Störiga saker vi stör oss på, del 32.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hade fin sensor overload efter veckan. Kombinerat med att slappnade av efter mötet med banken å kyl å frysen äntligen är byt. Men hade tänkt stänga mig inne i lägenheten hela lördagen (tog inte ens reda på talrik, kniv etc från frukosten förens efter nio på kvällen). Då ringer grannen på 3 ggr. Vart lite väll mycke när man hade behövt en hel dag utan nånting alls.
 
Synsams reklam för barnglasögon. Störigt att barnen pratar som att glasögon är gratis, säger varenda gång till mig själv "vet ni hur dyrt det är med glasögon? Många ska vara glada att föräldrarna har råd med 1 par"
😅
 
Synsams reklam för barnglasögon. Störigt att barnen pratar som att glasögon är gratis, säger varenda gång till mig själv "vet ni hur dyrt det är med glasögon? Många ska vara glada att föräldrarna har råd med 1 par"
😅

Reklamen kanske hänvisar till glasögonbidraget från regionen? Bidraget storlek kan dock variera en del från region till region som jag förstår.
 
Ulf Kristersson gör ett "roligt" instagramklipp för att välkomna Macron till Sverige. Med "lustig" information om svenskt fika, köer och vädret. Alltså är människan Sveriges statsminister, eller programledare för Melodifestivalen deltävling 3 i Sveg? (känns som att han i vart fall har lånat manusförfattare därifrån) :banghead: Så wannabe-folklig, och så många ljusår från målet, så jag blir helt vimmelkantig av illamående. #inteminlandsfader
 
Synsams reklam för barnglasögon. Störigt att barnen pratar som att glasögon är gratis, säger varenda gång till mig själv "vet ni hur dyrt det är med glasögon? Många ska vara glada att föräldrarna har råd med 1 par"
😅

Reklamen kanske hänvisar till glasögonbidraget från regionen? Bidraget storlek kan dock variera en del från region till region som jag förstår.
Det är väl Gen Pep, Essilor och Synsams samarbete där de ger aktivitetsglasögon gratis till barn? Har inte med regionen att göra.
https://generationpep.se/sv/generat...ratis-glasogon-anpassade-for-lek-och-rorelse/
 
Ulf Kristersson gör ett "roligt" instagramklipp för att välkomna Macron till Sverige. Med "lustig" information om svenskt fika, köer och vädret. Alltså är människan Sveriges statsminister, eller programledare för Melodifestivalen deltävling 3 i Sveg? (känns som att han i vart fall har lånat manusförfattare därifrån) :banghead: Så wannabe-folklig, och så många ljusår från målet, så jag blir helt vimmelkantig av illamående. #inteminlandsfader
Herregud, tittade inte ens klart på det för det var så pinsamt.
 
Ulf Kristersson gör ett "roligt" instagramklipp för att välkomna Macron till Sverige. Med "lustig" information om svenskt fika, köer och vädret. Alltså är människan Sveriges statsminister, eller programledare för Melodifestivalen deltävling 3 i Sveg? (känns som att han i vart fall har lånat manusförfattare därifrån) :banghead: Så wannabe-folklig, och så många ljusår från målet, så jag blir helt vimmelkantig av illamående. #inteminlandsfader
Han verkar vara mycket för att synas, vimla med kändisar och kalasa. Hur många fester har han haft nu? Det är så man undrar hur han har haft det tidigare i livet.
 
Third that
Lyckats gå omkull två ggr i helgen, ena gången satte jag mig på röven (klarade mobilen i bakfickan).
Igår halkade jag när jag skulle dra ur värmaren ur bilen och slog pannan i kofångaren, lyckades klara glasögonen. Blev dock överfallen av hunden som undrade varför matte låg på marken.
Jag lyckades faktiskt undgå att halka på isen igår. Däremot halkade jag i leran i en slänt och gick ner på knäna. Hundarna undrade varför jag slängde koppel efter dom
 
Tydligen omöjligt numera att få låna hem glasögonbågar på prov. :mad:
Hur sjutton ska man kunna avgöra vad som sitter bra och känns trivsamt flera år framöver på fem minuter i en stimmig lokal med folk och skarpt ljus, när man är varm och hungrig. Är liksom inte bara en tusenlapp man har lagt ut om det blir fel.
 
Tydligen omöjligt numera att få låna hem glasögonbågar på prov. :mad:
Hur sjutton ska man kunna avgöra vad som sitter bra och känns trivsamt flera år framöver på fem minuter i en stimmig lokal med folk och skarpt ljus, när man är varm och hungrig. Är liksom inte bara en tusenlapp man har lagt ut om det blir fel.
Jag offrade en lördag eftermiddag och satt typ två timmar i affären med glasögonen jag valt innan jag köpte dem sist och då hade jag varit i affären ett par gånger innan och provat dem kortare stunder. Funkade ju för att jag bor nära och kunde gå dit flera gånger, men annars är det helt hopplöst.
 
Tydligen omöjligt numera att få låna hem glasögonbågar på prov. :mad:
Hur sjutton ska man kunna avgöra vad som sitter bra och känns trivsamt flera år framöver på fem minuter i en stimmig lokal med folk och skarpt ljus, när man är varm och hungrig. Är liksom inte bara en tusenlapp man har lagt ut om det blir fel.
Finns det inte online? Förut kunde man iaf beställa hem några och prova hemma. Vet inte vad företaget heter, tyvärr.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
19 913
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
103 450
Senast: pepp
·
Fritid Jag stör mig på att Formel 1-säsongen är nästan två månader bort. Min explore-page på insta och mitt feed på FB är fulla med roliga...
6 7 8
Svar
159
· Visningar
4 298
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
107 920
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Hundrädda
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Vad gör halvblodsägare?
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp