Vårföräldrar 2017 del tre

V
Jag har fått så ont! När jag är stilla är det mer som molvärk men när jag reser mig eller rör mig på något konstigt sätt hugger det till så att man typ skriker rätt ut. Det börjar i skinkan och går ända ner i foten. Ischias eller foglossning, vad tror ni? Vad kan man göra åt det? Alvedon har ingen effekt alls tyvärr.

Vart börjar det i skinkan? Ischiasen sitter oftast typ vid sittbenet och ner, mer typ utsidan av skinkan. Foglossningen börjar på mig vid fogen och strålar över skinkan och ner. Annars är det nästan samma typ av smärta just vid huggen.

Är det ischias så hjälper värme och promenader. Är det foglossning så hjälper värme och att vara stilla.

Jag har fått citodon utskrivet för de dagar när jag har hugg på båda sidor och benen viker sig under mig.
 
Jag var in till förlossningen igår kväll igen.
Ont på höger sida och lite si och så med hela kroppen. Allt var bra förutom mycket vita i urinen men har inte symptom på UVI så ingen behandling än, vill inte ha sånt i onödan. De skulle odla och återkomma.
Smärtan på höger sida verkar bero på att bebis har varit hårdhänt där och skapat en irritation i bukväggen, det tackar jag för.. :mad:
Bebis beräknas väga 2-2.2kg ungefär. 40 dagar kvar idag. Jag är inte redo alls, samtidigt som jag gärna vill få ut den snart då det känns att det inte längre ska vara särskilt mysigt att vara gravid, snarare tungt och smärtsamt. :o
 
Haha, sambon kom hem och berättade att jag tydligen sjungit och nynnat i sömnen inatt.. Undra just vad jag drömde? :rofl:
Kan tillägga att jag sällan och ogärna sjunger i vaket tillstånd.. :p
 
Jag har varit hos en sjukgymnast och fått akupunktur idag. Hon hittade två av mina ondaste trigger punkter :crazy: Jag har varit helt utslagen sen dess och jag har ont.
Men det blir bättre imorgon!

Vad gör ni andra för att lätta på eran smärta?
 
Tips till er med foglossning, tens! Jag hade också foglossning from hell, med tensen kunde jag i alla fall ligga i soffan utan att bryta ihop. Smärtlindrar bra, och kan användas under värkarbetet också. Finns i lite olika prisklasser, tror jag betalade typ 700 eller nåt. Vissa landsting lånar ut gratis!
 
39929298-5351-4CFF-817E-5F1B6CDE70C0_zpszr73blme.jpg


Testpatrullen Poppy har godkänt spjälsäng, babyskydd, vagn och skötbord sen tidigare. Igår hämtade vi ett babynest som mina pärons kompis sytt, även det är godkänt! Poppy har sovit där sen halv fem med bara en kortare matpaus :rofl:
 
Jag har varit hos en sjukgymnast och fått akupunktur idag. Hon hittade två av mina ondaste trigger punkter :crazy: Jag har varit helt utslagen sen dess och jag har ont.
Men det blir bättre imorgon!

Vad gör ni andra för att lätta på eran smärta?

Vetekudden är flitigt använd. Dock så lyckades sambon tända eld på den igår. :cautious: Annars har jag en ekologisk arnikasalva som lindrar rätt bra. Den får musklerna runt om att slappna av och det tar bort en liten udd av smärtan.
Sen gör jag sjukgymnastik varje dag och går på vattengympa en gång i veckan. Det känns när jag slarvar med det.

Tens fick jag tyvärr bara mer ont av :crazy:
 
Jag har varit hos en sjukgymnast och fått akupunktur idag. Hon hittade två av mina ondaste trigger punkter :crazy: Jag har varit helt utslagen sen dess och jag har ont.
Men det blir bättre imorgon!

Vad gör ni andra för att lätta på eran smärta?

Ja har ju inte så mycket konstant smärta men får om jag rör mig för mycket så nu har jag precis löst veckohandlingen på Ica Maxi genom mobilen och hemleverans på onsdag. Kommer bli så lycklig om detta visar sig funka bra :up::D
 
39929298-5351-4CFF-817E-5F1B6CDE70C0_zpszr73blme.jpg


Testpatrullen Poppy har godkänt spjälsäng, babyskydd, vagn och skötbord sen tidigare. Igår hämtade vi ett babynest som mina pärons kompis sytt, även det är godkänt! Poppy har sovit där sen halv fem med bara en kortare matpaus :rofl:

Vår katt har också noga kontrollerat allt nytt som har kommit hem. Spjälsängen är favorit :D
 
Jag har varit hos en sjukgymnast och fått akupunktur idag. Hon hittade två av mina ondaste trigger punkter :crazy: Jag har varit helt utslagen sen dess och jag har ont.
Men det blir bättre imorgon!

Vad gör ni andra för att lätta på eran smärta?

Rörelseanpassning räcker för mig. Har sällan ont när jag är still annat än om jag överansträngt bäckenet. Tack och lov.
 
39929298-5351-4CFF-817E-5F1B6CDE70C0_zpszr73blme.jpg


Testpatrullen Poppy har godkänt spjälsäng, babyskydd, vagn och skötbord sen tidigare. Igår hämtade vi ett babynest som mina pärons kompis sytt, även det är godkänt! Poppy har sovit där sen halv fem med bara en kortare matpaus :rofl:

Oj, sicken snygging! Maincoon? :love:
Jag har också en testpatrull på tre stycken här hemma som också testat ALLT. Babysittern var nog största favoriten, två av katterna turades i stort sett om att ligga i den tills jag ställde undan den (svart sitter, vita katter...) så nu är det nog spjälsängen som är mest eftertraktad.. :p
 
Kan ju tillägga att jag undviker i möjligaste mån att bära eller böja mig framåt. Går inte heller i trappor om jag inte absolut måste. Promenerar gör jag men max 30 min i taget. Försöker hela tiden komma på vad jag får ont av och undviker det. Brukar ändå ha rejält ont på kvällarna och sover fruktansvärt dåligt.


Har ett tips till er som lider av halsbränna. Läste någonstans (minns ej var) att havregrynsgröt kunde lindra halsbrännan och vet ni vad?! Det funkar! :bump: Har ätit havregrynsgröt i en vecka och minskat ner novalucol-åtgången med två tredjedelar. Åt inte gröt i lördags och hade halsbrännan hela dagen. De andra dagarna har jag klarat mig utan halsbränna ända fram till kvällen. Har haft halsbränna dygnet runt innan och levt på novalucol.
 
Ont i framfogarna, ingen sömn och sen lägger vi på lite matförgiftning på det. Går o gömmer mig nu och tittar fram i maj när det är dags. Känner mig helt urlakad :crazy:
 
Oj, sicken snygging! Maincoon? :love:
Jag har också en testpatrull på tre stycken här hemma som också testat ALLT. Babysittern var nog största favoriten, två av katterna turades i stort sett om att ligga i den tills jag ställde undan den (svart sitter, vita katter...) så nu är det nog spjälsängen som är mest eftertraktad.. :p

Japp maincoon, snart ett år! Hon är husets diva kan man säga, bestämmer för det mesta :p
 
Fy vilken natt... Har sedan runt halv tre haft hemska förvärkar. Har lindrats något av panodil men drar fortfarande friskt :crazy: inte spännande alls o gör ont. Funderar över dagens övningar. Hade det varit ett par veckor till gånget hade jag nästan trott att något var på g. Fått mer flytningar med men tror inte det är slemproppen. Dottern höll på o avisera sin entré från det att slemproppen gick två tre veckor innan så tror inte något är på g.

Är ju bara 34+4 idag. Hur länge stoppar de? Ska kravla upp ur sängen o ta tag i dagens övningar, tror jag får gömma ett par burkar Pepsi i skrivbordslådan o fortsätter det såhär ringa barnmorskan på förmiddagen.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
15 16 17
Svar
320
· Visningar
25 904
Senast: sthu
·
Hundavel & Ras 2017, när jag hade planer på förra kullen, vet jag att vi var flera uppfödare på forumet som hade en tråd om våra kullar. Planerandet...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
18 108
Senast: bollen__
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd. Hoppas jag hann först nu ...
100 101 102
Svar
2 032
· Visningar
111 627
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
11 12 13
Svar
253
· Visningar
5 910
Senast: farin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp