Bukefalos 28 år!

Varför uppnår jag inga som helst resultat med min träning? :(

Sv: Varför uppnår jag inga som helst resultat med min träning? :(

Sund och funktionell känns nästan komplett onåbart, lite amazonkrigare över det hela.

Det beror nog på vad man lägger i begreppen. För mig är inte sund och funktionell på något sätt = amazonkrigare. Sund och funktionell är att må bra (vilket inte alls behöver betyda att man lever på broccoli och tonfisk - många är nog överens om att det är ganska sunt att äta sådant som bara är gott med jämna mellanrum) och ha en kropp som fungerar för det jag vill använda den till. Det är definitivt inte onåbart. (Kanske borde jag ha definierat redan från början?)

Sedan förstår jag inte alls varför vi ska behöva kalla någon annans kropp någonting?
 
Sv: Varför uppnår jag inga som helst resultat med min träning? :(

Hade sådan tur att när jag kom till gymmet nu fanns en instruktör på plats, så jag pratade lite med henne.

"Det ska vara så pass tungt att om du kör 2x12 ska du inte orka med den 13:e" :p
Och då blev det ju liiiiiiiiite skillnad, kan man säga.
Så det hade ni ju helt rätt i.

Jag frågade om hon hade tid att hjälpa mig sätta ihop ett nytt program (vilket då blir ca 1 timme pt för 250:-) och det gjorde hon.
OJ! Vad jobbigt det var...inte undra på att det inte har hänt något! Jag har mesat alldeles för mycket :o

Dessutom konstaterade hon att mina tår pekar utåt (speciellt i "knäböj" och "utfall") och förklarade konsekvenserna av det - vilket gjorde att mycket föll på plats!
Så ut över alla nya övningar så mååååste jag börja fokusera på att ha tårna framåt - oavsett vad jag gör, typ.

Programmet känns skitsvårt, men jag får väl se till att träna när det finns personal som kan hjälpa mig om jag inte förstår.

Steg 1 är väl dock att sluta fuska :rofl:
En maskin som jag förut tyckte var "plättlätt" blev BETYDLIGT mer ansträngande när jag tvingade tårna att peka framåt och således aktiverade andra (de rätta?) musklerna...hoppsan.

Så, på´t igen då...:bump:
 
Sv: Varför uppnår jag inga som helst resultat med min träning? :(

Vad härligt att det gick bra och att du har kommit förbi tröskeln! :)
 
Sv: Varför uppnår jag inga som helst resultat med min träning? :(

Dessutom konstaterade hon att mina tår pekar utåt (speciellt i "knäböj" och "utfall") och förklarade konsekvenserna av det - vilket gjorde att mycket föll på plats!
Så ut över alla nya övningar så mååååste jag börja fokusera på att ha tårna framåt - oavsett vad jag gör, typ.

Programmet känns skitsvårt, men jag får väl se till att träna när det finns personal som kan hjälpa mig om jag inte förstår.

Steg 1 är väl dock att sluta fuska :rofl:
En maskin som jag förut tyckte var "plättlätt" blev BETYDLIGT mer ansträngande när jag tvingade tårna att peka framåt och således aktiverade andra (de rätta?) musklerna...hoppsan.
Precis detta som jag försökte säga!! Man behöver hjälp så att man ser till så att man gör allting korrekt istället för att fuska och istället befästa de svagheterna man har. :)

HEJA DIG!! :D
 
Sv: Varför uppnår jag inga som helst resultat med min träning? :(

Muskler väger mer än fett. Så det är väl helt fullt normalt att gå upp i vikt när man tränar.

Fast alltså... det tar TID att bygga muskler så det där tycker jag är så himla konstigt att man får höra jämt.
 
Sv: Varför uppnår jag inga som helst resultat med min träning? :(

Muskler väger mer än fett. Så det är väl helt fullt normalt att gå upp i vikt när man tränar.

Om det ändå varit så väl ;)
Det är mest slarv, bekvämlighet och helt fel mat (dålig period = mer mat, mycket godis) och tappad motivation.
Jag försökte ju inbilla mig att det faktiskt var muskler. Haha. Jag är ganska bra på att ljuga och lura mig själv! :D
Men, nu hoppas jag få ett slut på det, för nu märker jag ändå att det går åt rätt håll - eftersom jag samlar så mycket vätska så blir det ju ganska stor skillnad på så sätt när jag håller igång .
 
Sv: Varför uppnår jag inga som helst resultat med min träning? :(

Fasen va bra!! Säger som min min pt -KOM IGEN!! TUGGA TAGGTRÅD!!!! (Har det ringande i huvudet när jag tränar själv:D)

Det är bara att fokusera när du är där så kommer det gå galant, korrekt utförande av övningarna är det viktigaste.

"Den bästa träningen är den som blir av"
 
Senast ändrad:
Sv: Varför uppnår jag inga som helst resultat med min träning? :(

Igår körde jag det nya programmet - och lyckades få träningsvärk! ( :bump: )
På fm idag tog jag vätskedrivande och det blev en rejäl effekt av den!
Sedan var det dags för Zumba - och det kommer bli bra när jag börjar hänga med och vågar ta ut rörelserna, tror jag.
Imorgon är det Afro-aerobics som gäller :bump:
Nu borde det kanske hända något framöver i allafall, förr eller senare :)
 
Sv: Varför uppnår jag inga som helst resultat med min träning? :(

Efter 5 danspass och 3 (eller 4) styrketräningspass hänger byxorna löst igen :rofl: så nu går det onekligen åt rätt håll - skillnaden märkte jag nu när mensen gick över :D
Detta trots tre dagars "firar-fika" och en del choklad...
Dock är jag förkyld nu så jag får hoppas att jag är i skick för danspassen sön - mån plus ev "tant-zumban på onsdag, lite tråkigt annars ju...
Men jag är rätt nöjd med mig själv nu :banana:
 
Sv: Varför uppnår jag inga som helst resultat med min träning? :(

Bra jobbat!!!! Nu är du på rätt väg igen. :banana::banana::banana::bow:
 
Sv: Varför uppnår jag inga som helst resultat med min träning? :(

:rofl: insåg på Zumban igår att jag har usel koordination! :D
Jag kan inte "trampa" med ena foten och jobba med den andra (typ flytta sidled- tillbaka, eller cirkla) samtidigt! :p jag får liksom välja. Och om jag lyckas så är det hopplöst att få med armarna :rofl: det är en riktig utmaning! Men det är bra träning och det är roligt! :)

Afron är liiite lättare då det är enklare steg, går lite långsammare plus att hon förklarar steg för steg, moment för moment och repeterar, så i slutet när vi går igenom hela "programmet" sitter det ganska hyfsat! :)
Det är verkligen jätteroligt, är så glad att jag vågade åka dit! (Jag var ju, som sagt, inte beredd på hur stort det var. ..)
Sedan imorgon bitti kanske jag orkar med ett styrkepass också, vem vet! :D
För övrigt är mina "dansbyxor" för stora, hade de inte haft hög midja som höll dem hyfsat på plats så hade jag ju tappat dem!
Får se om de krymper i tvätten, annars får jag väl köpa nya...
 
Senast ändrad:
Sv: Varför uppnår jag inga som helst resultat med min träning? :(

I knäböjen ska du inte ha fötterna helt rakt framåt, lite åt sidorna ska tårna peka och det viktigaste - knäna ska gå i linje med tårna, dvs fäll inte in tårna.

Jag tycker att jag ser många köra knäböj fel och dessutom blir instruerade fel! Om du vill kan vi ta det privat du och jag så får jag förklara och visa hur man gör rätt, har själv fått så sjukt mycket hjälp och tips av grabbarna på klubben när det gäller tekniken.

Lycka till, bra att du slutar mesa :D
 
Sv: Varför uppnår jag inga som helst resultat med min träning? :(

Dansträning är nog det roligaste man kan göra på ett gym ;) Och när man får koll på rörelserna så blir det ju än mer effektivt.
 
Sv: Varför uppnår jag inga som helst resultat med min träning? :(

Jag tar tacksamt emot alla tips jag kan få/får! :)
 
Sv: Varför uppnår jag inga som helst resultat med min träning? :(

Tjoff!
Ett antal danspass, knäböj, höftlyft, lårpressare och utfalls-steg senare känns rumpa och lår redan fastare/mindre! :D
Måste bli envisare så att jag verkligen får med magövningarna också - för jag "orkar" inte dem under samma pass...kanske skulle vara bra med en PT ändå - men det är ju så dyrt! :-(

En annan kul sak!
På afro-passet i måndags märkte jag att jag visst orkade fram tills vattenpauserna! :-) jag var (trodde jag) helt slut efter 10 min uppvärmning och 5 min program, men tänkte "liiiite till" och när jag väl kom över det så gick det faktiskt! Dessutom var det full fart 15-20 min mellan vattenpauserna , men det gick!
Plus att jag känner mig säkrare nu och därmed tar ut rörelserna bättre och får in mer energi i dem, vilket ju gör det ännu lite jobbigare -men också mycket roligare! :banana:

Jag ska bara få in i skallen att jag ska jobba HELA styrkepassen också...
 
Sv: Varför uppnår jag inga som helst resultat med min träning? :(

Om de har cxworx som pass på ditt gym kan jag rekomendera det för mage,rygg, rumpa. Grymt bra lätt att anpassa med hjälp av gummisnöret och man tar i på ett helt annat sätt än när man kör själv. 30 minuter och jag kombinerar det gärna med 40 minuter indoorwalking eller spinning. Helst cxworxen FÖRST för att orka med det passet bäst.
 
Sv: Varför uppnår jag inga som helst resultat med min träning? :(

Det finns faktiskt! Men inga tider som passar mig! :(
De har ett pass med 30 min Cx och 30 min BodyAttack...direkt efter zumban på onsdagar, så det går inte.
Men sedan finns ett sådant pass på fredagar, dock så blir det ju då afro måndag, zumba (varannan) onsdag BaCx fredag zumba söndag. ..maybe too much! Speciellt om jag ska få in styrkepass också :p
Men...jag kanske skulle testa? Det är ju inte värre än att jag går ut - och då är jag uppvärmd för styrkepass istället! :D
Testade Ba en gång, orkade (knappt) 20 min och fattade nästan ingenting! :rofl:
Rent Cx-pass finns inte på någon lämplig tid...
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Postar här på buke för att se om det finns någon med sjukdomen eller som känner till den. Jag söker men ljus och lykta för att få hjälp...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
28 201
Senast: lewellyn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 29
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp