Bukefalos 28 år!

Vårföräldrar 2018 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi kör också minsta motståndets lag 😉 Pappa trumfar övriga men mamma är bäst. Jag tänker att de där utökade banden kommer.
Blev verkligen provocerad när andra gick iväg och skulle trösta henne igår. Och även när samma personer tycker att andra ska få chansen att trösta. Jag tänker att det får komma sen! Just nu behöver jag vara med henne, och hon med mig. Hela mitt väsen är i uppror när hon skriker och jag inte är där. Och så får det vara. Just nu. Sen när hon är äldre får familjen gärna låna henne, men nu är hon en liten bebis som vill vara med mig. Känns fel att neka henne det för att smickra andras ego (i brist på bättre ord).

Hon har hittills följt wonderweeks ganska på pricken ;)
Hon har jättelätt att bli övertrött, och är extremt nyfiken på omgivningen. Så ibland måste jag stänga in oss i ett mörkt rum, annars blir hon bara mer och mer stirrig.
Men hon är så go! Älskar att hon börjar ljuda 😍

Hur mår din tös idag? :)

Vi tog också rota vid 3 månader, plus sprutorna. Han fick feber dagen därpå. Som gick upp till 40 grader, men relativt pigg bebis ändå. Dag 2 med 40 grader tyckte jag det blev lite läskigt, inga andra symptom... ringde bvc som sa avvakta. På kvällen fick storasyster hög feber. Också närmare 40. Dag 3 , fortfarande 40 i feber, var jag på vippen att åka till barnakuten några mil bort. Men vid lunch blev hela bebis prickig som en prickigkorv och sen försvann febern. Tro fasen att han lyckats få tredagarsfeber!! Som inte "ska" gå innan 6 månader men alltid finns undantag. Storasyster hade nästan 40grader i 1,5 dag och sen ganska prickig. Hon hade dock 3 dagars feber förra hösten också och då va hon jätteprickig. Så man kan visst få det flera gånger även om en gång är vanligast.. och svärfar fick det med så han hade tydligen ej haft det som barn, han blev prickig han med! Så det går att få som vuxen med!
 
Idag var fjärde gången på babysimmet och W har dykt :love: Simmet på måndagar känns som det är det bästa han vet just nu! Det är full rulle från start till mål, han skrattar, plaskar och verkar trivas i vattnet! Och eftersom han tycker det är så kul så tycker ju jag också det, så är väll första gången i livet som man sitter och längtar till måndagar ;)
 
Här väntar vaccin imorgon.. ser inte fram emot det. Är inne i en jobbig period (som verkar bero på tänderna, snart spricker de två nertill igenom) så en grej till på det känns inte som någon höjdare. Förra gången fick hon ju dessutom någon konstig smärtreaktion så jag bävar minst sagt inför detta...

I helgen var hon dock en riktig gladis när vi var ute och körde häst o vagn. Hon gillar bäst när det går fort ;) skritt är inget för henne! Hehe.
 
Hur mår din tös idag? :)

Vi tog också rota vid 3 månader, plus sprutorna. Han fick feber dagen därpå. Som gick upp till 40 grader, men relativt pigg bebis ändå. Dag 2 med 40 grader tyckte jag det blev lite läskigt, inga andra symptom... ringde bvc som sa avvakta. På kvällen fick storasyster hög feber. Också närmare 40. Dag 3 , fortfarande 40 i feber, var jag på vippen att åka till barnakuten några mil bort. Men vid lunch blev hela bebis prickig som en prickigkorv och sen försvann febern. Tro fasen att han lyckats få tredagarsfeber!! Som inte "ska" gå innan 6 månader men alltid finns undantag. Storasyster hade nästan 40grader i 1,5 dag och sen ganska prickig. Hon hade dock 3 dagars feber förra hösten också och då va hon jätteprickig. Så man kan visst få det flera gånger även om en gång är vanligast.. och svärfar fick det med så han hade tydligen ej haft det som barn, han blev prickig han med! Så det går att få som vuxen med!

Nu mår hon bra 😊👌 Febern höll i sig två dagar. Däremot märks fjärde språnget tydligt, men det är som det ska vara 😉

Tredagars feber lät inte kul! Usch :( Stackare!
 
Här väntar vaccin imorgon.. ser inte fram emot det. Är inne i en jobbig period (som verkar bero på tänderna, snart spricker de två nertill igenom) så en grej till på det känns inte som någon höjdare. Förra gången fick hon ju dessutom någon konstig smärtreaktion så jag bävar minst sagt inför detta...

I helgen var hon dock en riktig gladis när vi var ute och körde häst o vagn. Hon gillar bäst när det går fort ;) skritt är inget för henne! Hehe.

Lycka till med vaccineringen! Hoppas hon slipper alltför mycket biverkningar 🤗
 
Idag har vi hälsat på på mitt jobb. Lillan skötte sig bra trots övertrött. Vi gick dock när hon blev grinig efter en timme ;)
Fick blommor och presenter!
Kom på att jag nog borde haft med fika, är så dålig på såna "regler" 😲 Men men, det får dom leva med!

Imorgon skall jag in till stan igen och äta lunch med en före detta chef. Är skraj för smittor och så men inser att jag måste börja våga och jag kan inte skydda henne från allt, så jag får försöka våga.

Vi håller även på att försöka byta vår lägenhet mot en större. Med lite tur kanske vi kan lägga vantarna på en fyra. Håll tummarna! Vill så väldigt gärna!
 
Fullt upp den här veckan (också). Elvira hänger med på det mesta och charmar alla.

Idag upptäckte vi att första tanden precis håller på att bryta igenom. Hon har varit mer närhetskrävande och bara velat sova på mig på kvällarna, men annars märker jag inte så mycket av det.
 
Här kommer tänder också, första bröt igenom till idag och nästa kommer nog till helgen senast. Fortfarande förkylda, både jag och bebis. Det går ganska bra ändå, hon är lite grinigare och vill bli runtburen på kvällarna vilket är kämpigt när jag också är sjuk och sambon jobbar över. Resten av dagarna är hon dock glad och leker för fullt. Förstår inte var hon får energin ifrån för jag är ganska slut av förkylningen:o
 
Hej alla!
Jag börja med att be om ursäkt att jag bara försvann! Jag skäms så mycket så jag vågar knappt komma tillbaka :o

Jag vill också Gratta Alla till sina bebisar! :heart Och hoppas det har gått bra för alla! :heart

Den 2:a april föddes min son med akut kejsarsnitt.
Han var ganska missnöjd i början så det blev inte mycket sömn, många nattliga promenader. Mitt i allt har "vi" byggt hus och flyttat (fick husleverans när vi låg på BB). Så jag har haft fullt upp med att hitta en bra balans i vardagen.
Jag har skämts och haft så dåligt samvete att jag inte har hört av mig till er. Jag är ledsen för det :heart
 
Hej alla!
Jag börja med att be om ursäkt att jag bara försvann! Jag skäms så mycket så jag vågar knappt komma tillbaka :o

Jag vill också Gratta Alla till sina bebisar! :heart Och hoppas det har gått bra för alla! :heart

Den 2:a april föddes min son med akut kejsarsnitt.
Han var ganska missnöjd i början så det blev inte mycket sömn, många nattliga promenader. Mitt i allt har "vi" byggt hus och flyttat (fick husleverans när vi låg på BB). Så jag har haft fullt upp med att hitta en bra balans i vardagen.
Jag har skämts och haft så dåligt samvete att jag inte har hört av mig till er. Jag är ledsen för det :heart

Hör inte till denna tråd men så skönt att din frånvaro bara berodde på livet och att inget allvarligt hänt
 
Hej alla!
Jag börja med att be om ursäkt att jag bara försvann! Jag skäms så mycket så jag vågar knappt komma tillbaka :o

Jag vill också Gratta Alla till sina bebisar! :heart Och hoppas det har gått bra för alla! :heart

Den 2:a april föddes min son med akut kejsarsnitt.
Han var ganska missnöjd i början så det blev inte mycket sömn, många nattliga promenader. Mitt i allt har "vi" byggt hus och flyttat (fick husleverans när vi låg på BB). Så jag har haft fullt upp med att hitta en bra balans i vardagen.
Jag har skämts och haft så dåligt samvete att jag inte har hört av mig till er. Jag är ledsen för det :heart

Välkommen tillbaka!
Skönt att höra att från dig och få veta att livet varit körigt men att ni mår bra.
Grattis till bebis! :heart
 
Hej alla!
Jag börja med att be om ursäkt att jag bara försvann! Jag skäms så mycket så jag vågar knappt komma tillbaka :o

Jag vill också Gratta Alla till sina bebisar! :heart Och hoppas det har gått bra för alla! :heart

Den 2:a april föddes min son med akut kejsarsnitt.
Han var ganska missnöjd i början så det blev inte mycket sömn, många nattliga promenader. Mitt i allt har "vi" byggt hus och flyttat (fick husleverans när vi låg på BB). Så jag har haft fullt upp med att hitta en bra balans i vardagen.
Jag har skämts och haft så dåligt samvete att jag inte har hört av mig till er. Jag är ledsen för det :heart
Välkommen tillbaka!
Skönt att höra att allting är bra med er och att din frånvaro bara beror på att ni haft full upp.
Och grattis till liten!
 
Hej alla!
Jag börja med att be om ursäkt att jag bara försvann! Jag skäms så mycket så jag vågar knappt komma tillbaka :o

Jag vill också Gratta Alla till sina bebisar! :heart Och hoppas det har gått bra för alla! :heart

Den 2:a april föddes min son med akut kejsarsnitt.
Han var ganska missnöjd i början så det blev inte mycket sömn, många nattliga promenader. Mitt i allt har "vi" byggt hus och flyttat (fick husleverans när vi låg på BB). Så jag har haft fullt upp med att hitta en bra balans i vardagen.
Jag har skämts och haft så dåligt samvete att jag inte har hört av mig till er. Jag är ledsen för det :heart

Instämmer med övriga! Skönt att allt är bra 😊
Och grattis till den lille! (och huset!)
 
Hej alla!
Jag börja med att be om ursäkt att jag bara försvann! Jag skäms så mycket så jag vågar knappt komma tillbaka :o

Jag vill också Gratta Alla till sina bebisar! :heart Och hoppas det har gått bra för alla! :heart

Den 2:a april föddes min son med akut kejsarsnitt.
Han var ganska missnöjd i början så det blev inte mycket sömn, många nattliga promenader. Mitt i allt har "vi" byggt hus och flyttat (fick husleverans när vi låg på BB). Så jag har haft fullt upp med att hitta en bra balans i vardagen.
Jag har skämts och haft så dåligt samvete att jag inte har hört av mig till er. Jag är ledsen för det :heart
Åh vad härligt att höra från dig och att allt gått bra! Grattis till sonen!
 
Andra tanden bröt igenom precis efter. Och så har hon lärt sig sitta! Var tar den lilla bebisen vägen?
Men blir spännande att se hur hon utvecklas, och om intresset för musik håller i sig. Hon älskar verkligen både att lyssna på musik och när man sjunger. Särskilt med rörelser!
Och så kanske hon ska lära sig vända sig ordentligt också.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
112 825
Senast: Lingon
·
  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
654
Senast: Liten
·
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
Svar
13
· Visningar
558
Senast: Enya
·
Trädgård & Växter Jag tänkte att istället för att skriva om balkonglådor i VGV är det dags för en ny balkongtråd. Jag struntade fullständigt i min...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
2 597
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp