Bukefalos 28 år!

Vårföräldrar 2018 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lite dålig på att skriva här, tiden finns inte riktigt.
O avverkar sin första förkylning. Snorar, hostar och haft lite feber till och från. Och så gnällig, idag har ingenting duger.
Var på bvc igår, trots förkylningen, för o kolla vikt och längd iaf, ville inte gärna vänta med det eftersom han ätit lite dåligt på sistone. 8800 gram o 68.5 cm stannade våg och längd på. Vaccinationen får vi ta på nästa besök, om han lyckas hålla sig frisk då
 
Lite dålig på att skriva här, tiden finns inte riktigt.
O avverkar sin första förkylning. Snorar, hostar och haft lite feber till och från. Och så gnällig, idag har ingenting duger.
Var på bvc igår, trots förkylningen, för o kolla vikt och längd iaf, ville inte gärna vänta med det eftersom han ätit lite dåligt på sistone. 8800 gram o 68.5 cm stannade våg och längd på. Vaccinationen får vi ta på nästa besök, om han lyckas hålla sig frisk då

Stackars liten :( Håller tummarna att han kryar på sig så fort det går?
 
Herregud vilken kämpig fas vi gått in i.

Bebis har vaknat till flera gånger i natt och skrikit. Det enda som hjälpt har varit att ta upp honom och söva om honom i famnen.

Efter halva natten skulle sambon ta bebis. La mig då i andra sängen där dottern också sov. Hann precis somna så vaknade dottern till och när hon fattade att det var jag som låg där vrålade hon att hon skulle sova med pappa. Såg jag har sovit mellan ca kl 04 och 05 i natt. :meh:

Idag väntar 5 månadersvaccinet, så jag har inga större förhoppningar om att det närmsta dygnet blir bättre.

Ja annars då, han har lärt sig att han kan kasta bort sina leksaker. Har även förstått att han kan få tillbaka sakerna om han beklagar sig tillräckligt.

Jag har fördubblat min redan höga kaffekonsumtionen den senaste veckan.
 
Herregud vilken kämpig fas vi gått in i.

Bebis har vaknat till flera gånger i natt och skrikit. Det enda som hjälpt har varit att ta upp honom och söva om honom i famnen.

Efter halva natten skulle sambon ta bebis. La mig då i andra sängen där dottern också sov. Hann precis somna så vaknade dottern till och när hon fattade att det var jag som låg där vrålade hon att hon skulle sova med pappa. Såg jag har sovit mellan ca kl 04 och 05 i natt. :meh:

Idag väntar 5 månadersvaccinet, så jag har inga större förhoppningar om att det närmsta dygnet blir bättre.

Ja annars då, han har lärt sig att han kan kasta bort sina leksaker. Har även förstått att han kan få tillbaka sakerna om han beklagar sig tillräckligt.

Jag har fördubblat min redan höga kaffekonsumtionen den senaste veckan.

Är det så att din bebis är runt 4-5 månader? Jag var beredd att kasta in handduken en period där, S gjorde inget annat än gnällde och sov ännu mindre än vanligt och inget på nätterna heller! :(

Det är så tufft!

Vi hade en natt för någon dag sedan, här på Mallorca, sov inget. Dottern hostade hur mycket som helst och S vaknade och grät säkert 5 gånger.. kl 03 hade jag inte somnat än, och dagen efter skulle vi på utflykt - där och då ville jag bara åka hem! :arghh:

Det går mycket kaffe när det är jobbiga perioder - men man får inte glömma att det är just perioder, it shall pass! :bow:
 
Är det så att din bebis är runt 4-5 månader? Jag var beredd att kasta in handduken en period där, S gjorde inget annat än gnällde och sov ännu mindre än vanligt och inget på nätterna heller! :(

Det är så tufft!

Vi hade en natt för någon dag sedan, här på Mallorca, sov inget. Dottern hostade hur mycket som helst och S vaknade och grät säkert 5 gånger.. kl 03 hade jag inte somnat än, och dagen efter skulle vi på utflykt - där och då ville jag bara åka hem! :arghh:

Det går mycket kaffe när det är jobbiga perioder - men man får inte glömma att det är just perioder, it shall pass! :bow:

Ja han blev 5 månader för några dagar sedan. Har vetat att denna fas ska komma, men hade ändå hoppats på något lindrigare. Sedan blir ju tillvaron än mer påfrestande av att dottern är snart 3 år och beter sig därefter. Visst har du också en snart 3-åring? En rolig men åh så påfrestande ålder.
 
68,5 cm och 8,4kg. Har nått amningspuckeln så viktkurvan planar, som väntat. Hoppas han slipper feber efter vaccinationen. Han får dock gärna sova mycket för jag behöver verkligen sova.
 
68,5 cm och 8,4kg. Har nått amningspuckeln så viktkurvan planar, som väntat. Hoppas han slipper feber efter vaccinationen. Han får dock gärna sova mycket för jag behöver verkligen sova.
Håller tummarna för att du ska få sova och att lillen slipper feber!

I morse var tempen 37,4 så jag tänker att det vänt nu. Hon känns ganska sval.
Dock funderar jag på om oviljan att somna igår kanske kom av utvecklingssprång 4. Läste att det kan pågå i uppemot en månad 😲 Men det går säkert bra det med ;)

Nu sover hon gott i alla fall och känns lagom sval, det gör mig glad!

Och nästa vecka verkar hösten vara på ingång efter tillfälligt lite högre temperaturer. Skönt! Har verkligen blivit allergisk mot sol och sommar i år! Nu vill jag ha höst och vinter! Det får mer än gärna bli mörkt på kvällarna och jag välkomnar tända ljus och allmänt mer trivsel hemma!

Försöker för övrigt byta vår lägenhet. Området vi bor i har blivit väldigt stökigt och det börjar fresta på att bo högst upp. Men det går lite trögt. Förstår att de flesta inte vill flytta till mindre, men hoppas nån vill komma ner i kostnad. Det är i dessa lägen jag ångrar att vi inte köpta bostadsrätt för tio år sen :/
 
Ja han blev 5 månader för några dagar sedan. Har vetat att denna fas ska komma, men hade ändå hoppats på något lindrigare. Sedan blir ju tillvaron än mer påfrestande av att dottern är snart 3 år och beter sig därefter. Visst har du också en snart 3-åring? En rolig men åh så påfrestande ålder.

Ja! Hon fyllde 3 i lördags! Har som tur är lugnat sig lite sista månaden, men våren och sommaren har varit fruktansvärda! S är ju nästan aldrig nöjd, och så treårsperioden på det! Var helt färdig! Blev så stresskänslig, ljudkänslig och SÅ trött, spelade ingen roll hur mycket jag vilade - var så mentalt trött! Jag har ju dessutom även sorgen efter mamma i ryggen också, så det har varit oerhört tufft, men nu tycker jag det börjat lugna sig! :)
 
Herregud vilken kämpig fas vi gått in i.

Bebis har vaknat till flera gånger i natt och skrikit. Det enda som hjälpt har varit att ta upp honom och söva om honom i famnen.

Efter halva natten skulle sambon ta bebis. La mig då i andra sängen där dottern också sov. Hann precis somna så vaknade dottern till och när hon fattade att det var jag som låg där vrålade hon att hon skulle sova med pappa. Såg jag har sovit mellan ca kl 04 och 05 i natt. :meh:

Idag väntar 5 månadersvaccinet, så jag har inga större förhoppningar om att det närmsta dygnet blir bättre.

Ja annars då, han har lärt sig att han kan kasta bort sina leksaker. Har även förstått att han kan få tillbaka sakerna om han beklagar sig tillräckligt.

Jag har fördubblat min redan höga kaffekonsumtionen den senaste veckan.

Usch låter grymt kämpigt! Hoppas att du får sova bra inatt!
 
Här har sömnen blivit bättre, men hon vaknar och äter fortfarande 2-3 ggr/natt. Så nu får hon sova i vår säng. Hon verkar behöva den extra närheten just nu och det är ju mysigt att ha henne nära även om jag är lite nojig.

Imorse väckte hon mig med sitt nya favoritljud. Jag var lite seg med att vakna till så hon höll på ett tag. Grymt roligt dock för hennes nya favvoljud är pruttljud, hehe. Så jag vaknar numer till en slemsprutande liten solstråle! Haha :love:
 
Här har sömnen blivit bättre, men hon vaknar och äter fortfarande 2-3 ggr/natt. Så nu får hon sova i vår säng. Hon verkar behöva den extra närheten just nu och det är ju mysigt att ha henne nära även om jag är lite nojig.

Imorse väckte hon mig med sitt nya favoritljud. Jag var lite seg med att vakna till så hon höll på ett tag. Grymt roligt dock för hennes nya favvoljud är pruttljud, hehe. Så jag vaknar numer till en slemsprutande liten solstråle! Haha :love:
Åh sonen hade en period han verkligen älskade pruttljud! E borde snart vara i samma ålder.

Även här är det lite mer närhetskrävande. Hon sover gärna mer bredvid mig i sängen nu och med mitt täcke.
 
E har börjat bli mer missnöjd i vagnen. När det kommer till stimulans/intryck skulle hon nog gärna byta till sittdel men tycker det är för tidigt fysiskt.
 
E har börjat bli mer missnöjd i vagnen. När det kommer till stimulans/intryck skulle hon nog gärna byta till sittdel men tycker det är för tidigt fysiskt.

Jag har börjat dra ner suffletten när vi befinner oss på lämpliga ställen. Det verkar uppskattas, speciellt när vi rör oss bland träden i skogen. Mataffären funkar också:p Kanske kan avhjälpa missnöjet lite innan det går att byta?
 
Idag skulle jag och en kompis gått till öppna förskolan men hon hörde av sig imorse och sa att hon var sjuk! Så jag skippade att åka dit eftersom det var i ”grannbyn” (haha, låter som vi bor långt ute på landet nånstans när man skriver så men det gör vi inte ;)). Så vi åker nog och storhandlar lite sen istället!

Walter sover också rätt kasst nu :meh: Han sover ju på mage och i vaket tillstånd vänder han sig tillbaka till rygg men tydligen inget han kan göra i sömnen vilket gör att han vaknar så fort han vill vända sig. Sen vill han nog ha lite närhet också så vid 5 tiden på morgonen har vi lagt honom i vår säng så jag slipper gå upp då :p
 
H fick feber igår kväll, men bättre nu. Han sov ganska oroligt och tror jag ammat 4 ggr, men jag var så trött att jag sovit ändå. Känner mig hyfsat utvilad faktiskt.

Här har vagnens liggdel fått ett uppsving sedan leksaker roar bättre. Men kommer byta snart för han börjar bli så stor. Ryms fortfarande men kasar ofta ner och ligger med fötterna över kanten. Står storasyster på ståbrädan tycker hon att H sparkas. Men får se vad storasyster tycker om att H får sittdelen. Hon har inte använt den sedan i våras, men tror hon ser den som sin vagn.
 
H fick feber igår kväll, men bättre nu. Han sov ganska oroligt och tror jag ammat 4 ggr, men jag var så trött att jag sovit ändå. Känner mig hyfsat utvilad faktiskt.

Här har vagnens liggdel fått ett uppsving sedan leksaker roar bättre. Men kommer byta snart för han börjar bli så stor. Ryms fortfarande men kasar ofta ner och ligger med fötterna över kanten. Står storasyster på ståbrädan tycker hon att H sparkas. Men får se vad storasyster tycker om att H får sittdelen. Hon har inte använt den sedan i våras, men tror hon ser den som sin vagn.
Samma här med sparkande. Och inte helt lätt när vi får säga åt sonen en del att man inte får sparkas.
 
Samma här med sparkande. Och inte helt lätt när vi får säga åt sonen en del att man inte får sparkas.

Ja knepigt det där. Här har storasyster börjat sparkas en del de senaste veckorna och jag tror att det hänger ihop just med att bebis ”sparkas”. Hon testar var gränsen går men får inte riktigt ihop det.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
2 392
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
114 005
Senast: Lingon
·
  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
665
Senast: Liten
·
Gravid - 1år Jag kommer förhoppningsvis få ett barn till hösten. Jag bor idag i Malmö, där jag också jobbar. Jag kommer att vara självstående. Jag...
Svar
15
· Visningar
922
Senast: Queen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp