Varför stank den så vidrigt??

bettysmatte

Trådstartare
Hamnade bakom en EPA-traktor idag. Modell hyfsat ny Volvo. Avgaserna stank något fruktansvärt. Skulle närmast vilja likna dem vid fotogen. Varför luktade det så hemskt (om någon har en gissning), och är det lagligt att ha en "bil" på det viset :confused:?
 
Hamnade bakom en EPA-traktor idag. Modell hyfsat ny Volvo. Avgaserna stank något fruktansvärt. Skulle närmast vilja likna dem vid fotogen. Varför luktade det så hemskt (om någon har en gissning), och är det lagligt att ha en "bil" på det viset :confused:?
Om den rök blått kan de va turboras. Kan även va igensatt katalysator, om det är diesel så kan den va i rening, då luktar det inte gott. Fuldiesel är dock inte lämpligt i nyare dieselbilar då de förstör motorn. Men en del kör på de endå.
 

Liknande trådar

Utrustning Är på jakt efter ny dressyrsadel och har efter mycket provande kommit fram till att min häst tyvärr behöver en ganska speciell sadel...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
14 194
Senast: super
·
Äldre Jag börjar snart gråta, jag måste byta bil :nailbiting: men jag hittar inget som passar, det är alltid nåt som havererar :down: Har...
Svar
0
· Visningar
692
Senast: LillaMy84
·
Hästvård Nu ser det ut som så att vi kommer hämta hem ett sto på 17 år, det är av en vän som känner att hen ej har tid, erfarenhet och ekonomi...
Svar
4
· Visningar
1 859
Senast: NotlikeI
·
Utrustning Finns många dragbilstrådar, men de flesta handlar om långt nyare bilar än vad som lär vara aktuellt för mig nu. Så. I dagsläget är jag...
Svar
9
· Visningar
2 163
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp