Bukefalos 28 år!

Vårföräldrar 2015 #7

:( Här sitter jag och väntar på att vc ska ringa strax, sonen vaknade imorse och kan inte stå på benet. Inget uppenbart inga flisor ingenting synligt. Det är en rätt tålig gosse men tokgråter om han råkar ställa ner foten.
Märkligt men nåt är det ju.
Gick och sprang som vanligt igår kväll innan läggdags så vi vet heller inte att han gjort nåt särskilt.
Mammahjärtat går i tusen bitar, hoppas en kan hålla rösten när dom ringer :o
 
:( Här sitter jag och väntar på att vc ska ringa strax, sonen vaknade imorse och kan inte stå på benet. Inget uppenbart inga flisor ingenting synligt. Det är en rätt tålig gosse men tokgråter om han råkar ställa ner foten.
Märkligt men nåt är det ju.
Gick och sprang som vanligt igår kväll innan läggdags så vi vet heller inte att han gjort nåt särskilt.
Mammahjärtat går i tusen bitar, hoppas en kan hålla rösten när dom ringer :o
Hoppas att ni får hjälp snabbt!
 
:( Här sitter jag och väntar på att vc ska ringa strax, sonen vaknade imorse och kan inte stå på benet. Inget uppenbart inga flisor ingenting synligt. Det är en rätt tålig gosse men tokgråter om han råkar ställa ner foten.
Märkligt men nåt är det ju.
Gick och sprang som vanligt igår kväll innan läggdags så vi vet heller inte att han gjort nåt särskilt.
Mammahjärtat går i tusen bitar, hoppas en kan hålla rösten när dom ringer :o

Men lilla stackaren! Det låter ju som att han har lyckats stuka den eller något. Vilket egentligen är konstigt att de inte gör oftare med tanke på hur de far fram... Hoppas ni kan få hjälp snabbt och att det finns något som hjälper snabbt! Är ju så jobbigt med de små att man inte riktigt kan förklara varför de har ont och hur de ska göra för att undvika det. :(
 
:( Här sitter jag och väntar på att vc ska ringa strax, sonen vaknade imorse och kan inte stå på benet. Inget uppenbart inga flisor ingenting synligt. Det är en rätt tålig gosse men tokgråter om han råkar ställa ner foten.
Märkligt men nåt är det ju.
Gick och sprang som vanligt igår kväll innan läggdags så vi vet heller inte att han gjort nåt särskilt.
Mammahjärtat går i tusen bitar, hoppas en kan hålla rösten när dom ringer :o

Men usch :cry: hoppas ni får hjälp snabbt
 
Efter att ha jobbat ett dygn och mest varit inne så längtade jag ut i det kyliga härliga vädret. Ungen blir glatt påklädd två lager kläder och så i hallen tar det tvärstopp, skorna ville hon ha men vantar fick jag inte komma i närheten med, mössa orkade jag inte ens testa :meh: hon låg i en arg hög på golvet och skrek, råkade även slå i huvudet och vart om möjligt ännu mer upprörd.... jag gav upp och selade upp henne istället så hon fick sova. Så nu sitter jag här och dricker kaffe, äter pannkakor och längtar fortfarande ut :mad:
 
De där små liven alltså! Man önskar ju att man kunde få in i deras huvuden att de antagligen egentligen vill gå ut eller vad det nu är ;)

Jag jobbar hemifrån idag och maken och sonen gick iväg till öppna förskolan. Innan de kom iväg hade vi ett liknande scenario. Eller ja sonen var mäkta upprörd för att han inte fick ha på sig både kängor och gummistövlar. Och jacka och overall. O_o Alltid är det nåt ;)
 
Gud ja, det där med att klä på. Dottern blir helt sjukt arg om man försöker ha hennes byxor över stövlarna, som man gärna vill att hon ska ha för att det inte ska bli glipor. Nu satsar vi på att köpa långa och bra strumpor till henne för hon drar sönder kläderna om vi sätter på de där banden som kan sitta under skorna. Hon blir även arg när byxorna ska på men det är ingen diskussion, vi går inte ut utan överdragsbyxor.
 
Med tanke på alla vurpor gossen lyckas med i tid o otid så är det ju märklig att inget gjort större skada hittills..
Så nu var det väl dags tänkte jag, trots att inget uppenbart hänt.

Väl vid vc så gick han ju på benet utan anmärkning. Såklart. :angel::o
Så ja..vi fick åka hem igen.
 
Med tanke på alla vurpor gossen lyckas med i tid o otid så är det ju märklig att inget gjort större skada hittills..
Så nu var det väl dags tänkte jag, trots att inget uppenbart hänt.

Väl vid vc så gick han ju på benet utan anmärkning. Såklart. :angel::o
Så ja..vi fick åka hem igen.

Var det direkt han vaknade det hände? Tänkte om han legat konstigt och benet somnat. Det händer mig rätt ofta :angel:

Skönt att det inte var något i alla fall :)
 
Jag verkar vara lyckligt lottad med att ha två barn som det inte är några värre kläddiskussioner med :D Vantar är ingen hit men allt annat är det inga problem att få på.
 
Var det direkt han vaknade det hände? Tänkte om han legat konstigt och benet somnat. Det händer mig rätt ofta :angel:

Skönt att det inte var något i alla fall :)
Tänkte också på det men det höll i sig i flera timmar. Å andra sidan kanske han inte heller vågade ställa ner även fast det gått över, att han blev lite rädd liksom.
Jättemärkligt, men han fick träffa en barnvänlig (!) snäll läkare som han inte behövde bli rädd för och som tom fick klämma på foten så det var ändå skönt att han fick en trevlig 'sjukhusupplevelse' åtminstone :D
 
Vi kom ut efter sovning och lunch:up: mössa och vantar åkte på med hjälp av fasthållning, knytband på mössan så hon var chanslös :grin: tog kort på henne och då tyckte hon mössan var jättefin :p
 
A har förresten väldigt stort fokus nu på vilka olika känslor folk visar och så fort nån visar starka känslor så vill hon berätta för oss. Hon tecknar glad, ledsen tecknar hon och har ett gråtljud för och så har hon hittat på eget tecken med ljud för trött/gosig. Arg har vi försökt teckna men den som oftast är arg är hon och då är hon inte så mottaglig :p Jag tycker iaf det är sjukt häftigt vilka förmågor dom har fast dom är så små! Och att hon kan läsa lika bra på fotografier/ tecknade bilder som i verkligheten.
 
Är det dags för spruta igen på 1.5 års kontrollen?
Vi ska på den senare i veckan och jag fasar redan för om det är vaccindags igen då han blivit dålig efter sprutorna tidigare.
Vi har redan haft sjukstuga så det räcker för ett tag sedan dagisstarten :yuck:
Det erbjuds vaccin men det är frivilligt :)
 
Bara för jag skrev som jag gjorde om vab och sjukdomar för veckan så fick jag hämta E på dagis vid lunch i fredags för att hon var hängig :meh::p Hon har varit lite trött och hängig hela helgen men inget annat tecken på sjukdom så vet inte vad det är riktigt. Bara trött eller om något är på G kanske, lite snorig men det är hon ju typ jämt.
Jag har henne hemma idag i alla fall så jag varvar jobb, lek och gos just nu ;) Hon är som vanligt idag och leker och pillar på allt så i morgon är det nog ingen fara att gå på dagis :)
 
I helgen har vi börjat potträna (alltså mer träning än rutinpottandet vi pysslat med tidigare). Kan konstatera att vi nog gjort ett bra jobb när det gäller att få sonen att gilla pottan. Står den i närheten (vilken den gjort i helgen) går han dit och sätter sig och läser, bekväm stol tydligen :p Nu gäller det att få honom att inse att det bara är när han behöver kissa eller bajsa han ska sitta där. Bakvända problem liksom :D
 
Spruta idag, det gick över förväntan verkligen!

Han blev galet ledsen just vid sticket men bara det var avklarat så var han okej igen. Efteråt ville den jättebra nya bvcsköterskan att vi stannade o lekte lite så han fick en bra upplevelse.
Och det gjorde han ju gärna :D

12,4 kg och 86 cm är vi uppe i nu, som ett exakt sträck på sin kurva :up:
 

Liknande trådar

Hoppning I natt börjar det! Någon mer som planerar att titta? SVT sänder: Torsdag 6 april 02.05 – 04.30 SVT1/Play. Hoppning 1:a rundan (natt...
Svar
7
· Visningar
1 170
Senast: Badtz Maru
·
Kläder & Bli fin Alltså, jag gillar inte att däringa i affärer och har blivit allt kräsnare med jag vill ha av en tröja. Nu är jag inne på jobbet eller...
Svar
0
· Visningar
359
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
483
Senast: Sirap
·
Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 246
Senast: Twirro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Börja rida
  • Hovelände
  • Trollet rymmer

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp