Vårföräldrar 2017 del tre

Var vakennatt här med, från 02:30... Nu är jag uppe i alla fall o idag är det skolavslutning :banana: underbart :)

När jag vaknade var bebisen helt stilla o jag fixar inte det, får för mig att något hänt.. Och innan jag druckit ett glas iskallt vatten o skrämt liv i stackaren hade jag fått adrenalinpåslag o somna sen :crazy:
Tycker rörelsemönster har ändrats lite, mindre yviga rörelser men ändå rörelser ofta. Har nog huvudet upp sitter med rumpan ner och har fötterna i högra sidan. Vänstersidan är inte intressant överhuvudtaget O_o kommer fått magsår innan bebis kommit ut hel o frisk :nailbiting:

Hos mig har rörelserna också ändrats lite! Det rör sig fortfarande men inte lika påtagligt så blir lite fundersam jag också till o från..
 
70 dagar kvar här, 75% av grav har gått! Men med mitt flyt är det nog snarare 84 dagar kvar ;)
 
Känner mig som en badboll. Fylld med sand.

V har hittat en punkt på höger sida som är finfin att sparka på, typ ouch!

Men rörelser är bra.

Nu ska jag sova en timme med hunden som sällskap och hoppas på att lite sand pyser ut :D
 
Efter en härlig julavslutning men över en timme på golvet i en kall sporthall har jag ont. Inte ont utan skitont :cry: men nu är det tre veckor jullov :up: underbart :heart
 
80 dagar kvar till BM. Men jag räknar kallt med att lillasyster gör som storebror och kommer lite innan :D... (Fatta vad besviken jag blir om jag får gå över bara för det :cautious:. Speciellt med tanke på att min familj får stora barn och storebror vägde över medel trots tidig ankomst O_o).

Foglossning och lite trött. Men tycker att det är helt ok just nu ändå. Funkar bättre när jag gått ner lite i tid på jobbet iaf :up:.
 
Nu är det fanimej julledigt ända tills den 9:e januari!!! Och efter det har jag 15 arbetspass kvar och det är 16veckor kvar tills det är bebisdags:love:

Hade julbord på jobbet idag. Totalt smaklöst tyvärr och det godaste va ägghalvorna med räkor.. Det enda det gav va fart på magen och det är väl inte dåligt det iofs Foglossning ifrån helvetet så ikväll blir det soffa och filt!
 
Jag har börjat packa inför morgondagens resa. Äntligen! Fast jag kommer må skit på fredag, funderar om jag ska köra iaf halva sträckan, där är det bäst med plats. Vi har junior i bakåtvänd bilstol så framsätet är sådär att sitta i + att det är ganska skönt om någon sitter med bak och kan roa hen.
Men hur upphetsande är baksätet i minst sju timmar? (sen går det 1-2 timmar i stopp också, där bestämmer junior lite mer)
Sambo kom även med den glada nyheten att han kommer ifrån tidigast 15 så det kommer bli en lååång resa, men han blev å andra sidan helt ledig fredag så det kunde varit värre.

Jag är ledig till 3/1 från i dag. Underbart!
Jag har börjat drömma jätteunderliga saker, läskiga sådana. I natt höll jag på att köra över ett litet barn, när jag kastade mig ur bilen var hon inte verklig, jag blir jagad av osynliga varelser och så vidare. Jag vaknar med skyhög puls och är riktigt uppjagad.
Blä!
 
Fick ju börja äta järn varanna/var tredje dag i v 24 typ! Hade hoppats på att järnet skulle stoppa upp min mage lite! Jo i början stoppade det upp nåååågot dom dagarna jag tog järn. Men nu har kroppen vant sig eller nåt, för nu är jag lika jobbig i magen igen... Suck! Vissa kräks men för mig kommer det tydligen från andra håller :rofl::confused::angel:
 
Fick ju börja äta järn varanna/var tredje dag i v 24 typ! Hade hoppats på att järnet skulle stoppa upp min mage lite! Jo i början stoppade det upp nåååågot dom dagarna jag tog järn. Men nu har kroppen vant sig eller nåt, för nu är jag lika jobbig i magen igen... Suck! Vissa kräks men för mig kommer det tydligen från andra håller :rofl::confused::angel:

Jag har tagit järntabletter varje dag i snart 1,5år:meh: Hela förra graviditeten och sen slutade jag inte mellan för blodvärdet va i botten efter förlossningen och avslagsperioden.
Enda gången det är fart på magen är om jag äter riktigt fet mat eller mycket choklad, när den väl sätter igång gör det ONT!! Typ koliksmärta:crazy: Har blivit något bättre nu när jag äntligen kan äta fil och branflakes till frukost igen (har inte kunnat äta kall frukost utan att kräkas nån av graviditeterna förrän efter v19-20)

Enligt BM blir en del förstoppade och en del får diarré av järnet. Stoppar det för mkt kan man ta 2tabletter istället för 1, då brukar det bli fart.
 
Jag har tagit järntabletter varje dag i snart 1,5år:meh: Hela förra graviditeten och sen slutade jag inte mellan för blodvärdet va i botten efter förlossningen och avslagsperioden.
Enda gången det är fart på magen är om jag äter riktigt fet mat eller mycket choklad, när den väl sätter igång gör det ONT!! Typ koliksmärta:crazy: Har blivit något bättre nu när jag äntligen kan äta fil och branflakes till frukost igen (har inte kunnat äta kall frukost utan att kräkas nån av graviditeterna förrän efter v19-20)

Enligt BM blir en del förstoppade och en del får diarré av järnet. Stoppar det för mkt kan man ta 2tabletter istället för 1, då brukar det bli fart.

För mig var det ju bra fart redan innan tabletterna så hade hoppats att det skulle lugna ner sig lite :p men näe inte direkt, men är i början :p
 
Jag har tagit järntabletter varje dag i snart 1,5år:meh: Hela förra graviditeten och sen slutade jag inte mellan för blodvärdet va i botten efter förlossningen och avslagsperioden.
Enda gången det är fart på magen är om jag äter riktigt fet mat eller mycket choklad, när den väl sätter igång gör det ONT!! Typ koliksmärta:crazy: Har blivit något bättre nu när jag äntligen kan äta fil och branflakes till frukost igen (har inte kunnat äta kall frukost utan att kräkas nån av graviditeterna förrän efter v19-20)

Enligt BM blir en del förstoppade och en del får diarré av järnet. Stoppar det för mkt kan man ta 2tabletter istället för 1, då brukar det bli fart.

Lite off topic men så sjukt hur olika det kan vara, när jag mådde illa var typ det enda jag kunde äta just fil. Gärna med jordgubbskräm eller lite sylt, väldigt näringsrikt och nyttigt :D
 
Lite off topic men så sjukt hur olika det kan vara, när jag mådde illa var typ det enda jag kunde äta just fil. Gärna med jordgubbskräm eller lite sylt, väldigt näringsrikt och nyttigt :D
Jag kan bara äta havre eller mannagrynsgröt i början:) Allt annat Kräker jag upp, bröd eller fil spelar ingen roll. Men mitt i så vänder det och det går att äta det mesta. Kaffe kan jag dock inte dricka hur gärna jag än vill.. smakar sur bark:wtf:
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
15 16 17
Svar
320
· Visningar
25 912
Senast: sthu
·
Hundavel & Ras 2017, när jag hade planer på förra kullen, vet jag att vi var flera uppfödare på forumet som hade en tråd om våra kullar. Planerandet...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
18 108
Senast: bollen__
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd. Hoppas jag hann först nu ...
100 101 102
Svar
2 032
· Visningar
111 639
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
11 12 13
Svar
253
· Visningar
5 923
Senast: farin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Bra blötmat
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp