Bukefalos 28 år!

Vårföräldrar 2020

Besöket hos Bm avklarat, lilleman ligger fortfarande i säte. Hade dessutom högt blodtryck, dock kan jag vart lite småstressad då vi precis innan diskuterat vändningsförsök/snitt mm. Ska tillbaka på måndag och då kollas blodtrycket igen samt urinprov för eventuell havandeskapsförgiftning antar jag. Och så gör de ultraljud, är han kvar i säte då så bokas vändningsförsök in. Känns inte som om den här graviditeten går så där jättesmidigt just nu :grin: men ska inte klaga det kan vara värre.

Åh vad jobbigt med blodtrycket, hoppas att det bara var tillfälligt! Är det igångsättning som gäller om det visar sig vara havandeskapsförgiftning eller vad händer då?
 
Förlossningsbrev ✅
Fixat iordning det som behövdes på syskonvagnen ✅
BB-väska ... inte check ;) hehe

Men ingen mer ihållande molvärk utan bara lite molande SD på natten så det är nog lugnt ett par veckor till! Nu har mannen gått på fl-ledighet så att jag kan plugga på samt vila sista tiden. Jätteskönt!
 
Åh vad jobbigt med blodtrycket, hoppas att det bara var tillfälligt! Är det igångsättning som gäller om det visar sig vara havandeskapsförgiftning eller vad händer då?
Ja, och nu känns det som jag inbillar mig massa symtom bara för att Bm bad mig vara uppmärksam på symtom.
Jag tror det blir aktuellt med att sätta igång tidigare/ tidigare snitt om det visar sig att jag har det. Ska ha packat väskan till på måndag har jag bestämt iallafall. Ifall det blir att jag får åka in till förlossningen under nästa vecka.
 
Ägnar dagarna åt att ohämmat tugga i mig skräp. Har nog nått botten idag med två kexchoklad, en burk cola o en halv twix. Har typ kastat in handduken men vet att jag kommer ångra det efter bebben har kommit o man ska tvingas i sommarkläder. Blä. Ska bli skönt att ta tag i kroppen sen men det kommer verkligen bli en utmaning! Jag är så trött så det känns som att jag försöker kompensera energibristen med kolhydrater och jag lär ju inte bli mindre trött med en nyfödd plus en tvååring :o

Jaja, 24 dagar to go nu! Hoppas hon kommer enligt tidsplan.
 
Ägnar dagarna åt att ohämmat tugga i mig skräp. Har nog nått botten idag med två kexchoklad, en burk cola o en halv twix. Har typ kastat in handduken men vet att jag kommer ångra det efter bebben har kommit o man ska tvingas i sommarkläder. Blä. Ska bli skönt att ta tag i kroppen sen men det kommer verkligen bli en utmaning! Jag är så trött så det känns som att jag försöker kompensera energibristen med kolhydrater och jag lär ju inte bli mindre trött med en nyfödd plus en tvååring :o

Jaja, 24 dagar to go nu! Hoppas hon kommer enligt tidsplan.
Jag var oxå väldigt trött på slutet. Jobbade och sov typ.
Vi hoppas väl hon kommer lite tidigare än tidsplanen men hon kanske kommer när hon ska som Lowis gjorde 😊
 
Ägnar dagarna åt att ohämmat tugga i mig skräp. Har nog nått botten idag med två kexchoklad, en burk cola o en halv twix. Har typ kastat in handduken men vet att jag kommer ångra det efter bebben har kommit o man ska tvingas i sommarkläder. Blä. Ska bli skönt att ta tag i kroppen sen men det kommer verkligen bli en utmaning! Jag är så trött så det känns som att jag försöker kompensera energibristen med kolhydrater och jag lär ju inte bli mindre trött med en nyfödd plus en tvååring :o

Jaja, 24 dagar to go nu! Hoppas hon kommer enligt tidsplan.
Åh känner igen mig i att vara sugen på kolhydrater mest. Fast mitt cravings är mest på yoghurt och flingor snarar än rent godis. Ett tag var jag ju rätt strikt med maten men nu har jag endast gått upp 1,2kg det senaste 5 veckorna i graviditeten trots mycket tårta och kakor ( över från storebrors kalas) och då verkar min hjärna helt plötsligt tycka det är okej att äta sämre igen :cautious:
 
Åh känner igen mig i att vara sugen på kolhydrater mest. Fast mitt cravings är mest på yoghurt och flingor snarar än rent godis. Ett tag var jag ju rätt strikt med maten men nu har jag endast gått upp 1,2kg det senaste 5 veckorna i graviditeten trots mycket tårta och kakor ( över från storebrors kalas) och då verkar min hjärna helt plötsligt tycka det är okej att äta sämre igen :cautious:

1,2 kg på 5 v måste ju vara bra:) jag vågar inte ställa mig på vågen 🙈 o bm har inte vägt mig så jag tänker leva i förnekelse fram till förlossningen då jag tänker att det kan vara bra att veta inför ev mediciner eller så.. :D
 
Wow inte illa! Förstår att du var trött.

Gillar namnet Lowis btw! Jättefint o unikt:) Vi har ett namn nästan helt taget men får se hur lillan ser ut innan vi bestämmer.
Vi har typ också ett namn spikat och det är verkligen det enda namnet vi är överens om. Sa till sambon idag att ”tänk om han inte ser ut som en sån”?? Vad gör vi då? :p Han får helt enkelt bara passa till det namnet;)
Fast tänker som så att om man redan använt namnet innan man sett bebisen så har hen redan hunnit bli sitt namn och då tycker man liksom redan att det passar. Vi var ju helt säkra på att en storebror var en Walter i magen och tyckte verkligen han såg ut som en Walter när han kom ut.
 
Wow inte illa! Förstår att du var trött.

Gillar namnet Lowis btw! Jättefint o unikt:) Vi har ett namn nästan helt taget men får se hur lillan ser ut innan vi bestämmer.
Sov nog hela dagarna när jag väl gick hemma. Eller jag tog mig knappt ur sängen iaf. Men skulle jag bli gravid igen av nån anledning skulle jag nog jobba ungefär lika länge. Är för rastlös för att bara vara hemma trots tröttheten.
 
Vi har typ också ett namn spikat och det är verkligen det enda namnet vi är överens om. Sa till sambon idag att ”tänk om han inte ser ut som en sån”?? Vad gör vi då? :p Han får helt enkelt bara passa till det namnet;)
Fast tänker som så att om man redan använt namnet innan man sett bebisen så har hen redan hunnit bli sitt namn och då tycker man liksom redan att det passar. Vi var ju helt säkra på att en storebror var en Walter i magen och tyckte verkligen han såg ut som en Walter när han kom ut.
Vi hade kommit överens om Lowis innan. Dock svårt att vänja sig då vi kallat henne Dumbo sen i höstas och gör till och från fortfarande. Dock ser hon inte ut som nån annan heller så hon passar nog som Lowis
 
Vi hade kommit överens om Lowis innan. Dock svårt att vänja sig då vi kallat henne Dumbo sen i höstas och gör till och från fortfarande. Dock ser hon inte ut som nån annan heller så hon passar nog som Lowis
Det var precis så jag tänkte, att hon är en Dumbo för er för att hon hetat det så länge i magen ;)
På BB förra gången fick vi säkert 2-3 kommentarer från barnmorskor och läkare ”att han ser verkligen ut som en Walter”. Men sen tänkte jag att så kanske de säger till alla föräldrar för att det ska bli stolta och glada :p
 
Det slutade med att vi faktiskt var och köpte en syskonvagn idag. :)Vi har ju velat länge men kom fram till att det nog blir bäst att ha den eftersom storebror bara sover middag i vagn. Är ju skönt om man kan vara iväg själv och att båda barnen kan sova samtidigt :up:
 
Det slutade med att vi faktiskt var och köpte en syskonvagn idag. :)Vi har ju velat länge men kom fram till att det nog blir bäst att ha den eftersom storebror bara sover middag i vagn. Är ju skönt om man kan vara iväg själv och att båda barnen kan sova samtidigt :up:

Kul! Vad blev det för någon?
 
Nu har jag nästan packat klart BB-väskan! Hehe. Har hämtat hem alla bebisprylar och är i full gång med att tvätta dem. Ser inte ut att behöva komplettera med annat än strumpor, galet mkt kläder! Men det är efter tre små knoddar så det blir ju en del tillslut.

Hade en obehaglig upplevelse i helgen då jag hade ganska mkt förvärkar under en timme eller två. Rätt var det var så började det göra helt sjukt ont i vävnaderna innanför huden precis där snittet går på ena sidan. Det gjorde så ont att jag inte kunde röra mig (o molvärken jag hade med sammandragningarna bleknade helt bort). Det var en konstant smärta i typ 10 min och jag fick verkligen andas mig genom skiten. Ska ta upp det med bm men gissar att jag får samma svar som vanligt: ”vet inte om det är farligt” och ”ring förlossningen om det händer igen”. Föga hjälpsamt i så fall. Är orolig att detta är en förvarning för att snittet inte läkt ordentligt där (tunt/ärrvävnad). Lär inte bli kul om det gör såhär ont när riktiga värkarna kommer, speciellt inte eftersom det fortsatte göra ont trots att förvärkarna kom o gick...
 
Nu har jag nästan packat klart BB-väskan! Hehe. Har hämtat hem alla bebisprylar och är i full gång med att tvätta dem. Ser inte ut att behöva komplettera med annat än strumpor, galet mkt kläder! Men det är efter tre små knoddar så det blir ju en del tillslut.

Hade en obehaglig upplevelse i helgen då jag hade ganska mkt förvärkar under en timme eller två. Rätt var det var så började det göra helt sjukt ont i vävnaderna innanför huden precis där snittet går på ena sidan. Det gjorde så ont att jag inte kunde röra mig (o molvärken jag hade med sammandragningarna bleknade helt bort). Det var en konstant smärta i typ 10 min och jag fick verkligen andas mig genom skiten. Ska ta upp det med bm men gissar att jag får samma svar som vanligt: ”vet inte om det är farligt” och ”ring förlossningen om det händer igen”. Föga hjälpsamt i så fall. Är orolig att detta är en förvarning för att snittet inte läkt ordentligt där (tunt/ärrvävnad). Lär inte bli kul om det gör såhär ont när riktiga värkarna kommer, speciellt inte eftersom det fortsatte göra ont trots att förvärkarna kom o gick...
Jag har också packat BB-väskan :up: Eller jag har lillemans saker kvar att packa, alla hans kläder ligger i W:s rum så får ta det imorgon.

Men usch vad jobbigt det låter med den smärtan vid snittet :cry:Jag har egentligen inget att komma med då jag inte kan så mycket om ärr/snitt. Är det vanligt att ärren inte läker ordentligt? Men självklart ska du ta upp det med BM och kan hon inte svara så får hon ju se till att hjälpa dig att få svar av någon annan. Även om det kan vara svårt för någon att säga specifikt vad det är så kan man ju ha några aningar i alla fall.
 
Wihoo, en riktigt bra dag hos barnmorskan idag! :banana:Lillebror har under helgen snurrat runt av sig själv och ligger nu med huvudet neråt! Fortfarande högt upp i magen så egentligen finns ju möjligheten att han snurrar runt igen men det är inget jag kommer tänka på eller oroa mig för nu.
Normalt blodtryck och inget protein i urinet :up: Så känns bra mycket lättare i min graviditet nu :up:
 

Liknande trådar

Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
475
Senast: Sirap
·
Gravid - 1år Det här kan bli lite rörigt, jag ber om ursäkt på förhand. Jag och maken har en dotter på 1.5 år. Hon är det bästa som hänt oss och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
10 037
Senast: gulakatten
·
Relationer Vet inte ens vart jag ska börja. Fick starta ett anonymt konto för jag känner att jag måste få skriva av mig lite just nu. Igår blev...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
14 480
Senast: Bulldoozer
·
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
11 12 13
Svar
246
· Visningar
18 152
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp