Bukefalos 25 år!

Varför gör han så?

L

luletjejen

När jag var ute och gick med min sköthäst förra veckan började han att dra ut överläppen allt vad han kunde och lyfte upp huvudet (lite svårt att förklara) Men betyder detta något speciellt eller vad det bara något som han gjorde?
Jaja, frågar man inget så får man ju inget veta!

B

Bandi

Jag uppfattar det som om han flemar. helt normalt, alla hästar gör så för att undersöka en spännande lukt närmare

Tror att han kände en spännande lukt och ville undersöka den närmare bara...! Flemma kallas det tror jag

Hingstar gör så ofta när de känner lukten av brunstiga ston...
Men även andra hästar (ston, vallacker) gör så när de känner en stark lukt.

S

sante

Som de andra sagt, så flemar hästen då den möts av en speciell lukt.
Inget att bry sig om , helt naturlig för hästar!!
Men visst ser det kul ut.

Sam

Liknande trådar

Träning Jag har en kluring jag inte vet vad det beror på. 5 årig kallblodstravare, riden sedan augusti förra året. Genomgången av både...
Svar
6
· Visningar
454
Foder&Strö Hej! Lite konstig fråga kanske för er som kan sånt här! Men jag har precis börjat lära mig om att räkna ut foderstat och sånt och nu...
2
Svar
28
· Visningar
1 804
Ridning Lägger ut detta som ett svar till alla som ”hoppar på ridskolan” och även ställer frågor, kan bara börja med att jag absolut inte...
Svar
1
· Visningar
901
Övr.Barn Sonen på 5 år har en kompis som är några år äldre. De lärde känna varandra förra sommaren och jag etablerade lite kontakt med hens...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
7 861

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tillsyn kanin
  • Valp 2021 - del 2

Hästrelaterat

• Pass vid avlivning
  • Födda 2017 del 3