Varför förstör vissa människor för andra?

Du kan ju bara gissa hur förbannat vassa engångsgrillarna blir efter en säsong i sjön. Sticker lätt hål på en tjock latexhandske för att inte tala om vad den kan göra med en fot som kliver i den. Finns inget som kan skada en fot lika effektivt som en engångsgrill och det värsta är att dom brukar hittas närmast bryggorna. Kan ingen förbjuda försäljning av dylikt skit? :rage:
 
Självklart. Men ganska svårt när det finns en stor mängd människor som hävdar sin rätt att köpa svarta hovslageritjänster och stallplatser billigt. Till och med omöjligt. Eller hur mycket tycker du att man ska avsätta till pension av en svart heltidslön på 3000 kr i månaden, där du fått kost och logi men det också givetvis oredovisat så att du får noll pension?

Nej, svartjobb smörjer inte ekonomin. Precis tvärtom. Det är därför man arbetar så aktivt mot det. Det är en del av det samhällsförakt som tråden handlar om. Att förstöra för andra. Och tänka på sig själv och skita i hur det påverkar medmänniskorna.

Man behöver allt skilja på olika typer av svartjobb. Den som är egenföretagare och hyr ut stallplatser eller skorhästar får allt se om sitt hus själva när det gäller pension, de har själv valt sin situation. Det är värre med anställda, framförallt unga där okunnigheten är stor bland de anställds och nya anställda kan rekryteras på löpande band på vissa håll och man bara får sparken om man klagar.
 
Nä, vet ni vad! De behövs inga "pedagoger" som tar hand om ligisternas behov. De behöver lära sig veta hut, respektera andras egendom och skaffa sig vettiga sysselsättningar.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 496
Senast: Grazing
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 018
Senast: Sasse
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
6 090
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 954
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp