Bukefalos 28 år!

Vårföräldrar 2018 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har ni bvc besök även vid 4 mån? Här är inte nästa besök förrän vid 5 mån och sen läkarbesök vid 6 mån
 
Oj, stl 74 redan? Min lilla heffaklump hade exakt samma längd och vikt när vi var på bvc sist, men tack o lov passar stl 68 fortfarande rätt bra. Har inte köpt ett enda plagg i stl 74 men det kanske är dags att göra det nu :D

Vad olika det kan vara! Olika proportioner kanske? Tror min är rätt bredaxlad att döma av hur han växer ur kläderna. Sedan skiljer det ju en del mellan olika märken. :)

Har mest återanvänt storasyster kläder, föll sig väl säsongsmässigt trots en höstbebis och en vårbebis. :)

Men prova 74 du, skulle tro att det passar rätt bra. :)
 
Har ni bvc besök även vid 4 mån? Här är inte nästa besök förrän vid 5 mån och sen läkarbesök vid 6 mån

Vi hade ett sent 3-månadersbesök nu. Här är 4-månadersbesök endast för förstagångsföräldrar, pga fokus på matintroduktion vilket man förväntas ha lite koll på efter första barnet.
 
Vi hade ett sent 3-månadersbesök nu. Här är 4-månadersbesök endast för förstagångsföräldrar, pga fokus på matintroduktion vilket man förväntas ha lite koll på efter första barnet.
Min MVC bokade in ett fem- och sexmånadersbesök. Jag sa att jag ville ha ett tidigare pga att lillans viktkurva börjat plana. Då bokade hon in ett sådant utan någon kommentar. Tror till och med hon föreslog det själv då jag oroligt konstaterade att det var väldigt långt till nästa besök i mitten av december.
 
Vi har också ett 4 månaders besök men kanske beror på att det är första barnet då! :)

Vår kille är också 64 lång men använder 62 kläder fortfarande utan problem! Har börjat handla på mig 74 kläder nu om jag hittar något fint på rea och nu i september kommer det vara två barnloppis här hos oss så då åker jag dit och handlar! Dag 2 är det alltid halva priset så då brukar kläderna kosta 5-20 kr ungefär :)

Vår lilla kille sover precis som mig, ligger aldrig still i sömnen :p försöker snurra runt, har alltid flyttat sig 30 cm neråt i sängen, ligger med fötterna uppe i vår säng! :p Får se om han kommer ramla ur sängen som jag gjorde som liten hela tiden när han slutar med spjälsäng sen! :o
 
Min MVC bokade in ett fem- och sexmånadersbesök. Jag sa att jag ville ha ett tidigare pga att lillans viktkurva börjat plana. Då bokade hon in ett sådant utan någon kommentar. Tror till och med hon föreslog det själv då jag oroligt konstaterade att det var väldigt långt till nästa besök i mitten av december.

Visst finns det viss individuell anpassning, så bör det ju vara. :) Jag förklarar bara hur vår BVC förklarade standardupplägget. :)
 
Vad olika det kan vara! Olika proportioner kanske? Tror min är rätt bredaxlad att döma av hur han växer ur kläderna. Sedan skiljer det ju en del mellan olika märken. :)

Har mest återanvänt storasyster kläder, föll sig väl säsongsmässigt trots en höstbebis och en vårbebis. :)

Men prova 74 du, skulle tro att det passar rätt bra. :)
Ja det måste nog vara så. O är ganska jämntjock. Förvånansvärt nog är det bodys från gekås som fortfarande sitter jättebra. Dom brukar ju annars ha en tendens att vara lite olika i storleken, även om man köper flera likadana plagg.
Nu är det dock mest shorts och t-shirts som gäller, de är lite luftigare än bodys i den här värmen.
 
Här blev det feber efter 3 månaders vaccinationen. I natt var han tokvarm stackaren. Gav honom alvedon i sömnen och febern gick snabbt ner. Annars har han varit som vanligt. BVC sa att det oftare blir reaktion efter andra vaccineringen, har ni också hört det?
 
Här blev det feber efter 3 månaders vaccinationen. I natt var han tokvarm stackaren. Gav honom alvedon i sömnen och febern gick snabbt ner. Annars har han varit som vanligt. BVC sa att det oftare blir reaktion efter andra vaccineringen, har ni också hört det?
Aldrig hört, alla mina, utom O faktiskt, har fått feber vid första vaccinationen och sen även vid andra
 
Här blev det feber efter 3 månaders vaccinationen. I natt var han tokvarm stackaren. Gav honom alvedon i sömnen och febern gick snabbt ner. Annars har han varit som vanligt. BVC sa att det oftare blir reaktion efter andra vaccineringen, har ni också hört det?

Dottern fick feber efter båda sprutorna, Sixten blev hysterisk efter första och skrek oavbrutet i nästan 4 timmar. Tycker att jag hör jättemånga som får feber efter både första och andra sprutan.
 
Dottern fick feber efter båda sprutorna, Sixten blev hysterisk efter första och skrek oavbrutet i nästan 4 timmar. Tycker att jag hör jättemånga som får feber efter både första och andra sprutan.

Oj, vad kämpigt att han blev ledsen så länge.

Kan inte minnas hur dottern reagerade, men antagligen inte så kraftigt eftersom jag inte minns. Tycker det låter lite märkligt att fler skulle reagera på andra dosen, därför jag frågar. :)
 
Jag har inte märkt ngn skillnad på ngn av mina barn. Inget som fått mig att ta tempen på dem. Tvåan har i och för sig bara fått en spruta än så länge. Båda barnen har varit kängurubarn som velat vara nära för att vara nöjda. Så jag är van vid varierande grad av missnöje och bär i sjal/sele eller ammar när det uppstår. Vilket oftast hjälper förr eller senare.
 
Vi har inte haft så många kontroller, fick ett fyramånadersbesök bara för att jag tycker det är intressant att se hur han växer. Annars så hade vi ett bär han
Oj, vad kämpigt att han blev ledsen så länge.

Kan inte minnas hur dottern reagerade, men antagligen inte så kraftigt eftersom jag inte minns. Tycker det låter lite märkligt att fler skulle reagera på andra dosen, därför jag frågar. :)

Ja det var ingen höjdare! Fick till slut stoppa in hörlurar och spela hög musik under tiden. Hade honom i sjalen så det fanns inte så mycket mer jag kunde göra än att vänta ut det.

Dottern fick hög feber av första sprutan, men efter en alvedon och lite sömn var det borta. Andra sprutan gick det bättre, tror febern låg runt 38,5 Då några timmar 🙂
 
Dottern fick feber efter båda sprutorna, Sixten blev hysterisk efter första och skrek oavbrutet i nästan 4 timmar. Tycker att jag hör jättemånga som får feber efter både första och andra sprutan.

Vår lilla tjej blev skrek också väldigt efter första. Var en kämpig kväll :( verkade som att hon hade ont efter sprutorna men fick ingen feber. Ser inte fram emot nästa omgång..
 
Vår lilla tjej blev skrek också väldigt efter första. Var en kämpig kväll :( verkade som att hon hade ont efter sprutorna men fick ingen feber. Ser inte fram emot nästa omgång..

Vår fick inte heller feber, bara väldigt ont som det verkar! Pratade med bvc om det igår och hon sa att det var bra att jag gav Alvedon, så blir det likadant nästa gång blir det en Alvedon direkt! 👍🏼
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
2 025
Senast: sthu
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
113 942
Senast: Lingon
·
  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
662
Senast: Liten
·
Gravid - 1år Jag kommer förhoppningsvis få ett barn till hösten. Jag bor idag i Malmö, där jag också jobbar. Jag kommer att vara självstående. Jag...
Svar
15
· Visningar
898
Senast: Queen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp