Varför Bukefalos?

Rimfaxe

Trådstartare
Jag måste bara fråga en sak som jag har funderat på länge men inte kunnat läsa svaret på någonstans:

Varför skapade Gunnar Bukefalos (eller gamla stallet.com)? Denna stora hästsajt som är så välbesökt, hur kommer det sig att den startade? Dessutom så måste det ju kosta pengar att hålla en sådan här sajt, vem bekostar det? :confused:

Naturligtvis är det inte ett ifrågasättande, utan bara ett stillsamt undrande. Jag förstår inte hur jag kunde ha undgått denna underbara sida innan jag upptäckte den! :eek: Tackar och bugar för att denna sida finns! :bow:

P.s Vems häst var det nu som hette Bukefalos? Jag läste det för inte så länge sedan men nu kommer det inte fram i minnet. D.s
 
Det var väl Alexander nånting tror jag..? Som ägde bukefalos alltså. XII tror jag det var men jag är inte säker :confused:
 
Var det inte någon kungs häst som hette Bukefalos? En vit ståtlig häst har jag för mej att det var.. :smirk:
 
Sv: Varför Bukefalos?

vi vet fortfarande inte varför buke.com finns - gunnar lär ha svaret den rackarn
 
Sv: Varför Bukefalos?

Jäpp! det var Alexander den stores häst.
Jag har nämnt det vid nåt tillfälle tidigare.
 
Sv: Varför Bukefalos?

Nilaya skrev:
vi vet fortfarande inte varför buke.com finns - gunnar lär ha svaret den rackarn
Väntar fortfarande på svar! Är dock väldigt glad att Buke finns. På Buketräffen i Örebro förra lördagen var vi ett gäng glada och salongsberusade bukefalister som skålade till Gunnars ära på en liten krog i Örebro :D :idea:
 

Liknande trådar

Träning Med risk för att skapa ett ramaskri som kommer höras över halva landet.. (Ligger tråden fel får moderatorn gärna flytta den, visste...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
7 110

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp