Varför tävlar du??

Sv: Varför tävlar du??

För att jag är en riktig tävlingsmänniska och för att tävla är sååååå roligt och man träffar så många roliga människor.:)
 
Sv: Varför tävlar du??

Pjaaa... det var en bra fråga! :o

Men jag tävlar... för att det är kul? Annars skulle jag ju inte hålla på...

men samtidigt så är jag en tävlingsmänniska som blir väldigt besviken då det inte går 100 % bra, däremot så låter jag det aldrig gå ut över hästen eller någon annan än mig själv! :D
 
Sv: Varför tävlar du??

Jag ska "tävla" imorgon, bara för att det är kul och för att hästen ska få lite rutin. Ska bara iväg på en banträning och hoppa lågt men det är mest för att hästen ska vänja sig att komma ut lite.
 
Sv: Varför tävlar du??

jag tävlar enbart för min egen skull, självklart var de vinna eller försvinna många gånger på ponnytiden men nu har jag precis ridit in en storhäst som nu är 4 år så nu blir de mer att träna o tävla upp henne för min egen skull o se hur långt vi lyckas ta oss=)
 
Sv: Varför tävlar du??

Jag tycker det är kul att hoppa bana med så fina hinder, och få komma ut i Skåne med min vackra ponny:love:
Sen blir det ju ännu roligare om man blir placerad eller t.o.m. vinner!
 
Sv: Varför tävlar du??

Jag tycker att det är roligt att tävla för att sätta lite press på sig själv och hästen för omväxlingens skull, hästen får komma ut och resa lite samt för att slå mig själv och känna adrenalinkicken.
Jag tävlar INTE mot någon utan mot mig själv.
 
Sv: Varför tävlar du??

1. checka av att det vi tränat på hemma sitter
2. få bära hatt
3. vinna;)
 
Sv: Varför tävlar du??

Jag tävlar för att jag tycker att det är så himmla roligt! Det är det bästa jag vet. :love:
 
Sv: Varför tävlar du??

Jag tävlar för att de e så himla kul:d o för varje gång känner jag om jag har blivit sätre eller sämre på nåt. Det är ju kul att få roset men jag e glad om jag får en hel häst hem igen .. Men de ju kul att shova
spesielt när man har en häst som älskar att vissa up sig :)
 
Sv: Varför tävlar du??

Vad är tävling för just dig?

:banana:

Jag stämmer av min träning med tävlingarna. Poängen och placeringarna säger mig vart jag ligger ungefär och vad vi måste träna mer på.

Älskar tävlingarna för man träffar så mycket härligt folk och kan jag inte tävla själv vill jag gärna vara funktionär;)
 
Sv: Varför tävlar du??

jag gillar o visa upp mig (o hästen givetvis :love:) :D sedan är jag en tävlingsmänniska i grund o botten.. hållit på med gymnastik i yngre dar :p men med hästen, som ju är en levande varelse, så så är det mest för det är kul!
 
Sv: Varför tävlar du??

KL
För att det är såå roligt och att det ger bra rutiner för både hästarna och mig. Sen får man ju inte glömma att man är tävlingsmänniska och då är det bra att träna på att man inte alltid kan vinna.

Sen även för att visa upp vilka fina ridskolehästar vi har!!! :D
 
Sv: Varför tävlar du??

Jag tävlar för att det är så roligt, och för att ha mål att kämpa emot. Är en jekla tävlingsmänniska, skulle nog inte haft häst om det inte var för tävlandet. skulle kännas lite meningslöst att rida runt utan mål, utan beskreftelse på att det går framåt.
 
Sv: Varför tävlar du??

dels för att det är så himla kul! och sen liite för att visa upp min söta pålle såklart ;)
 
Sv: Varför tävlar du??

Jag måste ha mål att rida för annars är det lätt att jag tappar motivationen o mulle rider i skogarna i stället :angel:

Men har jag ett gäng tävlingar inbokade så vill man ju komma väl förberedd till dem, så då tar jag tag i träningen med större energi.

Sen är vi ett helt gäng som tävlar så det blir en gemenskaps grej av de hela....
´
Och man ju tävlings människa o även om man inte hänger läpp när de inte går bra så är det ju så kul när de går över all förväntan :d
 
Sv: Varför tävlar du??

Jag tävlar för att jag tycker det är kul. :)
 
Sv: Varför tävlar du??

Jag tävlar för att jag är rädd för det. Lider av prestationsånger som kan ta sig olika former och uttryck, till exempel blir jag ibland blockerad när jag vet att det gäller.. det kan vara lektioner, tävling, en golf runda.. you name it you got it..
Min teori är att ett sätt att bli av med sina rädslor är att möta dem, så jag tvingar mig ut på tävlingsbanorna och försöker överleva dagen.
 
Sv: Varför tävlar du??

Jag tävlar för att kunna ha ett mål att sikta emot(precis som många andra här),och att få komma ut bland folk och se hur hästen uppför sig i olika situationer.Jag har inge krav på att ta mej till nån placering även fast det är alltid roligt när man lyckas.
 
Sv: Varför tävlar du??

Jag tror att tävling är en ganska stor ego grej :crazy:, man vill ju vinna över andra och visa sig bäst, det tycker nog de flesta är kul, att känna att man kan vara bra. Jag själv är en riktig tävlingsmänniska, älskar att tävla, det är så spännande och allt kan ju verkligen hända på tävling. Sedan är det ju ett sätt att se om man går framåt i sin egen utbildning. All ridning och träning jag gör är förebyggande till tävling. :D
Med min första ponny gällde det bara att vinna, men ponnyn var en riktig hopp/tävlingsmaskin och då gick det bra att rida för att vinna.
men med min andra ponny fick jag lära mig att det inte bara går att rida och vinna, utan det handlar om ens egna resultat för det mesta. :)
 

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
636
Senast: Lady_S
·
  • Artikel
Dagbok Personalen på habiliteringen uttrycker sitt medkännande och tycker synd om mig som har så mycket att rodda med. Och det är verkligen...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
7 520
Senast: Wille
·
Hundträning Jag vill bli bättre på shejping så tänkte ta tag i det genom att träna trix som inte har med tävling att göra. Bara ha roligt och...
Svar
16
· Visningar
941
Senast: Krumben
·
Hundträning Hej! Jag skulle behöva lite tips. Jag och min hund har kört agility i ett år. Hon har varit super duktig och tyckt det varit väldigt...
Svar
7
· Visningar
876
Senast: Nova123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Bra blötmat
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp