Vårföräldrar 2018 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi kommer också ta det väldigt lugnt, men eftersom han allt som oftast sitter med när vi äter så känns det som att han ska få smaka lite iaf, även om det bara är lite på en fingertopp per dag i en månad :)
Apropå att sitta med.. Köpte en sån där uppblåsbar "dyna" till matstolen på ikea.. Snacka om att kasta pengarna i sjön. Ungen satt som i ett skruvstäd så den var ju bara att plocka bort igen. Men han satt rätt stadigt utan också. Nu märker man hur stora de blivit helt plötsligt :love:
Man kan ha halvmycket luft i den också. Det hade vi länge med storebror. Även om han kunde sitta så hindrade den från att ställa sig/klättra ur.
 
Inget direkt intresse för mat än. Hon sitter i babysitter och tittar på sin pappa (mycket roligare än att titta på mig tydligen) när vi äter. Matstol har vi inte introducerat än, känns lite tidigt/dåligt med styrka för det.
 
Nu har jag läst lite, och undrar om det inte är så att Sixten är en av de första bebisarna i tråden! Det var honom som Kamomillo syftade på när det skrevs att en av de första bebisarna kommit! 😊 14/3 föddes han, 4,5 månad nu alltså!

Vi brådskar inte med maten, han har smakat på fingertoppen kanske fem gånger och smaskat i sig en majskrok en gång. Han är inte intresserad och tycker att det han fått smaka är skitäckligt! 😂 Dottern var likadan, och började inte äta mer ordentligt förrän efter 5-5,5 månad! Orkar inte börja med mat till honom nu i värmen! Har nog med att försöka få i oss andra mat på dagarna, så vi tar det när temperaturen lugnat ner sig!
 
Nu har jag läst lite, och undrar om det inte är så att Sixten är en av de första bebisarna i tråden! Det var honom som Kamomillo syftade på när det skrevs att en av de första bebisarna kommit! 😊 14/3 föddes han, 4,5 månad nu alltså!

Ja han är äldst i tråden. :) Kul att ha er tillbaka i tråden som sagt. :)
 
Man kan ha halvmycket luft i den också. Det hade vi länge med storebror. Även om han kunde sitta så hindrade den från att ställa sig/klättra ur.
Jo. vi blåste upp lite i ryggdelen idag för att det skulle bli lite mjukare. Att blåsa upp sidorna litegrann kanske skulle funka, men det blir trångt. Än så länge varken klättrar eller ställer han sig så på den fronten är jag inte så orolig.
 
Jo. vi blåste upp lite i ryggdelen idag för att det skulle bli lite mjukare. Att blåsa upp sidorna litegrann kanske skulle funka, men det blir trångt. Än så länge varken klättrar eller ställer han sig så på den fronten är jag inte så orolig.
Nej det förstår jag att han inte gör :) tänkte mer att min son måste varit större då även storleksmässigt.
 
Någon som använder fitbit? Har bara en vän som jag kan följa o utmana. Hon har inga barn heller då hon vinner alla utmaningar haha
 
Nu har jag läst lite, och undrar om det inte är så att Sixten är en av de första bebisarna i tråden! Det var honom som Kamomillo syftade på när det skrevs att en av de första bebisarna kommit! 😊 14/3 föddes han, 4,5 månad nu alltså!

Vi brådskar inte med maten, han har smakat på fingertoppen kanske fem gånger och smaskat i sig en majskrok en gång. Han är inte intresserad och tycker att det han fått smaka är skitäckligt! 😂 Dottern var likadan, och började inte äta mer ordentligt förrän efter 5-5,5 månad! Orkar inte börja med mat till honom nu i värmen! Har nog med att försöka få i oss andra mat på dagarna, så vi tar det när temperaturen lugnat ner sig!
Misstänkte att det var dig också ^^
 
Nu har jag läst lite, och undrar om det inte är så att Sixten är en av de första bebisarna i tråden! Det var honom som Kamomillo syftade på när det skrevs att en av de första bebisarna kommit! 😊 14/3 föddes han, 4,5 månad nu alltså!

Vi brådskar inte med maten, han har smakat på fingertoppen kanske fem gånger och smaskat i sig en majskrok en gång. Han är inte intresserad och tycker att det han fått smaka är skitäckligt! 😂 Dottern var likadan, och började inte äta mer ordentligt förrän efter 5-5,5 månad! Orkar inte börja med mat till honom nu i värmen! Har nog med att försöka få i oss andra mat på dagarna, så vi tar det när temperaturen lugnat ner sig!
Det är absolut ingen brådska! Rekommendationen är ju sex månader, men om man vill kan de få slicka på fingret från fyra. Vid tre månader har ju tarmarna precis börjat vänja sig vid bröstmjölken, så jag har tänkt att de kan få en lugn stund innan de ska processa mat. Började med smakisar vid 5,5 månader med ettan och först vid nio månader åt han tre mål mat. Men inte så mkt och ammade mycket fortfarande.
 
Någon som använder fitbit? Har bara en vän som jag kan följa o utmana. Hon har inga barn heller då hon vinner alla utmaningar haha
Använder en konkurrerande produkt. Har haft den i ca 1,5 år. Har upptäckt att den reggar i underkant vid barnvagnspromenader. Antagligen pga att armen är mer still än när man går vanligt. Maken har en likadan, och det skiljer sig markant mellan den som håller i barnvagnen och den som går vanligt.
 
Det är absolut ingen brådska! Rekommendationen är ju sex månader, men om man vill kan de få slicka på fingret från fyra. Vid tre månader har ju tarmarna precis börjat vänja sig vid bröstmjölken, så jag har tänkt att de kan få en lugn stund innan de ska processa mat. Började med smakisar vid 5,5 månader med ettan och först vid nio månader åt han tre mål mat. Men inte så mkt och ammade mycket fortfarande.

Nä, jag känner ingen stress alls! Tar det lugnt med allt, allt är ju inte nytt och spännande med barn nr 2, även om det så klart ska bli kul när det är dags! 😀

Vi har dop för honom på gång också, och det går upp och ner med mitt mående efter mammas bortgång, så vi har det vi gör ändå - han hinner lära sig äta så småningom! 😊
 
Hemma i Stockholm igen efter fjällenresan. Konstaterar återigen att vi är sjukt bortskämda med våra barn när det gäller bilåkande (med mera) och längtar mer än nånsin efter att flytta.
 
Vilken värme... vaknade vid 03 och tog upp bebis för en matning. Hon sover (peppar peppar) hela nätter sen några veckor tillbaka utan amning men de senaste två nätterna har varit hemska så då har jag velat vara säker på att hon får i sig ordentligt. Fungerar väldigt bra tack o lov:)

Vi har varit ganska besparade med värmebölja, tackar havsvindarna här på västkusten för det. Men för ngn dag sen vände vinden o blåser nu från inåt land, så då får vi också katastrofvärmen tyvärr.. Tänkte förmodligen åka hemåt på tisdag och börjar se fram emot en heldag i bilen med AC :p
 
Min bebis har börjat ställa krav på att se och få vara med. Han trivs inte längre i selen om han inte är sömnig. Inte heller är han nöjd med att ligga i barnvagnen. Fungerar bättre om vi fäller upp huvuddelen så han blir halvsittande, så antagligen vill han helt enkelt se mer. Funderar på att köpa en inovi-dyna och testa sittvagnen. Någon med barn sedan tidigare som fått använsa sittdelen tidigt? Som det är nu slutar promenaderna oftast med att vi måste bära honom i famnen.
Storasyster var nöjd i liggvagnen tills hon var åtta månader och nöjd i selen vänd mot mig fram till året, så detta är nytt för oss.
 
Min bebis har börjat ställa krav på att se och få vara med. Han trivs inte längre i selen om han inte är sömnig. Inte heller är han nöjd med att ligga i barnvagnen. Fungerar bättre om vi fäller upp huvuddelen så han blir halvsittande, så antagligen vill han helt enkelt se mer. Funderar på att köpa en inovi-dyna och testa sittvagnen. Någon med barn sedan tidigare som fått använsa sittdelen tidigt? Som det är nu slutar promenaderna oftast med att vi måste bära honom i famnen.
Storasyster var nöjd i liggvagnen tills hon var åtta månader och nöjd i selen vänd mot mig fram till året, så detta är nytt för oss.

Samma här, W vill gärna vara med hela tiden! Bärselen blir han vansinnig i om han får vara vänd inåt så nu det sista har vi haft honom utåtvänd och då är han väldigt nöjd och glad! Vagnen funkar fortfarande med liggdelen om tanken är en promenad för att sova, ska vi dock bara strosa runt i affärer eller på stan vill han gärna vara med och se! Så antar att det kan behövas bytas tidigt till sittdelen här också!
 
Min bebis har börjat ställa krav på att se och få vara med. Han trivs inte längre i selen om han inte är sömnig. Inte heller är han nöjd med att ligga i barnvagnen. Fungerar bättre om vi fäller upp huvuddelen så han blir halvsittande, så antagligen vill han helt enkelt se mer. Funderar på att köpa en inovi-dyna och testa sittvagnen. Någon med barn sedan tidigare som fått använsa sittdelen tidigt? Som det är nu slutar promenaderna oftast med att vi måste bära honom i famnen.
Storasyster var nöjd i liggvagnen tills hon var åtta månader och nöjd i selen vänd mot mig fram till året, så detta är nytt för oss.

Hoppar in från sommartråden. Storebror bytte till sittdelen vid 4mån. Men det räckte att ha fullt liggläge i sittdelen hela tiden för att han skulle vara nöjd, lite bättre utsikt antar jag.
 
O vill också vara med hela tiden och gillar inte heller vagnen om han inte är trött. Provade att sätta honom i syskonvagnen igår och han sken upp som en sol. Kommer plocka bort liggdelen helt nu i veckan
 
Samma här, W vill gärna vara med hela tiden! Bärselen blir han vansinnig i om han får vara vänd inåt så nu det sista har vi haft honom utåtvänd och då är han väldigt nöjd och glad! Vagnen funkar fortfarande med liggdelen om tanken är en promenad för att sova, ska vi dock bara strosa runt i affärer eller på stan vill han gärna vara med och se! Så antar att det kan behövas bytas tidigt till sittdelen här också!

Kan inte bära utåtvänt i vår sele och vill gärna minimera intrycken, men svårt när han gäller tills han får se. Nu bär vi honom utåtvänt i famnen, då hade en sele avlastat bättre. :p

Ska prova med sittdelen, men vill testa fylla ut med en dyna så det blir lite stabilare. :)
 
Här har vagnen aldrig varit riktigt poppis. Vi funderar också på att byta till sittdelen, men ha den i så fullt liggläge som möjligt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
6 222
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
115 390
Senast: Lingon
·
  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
675
Senast: Liten
·
Gravid - 1år Jag kommer förhoppningsvis få ett barn till hösten. Jag bor idag i Malmö, där jag också jobbar. Jag kommer att vara självstående. Jag...
Svar
15
· Visningar
1 032
Senast: Queen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp