Varför sko?

Så sant så sant, det är verkligen som att välja mellan pest eller kolera! Jag har inte haft några problem med ömfotade hästar förrän nu då snön försvann, den har luggit i nästan 2 månader annars, härligt! Och jag vill ju kunna hålla igång mina pållar som vanligt och då blev jag helt enkelt tvungen att välja, sko och kunna rida eller oskodda fötter som har ont, självklart väljer jag att skona deras fötter med hjälpa av skor. :cry:
 
Köpte faktiskt Old Mac´s även till mina men tyckte inte att de va något att ha, de va ganska hala och hästarna gick omkring och spännde sig ändå. Därav skoningen.
 
Men hur är det med glidmomentet på dessa skor?? Det känns ju lite som det är med gummiskon att det inte blir något glidmoment och kan då orsaka en massa skador :confused:
 
Ingen aning om glidmomentet faktiskt. Pållen trivs toppen i sina Marqis supergrip. (provat Old Macs och tyckte att de var klumpiga och hade dålig passform) Eftersom vi pratar om snö och is så blir det nog tillräckligt med glidmoment ändå...

Använder mest skorna fram när vi går på underlag med grus och småsten eftersom framhovarna fortfarande befinner sig i övergångsperioden. Bakhovarna som varit skolösa ett halvår längre än framhovarna ömmar han inte under, oavsett underlag.
 

Liknande trådar

Ridning Vilka alternativ till järnskor borde jag titta på? Mitt sto har alltid gått med järnskor, sista åren också med sula. Detta efter en...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
12 599
Hästvård Försöker orientera mig i djungeln mellan barfota och "standardskodd" häst eftersom min häst inte riktigt fungerar inom något av de...
Svar
6
· Visningar
2 843
Hästvård *långa funderingar* Jag har hamnat i funderingar när det gäller skor och barfota. Jag är varken i ena eller andra läget, personligen...
Svar
17
· Visningar
2 635
Senast: muslidag
·
Hästvård Min häst blev verkad för en vecka sedan,nyköpt. Han har alltid gått barfota men nu i helgen såg jag att det hade flikat sig på ena...
Svar
6
· Visningar
1 510
Senast: Onttan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp