdtjänsthandläggare på måndag

Jag har för farao åkt färdtjänst med permobil utan att bli ifrågasatt i fem års tid... Vad håller de på med????

Ska vi funktionsnedsatta behandlas lika som alla andra eller ska vi räknas som djur eller odjur?????
 
När jag blev hämtad stod inget namn bara Marieberg södra telefonnummer och elmoped... Chauffören ringde o ifrågasatte o fick typ lika syrligt bemötande som jag....

Jag får fortsätta hålla mig hemma tills det blir varmare om det är så här man ska bli bemött i samhället.
 
De låter märkligt att de tillåtit det i fem år men sen helt plötsligt går det inte längre? Hmpft. Hade nog ringt upp dem efter helgen och ifrågasatt vad det håller på med :down: Har en granne som alltid tar med sin permobil när hen åker färdtjänst aldrig sätt under de här snart 4 åren att hen blivit nekad.
 
De låter märkligt att de tillåtit det i fem år men sen helt plötsligt går det inte längre? Hmpft. Hade nog ringt upp dem efter helgen och ifrågasatt vad det håller på med :down: Har en granne som alltid tar med sin permobil när hen åker färdtjänst aldrig sätt under de här snart 4 åren att hen blivit nekad.
Det är bara det att färdtjänsthandläggarna har två timmars telefontid 3 dagar i veckan... och jag har försökt ringa dem i tre år... senast förra året när min färdtjänst försvann helt plötsligt och det tog 10 månader att få tillbaka den... för att de har lång handläggningstid.

Jag får mejla och får jag inget svar, skiter jag i det... då sitter jag hemma och ugglar tills det blir så varmt ute att jag kan åka permobil dit jag ska. Jag vill inte vara otrevlig och till besvär. Problemet blir ju om jag mot förmodan får tag på ett jobb.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp