Bukefalos 28 år!

Varför tar man hål i öronen på bebisar/småbarn ?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Varför tar man hål i öronen på bebisar/småbarn ?

Du verkar sakna förmågan att dra resonemang till sin spets, förmodligen därav oförmågan att förstå mina liknelser och parallellresonemang. Det är först när de dragits till sin spets som det blir möjligt att se på dem objektivt, annars missar man stora bitar av pusslet. Det är förmodligen också därför du ser mig som onyanserad.

Jag kan visst göra mig till företradare för dem som upplever det som övergrepp. Du vet precis ingenting om mig, mina motiv eller mitt engagemang i frågan. Ändå sitter du och fantiserar ihop en massa saker som du sedan applicerar egenskaper och åsikter på. Du argumenterar mot ett fantasifoster och det är det som stör mig och gör meningsutväxlingen tråkig.

Nu gör jag ett sista försök med en liknelse:

Om jag som kvinna upplever mig kränkt på arbetsmarknaden pga mitt kön, och om jag märker att det också finns många andra som blivit kränkta samt att det finns ett system som hindrar mig att bestämma över mitt eget liv, då vore det väl inget konstigt om jag propagerade emot orättvisorna å "alla andras" vägnar? De som inte blivit kränkta får bara fördelar och de som blivit kränkta får fördelar. Du verkar ställa dig på de okränktas sida och menar att ansvaret är ens eget. Jag menar att sde kränktas upplevelse är värd att ta på allvar, och att ansvaret för bättring kan delas. Ingen förlorar på min modell, medan många förlorar på din. Vilket verkar löjligast?

Ursäktaa, men vem företräder du? Var finns de som anser sig utsatta fför övergrepp av sina föräldrar för att de fick hål i öronen? Jag har inte sett den debatten tidigare, så jag välkomnar den!

Kan du vara vänlig och visa mig var de kränkta finns?
 
Sv: Varför tar man hål i öronen på bebisar/småbarn ?

Så du menar om man frågar sin vc-läkare (som ju är den närmaste läkaren) så svara inte denne/denna på en sådan fråga :confused:

Jag tror du förstår att jag menade mig själv, och att jag inte tänker "förklara hur ofarligt det är".
 
Sv: Varför tar man hål i öronen på bebisar/småbarn ?

Diskussionen går på tomgång och närmar sig allt mer personangrepp än saklig diskussion, har någon invändningar mot låsningen så hör av er till mig via PM.

Mvh Snurrfian-moderator
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 705
Senast: Imna
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 243
Senast: cassiopeja
·
M
  • Låst
Övr. Barn Har själv inga egna barn men satt nästan i halsen när jag såg en bäbis på 7 månader hade HÅL i sina öron!! :eek: Tycker det är...
2
Svar
36
· Visningar
3 681
Senast: CillaW
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp