Bukefalos 28 år!

Varför gör han såhär?! *film*

Sv: Varför gör han såhär?! *film*

Fast den här hästen ser i mina ögon inte ut att göra detta som en ovana. Han verkar märkbart störd och besvärad att se av hans kroppsspråk.
 
Sv: Varför gör han såhär?! *film*

Fast den här hästen ser i mina ögon inte ut att göra detta som en ovana. Han verkar märkbart störd och besvärad att se av hans kroppsspråk.

Håller med, den ser ut att vara besvärad. Han håller höger öra bakåt på ett konstigt sätt. De där fåglarna, är det underlater? När de kvittrar på filmen så ekar det i mina öron, undrar hur det känns för hästarna? Prova att få tyst på fåglarna och se om han lugnar sig? Deras kvitter inomhus studsar ju på väggarna. Bara en tanke..
 
Sv: Varför gör han såhär?! *film*

Fast hästar som gör det i ridningen gör det av en anledning (sadel, träns, ryttare) - denna häst gör det ju i gången utan att någon gör något.
Och precis som runaway skrev, så ser den ju besvärad ut.
 
Sv: Varför gör han såhär?! *film*

Inga tips att ge mer än att det låter himla oroväckande :crazy:

Kontaktat klinik/ vetrinär?
 
Sv: Varför gör han såhär?! *film*

de händer att han görl likadant i hagen....

och som idag när de regnar är han mycke bättre....
 
Sv: Varför gör han såhär?! *film*

Har du kollat öronen än?

Du hade bara hästen på foder om jag förstod det rätt? HAr du isåfall kontaktat ägaren och hört med denne?
 
Sv: Varför gör han såhär?! *film*

jo har kollar öronen ingenting där....

hästen står hos ägaren så hon är involverad
 
Sv: Varför gör han såhär?! *film*

och som idag när de regnar är han mycke bättre
då säger jag insekter i allafall.Vid regn är inte flugtrycket speciellt högt.

Öronsvamp är en annan teori. Hadde en häst på jobbet som hadde problem med detta ..svårtränsad osv..Öronsvamp behandar man inte om det inte är till uppenbarliga problem för hästen. Kan sitta väldigt långt ner i öronen och är då svårt att se..ser annars ut som små grå prickar..många hästar har det och det är helt ofarligt.

En annan teori är pollen.Inte då att hästen är allergisk utan just att det irriterar i näshålan .pollen trycket är oxå relativt högt nu och min blir gul i näsan inprincip och kan då stå och ruska och flema .men det kommer uteslutande några frustningar oxå sen är det bra han vill oxå gärna klia av sig det ..gärna på mig om han får.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 065
Senast: Jahaja
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
3 728
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 281
Senast: tuaphua
·
Hästvård Nu behöver jag lite inputs och förslag gällande mitt 14-åriga sto som jag har haft i fem år och som aldrig varit skadad under den tiden...
2
Svar
28
· Visningar
3 855
Senast: Ida94
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp