Bukefalos 28 år!

Varför kissar hon FORTFARANDE i sängen?????

LitenIsa

Trådstartare
Nu MÅSTE vi ha hjälp, orkar snart inte utan måste göra oss av med lillkissen om det inte blir bättre.

Vi (Jag och min sambo) har en honkatt som nu är 16 månader. Sen hon blev könsmogen har hon fått för sig att hon ska kissa i vår säng. Det går helt enkelt inte få henne att sluta med det.

Hon är sterilisrades 15 januari och vi hoppades på att problemet skulle försvinna men nu har det börjat igen. Nu har hon tre dagar i rad kissat i sängen. Idag på morgonen väckte hon mig genom att kissa i den. :eek:

Vi har inte bytt mat, kattsnad, plats på lådan eller något annat. Hon är innekatt och har aldrig direkt varit ute vilket beror på att hon helt enkelt inte vill gå ut. Hon piper och klättrar upp på ens ben om man släpper henne ute.

Vet verkligen inte vad vi ska göra, vill inte behöva ha stängt till sovrummet hela natten och dagen eftersom hon då skulle bli väldigt ledsen. Hon är så social av sig.

Alla tips och råd är välkommna. Vill inte behöva lämna bort henne. :cry:

MVH
Isabelle och lilla Chilleé

PS. Hon är både avmaskad och vaccinerad. DS
 
En vän till mig har samma problem med sin kisse...
Men tyvärr har hon problem med sin pojkvän också (inte då att han kissar i sängen :smirk:) utan dom bråkar en hel del... :(
Och kissemomsen protesterar då med att kissa i sängen, och jag kan förstå henne.


Men jag fick en annan kanske lite konstig tanke nu...
Det finns ju katter som har gjort sina behöv i sånna där Sackosäckar eller vad dom nu heter...
För att det prasslande ljudet när säcken rörs påminner om sanden i dasslådan :confused:
Kan det då vara så att om man har ett väldig prassligt duntäcke...att det ger samma kännsla :confused:

Nu spånar jag som jag har vett till :o
 
Hon kanske behöver en liten kompis? Två katter har väldigt roligt tillsammans, de busar, sover, tvättar varandra och äter tillsammans. Två katter är inte heller mer besvär än en, snarare mindre eftersom de roar varandra så mycket mer.

Det är klart, när de leker så kan det gå rätt vilt till med katter i gardiner, flygandes mellan möblerna och studsande runt väggarna. ;)
 
Hej!

jag har duntäcke så det skulle kunna vara därför.

Bara det att när jag måste tvätta duntäcket för att hon kissat på det har jag ett vanligt täcke som inte "prasslar" i reserv, Och hon kissar på det också.

Och jag bråkar inte med min pojkvän, inte så ofta i allafall. och han kissar inte i sängen :rofl:
 
Jag har funderat på det där med¨en katt till också.

Problemet är att vi hade två katter när Chilleé var liten. Men hon körde iväg den andra redan som 12 veckors kattunge. Hon ville inte alls att det skulle finnas två katter där hemma.

Ni tror inte att det kan ta tid innan steriliseringen "verkar"?

Kan bara säga att jag är inte emot att skaffa en katt till. Men jag vill absolut INTE ha två katter som kissar inne. Tror ni att en kompis till henne hjälper? Tror ni i så fall att det skulle funka med en vuxen katt? Skulle kunna tänka mig att rädda en omplaceringskatt istället för att skaffa en liten katunge. Men frågan är om Chilleé accepterar en ny vuxen katt.

Många frågor och funderingar.

/Isa
 
Svårt att svara på. Min omplacerade morrhoppa tog det tre tuffa dygn för att vänja sig vid min förra hanne, men sedan älskade hon honom förtvivlat och sörjde sig sjuk när han dog. Kattungen som jag skaffade en tid efter honom fullkomligt hatade hon och efter ett par månader trodde jag att det skulle sluta med att jag skulle bli tvungen att lämna tillbaka honom. Hon tinade till slut och nu låter hon som en mistlur om hon inte hittar honom!

Hon mådde väldigt dåligt när jag tog hand om henne pga dålig hemmiljö, där bla de andra katterna var dumma mot henne. Hon var som ett vilddjur mot min gamling, men jag stötte bort henne när hon var dum och det fattade hon väldigt snabbt. Arga katter fick inte ligga i sängen hos matte. :smirk: Var hon tyst och snäll även om han låg på min andra sida fick hon ligga kvar, men morrade hon eller skrek fula saker så åkte hon ner på golvet!
 
Jag tror att den enda direkta lösningen är att ha stängt till sovrummet, i alla fall under en tid. Visst, det är tråkigt, men det fungerar. Efter ett tag kanske hon vänjer sig av med ovanan?
 
Har du provat att ha en toa till, inne i sovrumet? Hade bekanta som fick sitt problem med kattkiss i sängen löst genom det.

I början sprayade de dessutom täcket med Felispray och när de inte var hemma hade de skaffat en plyfaskiva lika stor som sängen som de la uppe på. Allt för att bryta den fula ovanan hos katten.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Det här inlägget, lade jag på en annan sida och tänkte att det kunde passa här med, med tanke på att "katter är katter och 'ska ha sin...
Svar
5
· Visningar
2 243
Övr. Katt Hejsan, Snälla ge mig råd på hur jag ska göra. Jag har en 10 årig katt som hatar min 5 månaders valp. Eller ja hatar kanske är att ta...
Svar
5
· Visningar
1 189
Senast: Pudlan
·
Katthälsa hej allihopa! Jag hoppas att ngn vill ta sig tid och läsa detta inlägg och hjälpa mig! Jag har en birmahona på 1 år, hon är kastrerad...
Svar
18
· Visningar
7 239
Övr. Hund Hur gör ni? När vi fick hem vår valp för tre veckor sedan så fick vi tipset av många att bestämma oss för om valpen får sova i sängen...
2
Svar
29
· Visningar
4 952
Senast: MikaTela
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp