Vårföräldrar 2017 del tre

Mars
1/3-Fille 26 år första barnet
11/3 Mayalv 34 år, andra barnet
11/3 Oktiv 32 år andra barnet
15/3 Ariane, 35 år, andra barnet
16/3 - Mirifax, 33 år, fjärde(varav ett sent missfall)
19/3 - Suspiria, 31 år, första barnet
21/3 - lil-sis, 35 år, första, Viktor
23/3 - helena_hamrerk, 30 år, förstabarnet

April
1/4 - _Zacke_, 26år, första barnet
8/4 - Imnir, 24 år, tredje barnet
5/4 - Lime, 26 år, andra barnet
8/4 - hyacinth
7/4 - Lynxlady, 34 år, tredje barnet
15/4 - Melisen, 33 år, andra barnet
15/4 - Donnatello, 32 år, tredje barnet, troligtvis en tjej
25/4- Lazy Lady, 35år, andra barnet, 1barnet föddes/dog 18/4-16 i intrauterin fosterdöd v41.
29/4 - Petronella, 27år, första barnet, till 99% säkerhet en tjej

Maj
5/5 - Diremone, 29 år, första barnet,okänt kön
9/5 - Beppo, 32 år, första barnet
9/5 - falukorw, 33 år, första barnet, pojke
12/5 - TeamLundVer, 33år, andra barnet, troligtvis en flicka
15/5 - Norrisen, 35 år andra barnet
15/5 - FruFebruari, 29 år, tredje barnet.
20/5 - Lilltess,24 år, andra barnet
24/5 - hjärter_dam, 29år, andra barnet
25/5 - Bobberiboo, 25 år, andra barnet
26/5 - nyfiknajag, 27 år andra barnet

RUL idag för oss med, ändrat datum från 14/5 till 9/5 och det är en pojke. Pojkvännen jätteglad över detta, jag ville ju hellre ha en tjej men det blir nog bra det här med.

Know that feeling. Blev riktigt besviken när RUL med sonen visade just pojk. Hade föreställt mig en tjej och tog ett tag innan det sjönk in. I efterhand hade det nog varit bättre för MIG att inte veta, för när han föddes spelade könet ingen roll. Han va det finaste och bästa som fanns :love:

Det är så tabu att önska sig det ena eller andra könet men personligen vet jag precis hur det känns och man är ingen sämre människa för det :)
 
0E635AE4-B140-407A-9A5B-0A6F776F5671_zpsk1e8sn9v.png

Börjar på att bli tjockis (mer än vad jag var innan) på riktigt :p
Den tröjan till din gravidmage är ju bara så perfekt matchat :love: :D
 
Mars
1/3-Fille 26 år första barnet
11/3 Mayalv 34 år, andra barnet, tjej
11/3 Oktiv 32 år andra barnet
15/3 Ariane, 35 år, andra barnet
16/3 - Mirifax, 33 år, fjärde(varav ett sent missfall)
19/3 - Suspiria, 31 år, första barnet
21/3 - lil-sis, 35 år, första, Viktor
23/3 - helena_hamrerk, 30 år, förstabarnet

April
1/4 - _Zacke_, 26år, första barnet
8/4 - Imnir, 24 år, tredje barnet
5/4 - Lime, 26 år, andra barnet
8/4 - hyacinth
7/4 - Lynxlady, 34 år, tredje barnet
15/4 - Melisen, 33 år, andra barnet
15/4 - Donnatello, 32 år, tredje barnet, troligtvis en tjej
25/4- Lazy Lady, 35år, andra barnet, 1barnet föddes/dog 18/4-16 i intrauterin fosterdöd v41.
29/4 - Petronella, 27år, första barnet, till 99% säkerhet en tjej

Maj
5/5 - Diremone, 29 år, första barnet,okänt kön
9/5 - Beppo, 32 år, första barnet
9/5 - falukorw, 33 år, första barnet, pojke
12/5 - TeamLundVer, 33år, andra barnet, troligtvis en flicka
15/5 - Norrisen, 35 år andra barnet
15/5 - FruFebruari, 29 år, tredje barnet.
20/5 - Lilltess,24 år, andra barnet
24/5 - hjärter_dam, 29år, andra barnet
25/5 - Bobberiboo, 25 år, andra barnet
26/5 - nyfiknajag, 27 år andra barnet

Många har ju kollat kön nu så tänkte att jag lägger till det på mig med :)
 
Äntligen hemma!! Fy vilken dag.. Först jobba (skippa lunch och åkte direkt) sen iväg till stan för att handla sista julklapparna, urmycket köer i butikerna:wtf:
Hem som fan började äta en macka, då välter valpen granen.. Jag ryter till (lagom trött:o) valpen blir rädd för mej och gran i kombination och kommer farande som ett jehu och sladddar in i en köksstol som välter över henne.. Djup suck, in och ta reda på förödelsen i vardagsrummet.. 2liter vatten på trägolvet, i princip alla kulor for åt helsike och i detta börjar valpen försöka leka med trasiga kulor. Jag blir arg och ryter till och då blir valpen livrädd. Efter en haltvtimmes panikplock så va det bara att sätta sej i bilen igen för att åka ner och bli vaccinerade jag och maken.
In till Ica för att hämta paket och det är 10 före i kön.

Men nu kanske jag kan få sitta på hela ryggen en stund? Fortfarande hungrig..:cautious:
 
Äntligen hemma!! Fy vilken dag.. Först jobba (skippa lunch och åkte direkt) sen iväg till stan för att handla sista julklapparna, urmycket köer i butikerna:wtf:
Hem som fan började äta en macka, då välter valpen granen.. Jag ryter till (lagom trött:o) valpen blir rädd för mej och gran i kombination och kommer farande som ett jehu och sladddar in i en köksstol som välter över henne.. Djup suck, in och ta reda på förödelsen i vardagsrummet.. 2liter vatten på trägolvet, i princip alla kulor for åt helsike och i detta börjar valpen försöka leka med trasiga kulor. Jag blir arg och ryter till och då blir valpen livrädd. Efter en haltvtimmes panikplock så va det bara att sätta sej i bilen igen för att åka ner och bli vaccinerade jag och maken.
In till Ica för att hämta paket och det är 10 före i kön.

Men nu kanske jag kan få sitta på hela ryggen en stund? Fortfarande hungrig..:cautious:
Fy :crazy:

Bädda ner dig i soffan nu och var kvar där resten av kvällen.
 
Treåringen testar gränser. Sambo ska på julbord. Jag har as-ont.
Jippie :meh::cautious:
Sambo har erbjudit sig att stanna hemma men det känns inte snällt när jag vet hur mycket han sett fram emot kvällen så jag biter ihop och hoppas att junior somnar snällt om ett par timmar och att svärfar tar in hästarna.
 
Straffet för att jag sovit några bra nätter är att jag ligger vaken nu, utan anledning... kul!
 
Know the feeling... :cautious: Otroligt kul.
Jag tror jag har grävt mig igenom precis allt på netflix och viaplay de senaste månaderna.

Jag har inget sånt, inte ens tvkanaler! Men kollar ibland playkanalerna på datorn! Annars är det telefon, men brukar försöka bara ligga o blunda för att somna om, men går ju inte det heller just nu...
 
Var vakennatt här med, från 02:30... Nu är jag uppe i alla fall o idag är det skolavslutning :banana: underbart :)

När jag vaknade var bebisen helt stilla o jag fixar inte det, får för mig att något hänt.. Och innan jag druckit ett glas iskallt vatten o skrämt liv i stackaren hade jag fått adrenalinpåslag o somna sen :crazy:
Tycker rörelsemönster har ändrats lite, mindre yviga rörelser men ändå rörelser ofta. Har nog huvudet upp sitter med rumpan ner och har fötterna i högra sidan. Vänstersidan är inte intressant överhuvudtaget O_o kommer fått magsår innan bebis kommit ut hel o frisk :nailbiting:
 
Men det vanligaste är ju att de kommer ut levande och friska, annars hade jag inte haft något jobb o gå till :up:
 
Men det vanligaste är ju att de kommer ut levande och friska, annars hade jag inte haft något jobb o gå till :up:

Som om statistik hjälper när oron slår till :p

Jag har ingen aning om vad som är vad på V ännu men får ofta en känsla av att han antingen ligger på tvären eller med huvudet upp till höger och tårna på blåsan :p
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
15 16 17
Svar
320
· Visningar
25 901
Senast: sthu
·
Hundavel & Ras 2017, när jag hade planer på förra kullen, vet jag att vi var flera uppfödare på forumet som hade en tråd om våra kullar. Planerandet...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
18 108
Senast: bollen__
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd. Hoppas jag hann först nu ...
100 101 102
Svar
2 032
· Visningar
111 623
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
11 12 13
Svar
253
· Visningar
5 906
Senast: farin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp