Bukefalos 28 år!

Vårföräldrar 2015 #7

Eftersom det var dryga månaden sedan jag vabbande sist så var det dags idag. E har varit snorig och lite hostig, men är i övrigt pigg och matglad som vanligt. Sambon får vara hemma med honom imorgon.

Jag hoppas att han blir bättre till på onsdag för vi planerar att åka upp till sambons föräldrar då och spendera påsken hos dem. Han har inte någon feber så förutsättningarna är goda än så länge :).
 
Här var S tillbaka på förskolan igår efter att ha varit hemma en vecka med misstänka vattkoppor. Han sprang rakt in och kramade favoritfröken :love: Väldigt lugn vecka på förskolan nu när det är påsklov., på torsdag skulle de vara 3 barn på vår avdelning och 4 på den andra :p
 
Alice har lärt sig de flesta vanligaste färgerna - på engelska :rofl: många blir oerhört imponerade över att vi har ett tvåspråkigt barn och vi försöker lite smidigt förklara att det kanske mest är så att hon får titta på Youtube lite nästan varje dag :angel: mycket märkliga klipp med "learn colors" i rubriken blir det. I går morse gav pappan henne en rosa napp och sa på skämt "puuurple", varpå Alice skrattar massor och säger "piiink" "dä ä purple" och pekar på en lila kudde i sängen :heart

Älskade ungar så fantastiskt det är att få se deras utveckling från första parkett :love:
 
Skulle ha efterlängtad reunion med mina två närmsta vänner med familjer ikväll,varav en långväga.
Planerat en massa och sett fram emot att ses då det är sällan vi kan ses allihop samtidigt pga avståndet.

Efter en halvtimme kräks ett av barnen:nailbiting:
såklart de som är långväga. Tycker så himla synd om dom :(
Väldigt oväntat och väldigt snopet. De har inte träffat någon uppenbar smittad men de kan ju såklart träffat någon som smittat innan de själva insjuknat. Eller nån på Ica bara eller så..

Men ja, nu väntar vi andra bara på när vi ska bli sjuka :angel::wtf:
Har förberett med hinkar och diverse brevid barnen. Och oss själva.. jag blir ju magsjuk bara någon andas ordet :cautious:
Vad lång tid tror ni det tar? :cool:
 
Alice har lärt sig de flesta vanligaste färgerna - på engelska :rofl: många blir oerhört imponerade över att vi har ett tvåspråkigt barn och vi försöker lite smidigt förklara att det kanske mest är så att hon får titta på Youtube lite nästan varje dag :angel: mycket märkliga klipp med "learn colors" i rubriken blir det. I går morse gav pappan henne en rosa napp och sa på skämt "puuurple", varpå Alice skrattar massor och säger "piiink" "dä ä purple" och pekar på en lila kudde i sängen :heart

Älskade ungar så fantastiskt det är att få se deras utveckling från första parkett :love:

Hon är så häftig den där Alice! :D:love:

@Magnum åh vilken otur! Hoppas ni trots allt klarar er!
 
Igår var vi på Ikea och köpte stor säng till S. Finns inget mer passande man kan göra på långfredagen än att gå på Ikea om man frågar mig :yuck:

Men vi hittade det vi skulle och nu pågår sängbygge. Tvååringar är väldigt hjälpsamma med sånt :laugh:
 
Idag är det Alices tur att bli 2 :love: det firandet startades med att hon blev storasyster till en perfekt liten Douglas kl 5 i morse :heart

Vi har i alla fall hunnit fira med tårta och presenter sedan vi kom hem från förlossningen och tror hon är rätt omtumlad av att få lillebror och ett leksakskök på samma dag :D
 
Idag är det Alices tur att bli 2 :love: det firandet startades med att hon blev storasyster till en perfekt liten Douglas kl 5 i morse :heart

Vi har i alla fall hunnit fira med tårta och presenter sedan vi kom hem från förlossningen och tror hon är rätt omtumlad av att få lillebror och ett leksakskök på samma dag :D

Grattis! I dubbel bemärkelse! :love:

Har Alice sagt om Douglas eller köket var bäst? :D
 
Idag är det Alices tur att bli 2 :love: det firandet startades med att hon blev storasyster till en perfekt liten Douglas kl 5 i morse :heart

Vi har i alla fall hunnit fira med tårta och presenter sedan vi kom hem från förlossningen och tror hon är rätt omtumlad av att få lillebror och ett leksakskök på samma dag :D
Stort grattis till både tvååringen och nyfödingen :love:
 
Idag är det Alices tur att bli 2 :love: det firandet startades med att hon blev storasyster till en perfekt liten Douglas kl 5 i morse :heart

Vi har i alla fall hunnit fira med tårta och presenter sedan vi kom hem från förlossningen och tror hon är rätt omtumlad av att få lillebror och ett leksakskök på samma dag :D
Stort grattis till båda. Häftigt att de föddes samma datum :D!
 
Idag är det Alices tur att bli 2 :love: det firandet startades med att hon blev storasyster till en perfekt liten Douglas kl 5 i morse :heart

Vi har i alla fall hunnit fira med tårta och presenter sedan vi kom hem från förlossningen och tror hon är rätt omtumlad av att få lillebror och ett leksakskök på samma dag :D

Dubbelgrattis! Vad är oddsen för att de ska få samma födelsedag? :D

När var lillen beräknad?
 
Tack :)
Han var beräknad 15:e, storasyster var beräknad 16:e så gick över en dag längre denna gången :)

@Rhinos @lo tack :heart
Mina var också beräknade efter varandra men äldsta gick jag över 4 dagar med och yngsta kom 1 dag tidigare =) Så tillslut blev det 6 dagar mellan dom. Var rädd att de skulle dela födelsedag. Men va kul att få en lillebror på födelsedagen Grattis till båda.
 
Vilken fin helg det har varit! Idag var vi på utflykt och grillade med en massa kompisar, totalt drygt. 20 pers varav ungefär hälften barn. Så härligt att vara ute i det fantastiska vädret!

Hoppas att ni har haft det fint!

En fråga: har ni börjat med några aktiviteter typ barngympa?
 
Vilken fin helg det har varit! Idag var vi på utflykt och grillade med en massa kompisar, totalt drygt. 20 pers varav ungefär hälften barn. Så härligt att vara ute i det fantastiska vädret!

Hoppas att ni har haft det fint!

En fråga: har ni börjat med några aktiviteter typ barngympa?

E har gått två terminer på barngympa :)
 
Vilken fin helg det har varit! Idag var vi på utflykt och grillade med en massa kompisar, totalt drygt. 20 pers varav ungefär hälften barn. Så härligt att vara ute i det fantastiska vädret!

Hoppas att ni har haft det fint!

En fråga: har ni börjat med några aktiviteter typ barngympa?

Brukar man göra det med så här små barn verkligen?
 
E har gått två terminer på barngympa :)
Tycker ni att det är en bra aktivitet?
Brukar man göra det med så här små barn verkligen?
Det är det jag funderar på ;)
Min fråga beror på att vi om vi vill kommer att få börja i knytte-grupp efter sommaren. Själva aktiviteten är ju inte så stor skillnad mot när vi själva är ute i skogen, men det kommer att vara tillsammans med andra barn och föräldrar och på lite nya platser. Sen har jag tänkt att H ska få gå på barngympa och här får de gå från tre år, men jag känner personligen att det inte får bli för mycket schemalagda aktiviteter så därför tänkte jag höra om era erfarenheter av aktiviteter för små barn.
 
Tycker ni att det är en bra aktivitet?

Det är det jag funderar på ;)
Min fråga beror på att vi om vi vill kommer att få börja i knytte-grupp efter sommaren. Själva aktiviteten är ju inte så stor skillnad mot när vi själva är ute i skogen, men det kommer att vara tillsammans med andra barn och föräldrar och på lite nya platser. Sen har jag tänkt att H ska få gå på barngympa och här får de gå från tre år, men jag känner personligen att det inte får bli för mycket schemalagda aktiviteter så därför tänkte jag höra om era erfarenheter av aktiviteter för små barn.

Det har varit väldigt bra och E tycker det är superroligt! Det är en grupp på 0-3 åringar och så har vi en hinderbana där barnen får leka fritt och passar det kör vi någon lätt lek. Men det är svårt med något uppstyrt för så små barn så de tycker hinderbanan är absolut roligast :) Det är bollar, rockringar, balansgång, rutchkana, ringar mm. Lättsamt och roligt!
 

Liknande trådar

Hoppning I natt börjar det! Någon mer som planerar att titta? SVT sänder: Torsdag 6 april 02.05 – 04.30 SVT1/Play. Hoppning 1:a rundan (natt...
Svar
7
· Visningar
1 201
Senast: Badtz Maru
·
Kläder & Bli fin Alltså, jag gillar inte att däringa i affärer och har blivit allt kräsnare med jag vill ha av en tröja. Nu är jag inne på jobbet eller...
Svar
0
· Visningar
368
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
559
Senast: Sirap
·
Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 291
Senast: Twirro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp