varför varför

Sv: varför varför

Instämmer! Och som jag längtar till nästa helg. Min kropp är helt klart sommartidssynkad!
I övrigt så störs jag inte av själva flyttningen en timme hit eller dit. Blir varken trött eller ur fas på annat sätt, men jag ÄLSKAR sommartiden och tydligen min kropp också! Dessutom så har vi ju fler månader sommartid än vintertid, så för mig är sommartid den "riktiga" tiden ;)

Vad menar du?

Vi har 3 sommarmånader, om vi har tur :P. I den här ändan av landet. Häruppe är sommartid/vintertid en logisk omställning. Det är fruktansvärt mörkt när vi ställer om till vintertid, så det är bra att få en chans på lite ljus när man ska vakna. Alltså att få sova en timme längre för att ge solen en chans att klättra över horisonten innan lunch. Men sen blir det å andra sidan så oavsett, under december månad.

Sommartidsomställningen kvittar för en norrbottning, det är redan fullt dagsljus fruktansvärt tidigt på morgonen och snart är det ljust dygnet runt.
 
Sv: varför varför

Vi har sju månader sommartid och fem månader vintertid.

Att det sen inte är sommar mer än tre månader är ju en annan femma.
 
Sv: varför varför

Vad menar du?

Vi har 3 sommarmånader, om vi har tur :P. I den här ändan av landet. Häruppe är sommartid/vintertid en logisk omställning. Det är fruktansvärt mörkt när vi ställer om till vintertid, så det är bra att få en chans på lite ljus när man ska vakna. Alltså att få sova en timme längre för att ge solen en chans att klättra över horisonten innan lunch. Men sen blir det å andra sidan så oavsett, under december månad.

Sommartidsomställningen kvittar för en norrbottning, det är redan fullt dagsljus fruktansvärt tidigt på morgonen och snart är det ljust dygnet runt.

För en månad sedan var det mörkt vid sexdraget på kvällen. Om vi hade haft sommartid, hade det blivit mörkt först vid sjutiden.
Åtminstone jag hade hunnit rida en häst till i skapligt ljus i stället för att behöva pannlampor.
På det sättet är det för mig mer värdefullt med ljuset på eftermiddagen i stället för på morgonen.

Så ja, jag tycker att vi ska följa i Putins spår (den enda riktigt bra reform han infört) och ha "sommartid" året runt. Synd bara att rimligen hela EU måste besluta om detta...
 
Sv: varför varför

kl

Förlåt för att jag är trög, men jag fattar inte? Vad är det som gör att den där timmen är jobbig? Mörkret blir väl inte ljusare av att vi ställer om klockan fram eller tillbaka?

:o

För det är helt värdelöst , dels för t ex mjölkkor eller djur som är drivna av tider o rutiner, sen blir det ju inte ljusare direkt för klockslaget utan för att det går närmare o närmare sommaren....på vintern borde det ju vara trevligare att få en timme längre som det är ljusare för det är ju typ mörkt på morgonen oavsett
 
Sv: varför varför

kl

Min äldsta dotter är född den 29:e mars och är alltså född på sommartid. I år tror jag det blir första gången i hennes liv som hon firar sin födelsedag på vintertid. Jag är inte 100% säker på att det är så, men jag kan inte minnas att det skett tidigare. Vi är bedrövade! Sommarbarnet blev helt plötsligt ett vinterbarn som sin syster som firade födelsedag förförra veckan. Lillasyster är nu mycket nöjd med denna ommöblering av familje-statusen. Livet blir aldrig som man tänkt sig! :D
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag avundas människor som bara "vet" vad de ska göra i resten av livet från stunden de lämnat gymnasiet. När jag själv slutade gymnasiet...
Svar
6
· Visningar
2 190
Senast: Wonna
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har skrivit mindre än jag har velat den sista tiden. Skrivandet är ju så välgörande för mig, jag skulle gärna vilja skriva mer...
Svar
0
· Visningar
323
Senast: cassiopeja
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
22 941
Senast: cirkus
·
Äldre Startar en ny tråd och förklarar hela händelseförloppet igen.. Jag har precis genomgått en medicinsk abort och anser nog att det...
Svar
6
· Visningar
4 009

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp