Bukefalos 28 år!

Varför kan jag inte överföra film från kameran till datorn?

vindvissla

Trådstartare
Har väntat i över en månad på en cd rom med programmet till min kamera.... Fick den idag men där finns inga options för att ladda över filmen. Jag har movie maker men den säger att den inte kan hitta någon källa att ladda ner från. Är jag helt pantad eller?

Ja jag har kopplat in kameran, med en usb kabel som man fick med i paketet. Kameran är en sony handycam dcr hc 24. Jag trodde detta skulle vara det lättaste....

Någon smartare som kan hjälpa mej?
 
Sv: Varför kan jag inte överföra film från kameran till datorn?

Kan det vara så att jag saknar ett video kort eller nåt på datorn? Kan man kolla på filmer då ändå? Eller ska jag ha en fire wire att överföra med? Varför skickar de då med en USB kabel? Jag har andra filmer tagna med digital kameran och de funkar bra.

Snälla någon......???
 
Sv: Varför kan jag inte överföra film från kameran till datorn?

beroende på operativsystem fungerar saker olika smidigt meni xp brukar det vara så att om du ansluter kameran via usb så dyker den upp som en flyttbar hårddisk som du hittar under "den här datorn". om du inte har något överföringsprogram fungerar det att markera filen på minneskortet och sedan dra och släppa till en mapp på datorn eller högerklicka och kopiera. Detta funkar i vart fall för mig.

Något du oxå bör kolla är om din kamera använder ett filformat som är stöds av moviemaker,

Du kan importera och använda filer med följande filtillägg i Windows Movie Maker:

Ljudfiler: .aif, .aifc, .aiff .asf, .au, .mp2, .mp3, .mpa, .snd, .wav och .wma
Bildfiler: .bmp, .dib, .emf, .gif, .jfif, .jpe, .jpeg, .jpg, .png, .tif, .tiff och .wmf
Videofiler: .asf, .avi, .m1v, .mp2, mp2v, .mpe, .mpeg, .mpg, .mpv2, .wm och .wmv


Detta kanske inte löser ditt problem men kan vara en hjälp på vägen.

gentleknight
 

Liknande trådar

IT & mobiler Kan nån hjälpa mig?! Jag vill föra över mina bilder och filmer som jag har på telefonen (nokia 5230) till datorn. Jag var tvungen...
Svar
8
· Visningar
1 781
Senast: lisa412
·
IT & mobiler Ja, rubriken gör ju en inte mycke smartare. det är såhär att jag har filmat en massa med min videokamera. och pappas videokamera, det...
Svar
9
· Visningar
1 015
Senast: MinIan
·
L
IT & mobiler Hej, jag har ett problem, det är så att jag har köpt en billig video kamera för ett par år sedan men det är inte föräns nu som jag känt...
Svar
5
· Visningar
1 204
Senast: Liinda
·
H
IT & mobiler Vi har köt en ny dvd video kamera nu och jag har filmat med den. Man filmar med mini cd skivor och genom att stänga skivan i dvd...
Svar
1
· Visningar
870
Senast: hon_med_skäcken
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp