Vårföräldrar 2022

Har du ställt in menscykelns längd i den ena appen men inte den andra, så att den då räknar med standard på 28 dagar? Isåfall är det säkert därför du får olika. Vilket som är rätt vet jag inte...

Veckorna är logiska när man väl fattar, som de engelska århundradena... V 10 = 9+x: man har gått 9 hela veckor och x dagar, dvs man har påbörjat vecka 10. NIPT TROR jag kan man göra från 10+0, dvs v 11.
Tack! Ja det var det som var felet, ändrade det i den andra appen och nu stämmer det.
 
Illamående, illamående 🤢 hela tiden. Även på nätterna. När går detta över? Går in i vecka 12 nu. Känns som konstant magsjuka. Mår verkligen skit. :cry::down:
Och allt vad att äta nyttigt och hälsosamt som jag gjort innan jag blev gravid, får jag nu inte ner. Fisk går inte att äta, mina gröna smoothies som jag älskar får jag inte ens ner. Blir mest filmjölk med banan och rostbröd.

Gjorde privat VUL i vecka 9, så bebisen lever och har hjärtslag.:heart

Iallafall då. Ska göra KUB- snart, så får vi se om den fortfarande är vid liv. Är orolig för MA. Tror att den oron kommer släppa efter KUb och Nipt.
 
Illamående, illamående 🤢 hela tiden. Även på nätterna. När går detta över? Går in i vecka 12 nu. Känns som konstant magsjuka. Mår verkligen skit. :cry::down:
Och allt vad att äta nyttigt och hälsosamt som jag gjort innan jag blev gravid, får jag nu inte ner. Fisk går inte att äta, mina gröna smoothies som jag älskar får jag inte ens ner. Blir mest filmjölk med banan och rostbröd.

Gjorde privat VUL i vecka 9, så bebisen lever och har hjärtslag.:heart

Iallafall då. Ska göra KUB- snart, så får vi se om den fortfarande är vid liv. Är orolig för MA. Tror att den oron kommer släppa efter KUb och Nipt.
Jag mådde konstant illa fram till v.12+4 typ, sen blev det bättre. För mig försvann det nästan över en natt, kom och gick lite i slutet av veckan och sen i princip helt borta. Så jag hoppas att det snart vänder för dig med! Har du testat postafen? Eller kan du få lergigan comp utskrivet? För mig räckte det att ringa barnmorskemottagningen så skrev de ut över telefon, innan jag hade haft inskrivning.
Att äta nyttigt kan man faktiskt göra sen, det viktiga är att du får i dig någonting. Jag levde på potatismos med ketchup, nyponsoppa och godis/kakor. Allt som gav en ganska snabb blodsockerhöjning. Sen när illamåendet försvann har jag kunnat äta bättre och är bara sugen på frukt :)

Känner verkligen igen oron för MA, vågade inte tro att jag var gravid riktigt förrän vi hade gjort KUB.
 
Senast ändrad:
:sorry:Illamående, illamående 🤢 hela tiden. Även på nätterna. När går detta över? Går in i vecka 12 nu. Känns som konstant magsjuka. Mår verkligen skit. :cry::down:
Och allt vad att äta nyttigt och hälsosamt som jag gjort innan jag blev gravid, får jag nu inte ner. Fisk går inte att äta, mina gröna smoothies som jag älskar får jag inte ens ner. Blir mest filmjölk med banan och rostbröd.

Gjorde privat VUL i vecka 9, så bebisen lever och har hjärtslag.:heart

Iallafall då. Ska göra KUB- snart, så får vi se om den fortfarande är vid liv. Är orolig för MA. Tror att den oron kommer släppa efter KUb och Nipt.
Känner igen mig så mycket, går in i v.12 på fredag. Jag har också haft svårt att äta ”nyttigt” men jag har haft turen att inte ha konstant illamående utan det kommer och går, men jag försöker mest fokusera på att få i mig något alls och så får matvanorna bli bättre när jag mår bättre och har mer energi. Postafen har fungerat hyfsat för mig mot illamåendet och det är ju rätt att testa iom receptfritt :up:

Jag har också en del oro inför KUB, har inte haft några blödningar eller tecken på att det inte skulle gå bra men det finns ju ändå en risk för MA :( Mantrat vi kör hemma är ”de allra flesta graviditeter går bra” och det är lite lugnande men det är skönt att vi bara har 12 dagar kvar till KUB
 
Dags för mig att masa mig in här 😳Pallade inte att skaffa en anonym användare när det fortfarande var tidigt för att jag har några bekanta som jag vet är inne och läser ibland, och jag ville inte outa om nu graviditeten skulle gå åt helsike. Sen har liksom veckorna dragit iväg och idag går jag in i vecka 16 😅

Hela graviditeten har känts ganska abstrakt, precis som förra gången mår jag oförskämt bra och det är svårt att greppa att det är någon som växer inne i en. Sen såklart mindre tid att känna efter med heltidsjobb i vården, villa, vovve, kille och vild tvåochetthalvtåring.

Tror det har varit bra samtidigt för jag har inte alls oroat mig så mycket som sist, känt att jag är nog gravid och allt är bra tills motsatsen blir bevisad. För två veckor sen fick jag se en trött liten en på UL och i helgen började det kännas små fiskfjärtar långt nere i magen så so far so good ❤️
 
Uppdaterar den viktiga LISTAN


Mars
13 mars- Peperomio, 32 år, andra barnet, Halland
19 mars- Aconite, 33 år, första barnet, Skåne
29 mars - Winifred, 33 år, andra barnet

April
6 april- soom, 35 år, andra barnet, Skåne
25 april- Jossan_92, första barnet, Östergötland
 
Självklart, jag ser inte flaska som något dåligt alls. Inför första barnet kände jag skitsamma, flaska eller amning, det spelar inte så stor roll. Sen blev jag hormonknockad. Så jag måste värdera vinsterna med flaska jämfört med vinsterna med amning (där flaska vinner med hästlängder om man är objektiv och inte väger in dom där känslorna). Det där vattnet ska vi ta tag i ändå, men...

Nu svarar jag oombett på detta med amning/flaska.
Jag gav alla mina tre både ock. Så det ena behöver inte utesluta det andra
 
Nu svarar jag oombett på detta med amning/flaska.
Jag gav alla mina tre både ock. Så det ena behöver inte utesluta det andra
Jo, jag vet att en del lyckas med det. Det är också väldigt många som inte lyckas, så om vi ger oss på det så måste jag vara ok med att det kan bli så att den bara vill ha flaska.
 
Tror jag mår lite bättre! Bortsett från förkylningen från helvetet då, men illamåendet är inte längre konstant.
 
Jag mådde konstant illa fram till v.12+4 typ, sen blev det bättre. För mig försvann det nästan över en natt, kom och gick lite i slutet av veckan och sen i princip helt borta. Så jag hoppas att det snart vänder för dig med! Har du testat postafen? Eller kan du få lergigan comp utskrivet? För mig räckte det att ringa barnmorskemottagningen så skrev de ut över telefon, innan jag hade haft inskrivning.
Att äta nyttigt kan man faktiskt göra sen, det viktiga är att du får i dig någonting. Jag levde på potatismos med ketchup, nyponsoppa och godis/kakor. Allt som gav en ganska snabb blodsockerhöjning. Sen när illamåendet försvann har jag kunnat äta bättre och är bara sugen på frukt :)

Känner verkligen igen oron för MA, vågade inte tro att jag var gravid riktigt förrän vi hade gjort KUB.
Får hoppas det går över snart för mig också. Är på 12+ 5 nånting. Har kaskadspytt mer eller mindre hela veckan. Så trött på illamåendet nu. 😢
Ja, lite så försöker jag tänka nu att det viktiga är att jag får i mig något och om det nu mest är mackor så får det vara så just nu. Är riktigt kass på att dricka vätska, så får tvinga mig till att komma ihåg att dricka mer. Känner mest osmak till vätska för det ökar bara på illamåendet. Men börjar känna mer och mer huvudvärk så jag måste skärpa mig på den biten.
Postafen funkar dåligt och lergigan Comp funkar inte heller tyvärr...

Ja, oron för MA är inte kul ❤️. Ska göra KUB snart så hoppas då att allt ser bra ut och att jag kan slappna av mer sen.
 
Tror jag mår lite bättre! Bortsett från förkylningen från helvetet då, men illamåendet är inte längre konstant.
Hoppas förkylningen från helvetet försvinner fort!
men fan vad skönt att illamåendet inte är lika konstant längre. Vilken vecka är du i nu?
 
Känner igen mig så mycket, går in i v.12 på fredag. Jag har också haft svårt att äta ”nyttigt” men jag har haft turen att inte ha konstant illamående utan det kommer och går, men jag försöker mest fokusera på att få i mig något alls och så får matvanorna bli bättre när jag mår bättre och har mer energi. Postafen har fungerat hyfsat för mig mot illamåendet och det är ju rätt att testa iom receptfritt :up:

Jag har också en del oro inför KUB, har inte haft några blödningar eller tecken på att det inte skulle gå bra men det finns ju ändå en risk för MA :( Mantrat vi kör hemma är ”de allra flesta graviditeter går bra” och det är lite lugnande men det är skönt att vi bara har 12 dagar kvar till KUB
Har du gjort KUB ännu?
 
KUB avklarat och det var en pigg liten rackare som tyckte det var skittrist att ligga still så barnmorskan kunde göra sina mätningar :D:love:
Om det är en hög sannolikhet för kromosomavvikelser när de analyserat blodprovet så får jag info om det under veckan mem nackspalten var helt ”normal” så nu kan jag slappna av lite mer :heart
 
Vi fick uppdaterat BF efter KUB, så jag uppdaterar listan :)

Mars
13 mars- Peperomio, 32 år, andra barnet, Halland
19 mars- Aconite, 33 år, första barnet, Skåne
29 mars - Winifred, 33 år, andra barnet

April
6 april- soom, 35 år, andra barnet, Skåne
19 april- Jossan_92, 29år första barnet, Östergötland
 
KUB avklarat och det var en pigg liten rackare som tyckte det var skittrist att ligga still så barnmorskan kunde göra sina mätningar :D:love:
Om det är en hög sannolikhet för kromosomavvikelser när de analyserat blodprovet så får jag info om det under veckan mem nackspalten var helt ”normal” så nu kan jag slappna av lite mer :heart
Vad skönt att parveln sprattla runt och det såg bra ut med nackspalten! Hoppas blodproverna också kommer tillbaks normala! ❤️
förstår att du känner att du kan slappna av mer nu!
 
Vågar nog till sist smyga in här, efter att ha tjuvläst ett bra tag. Har varit så himla orolig över att något ska gå fel, men nu är både NIPT och KUB gjorda med fina resultat (gjorde KUB "i onödan" fastän vi hade bestämt oss för NIPT för att faktiskt få se att bebisen fortfarande levde) och jag är inne i vecka 13. Fortfarande vansinnigt orolig för missfall, men börjar kunna hoppas på att det faktiskt blir en bebis ändå i april :heart Att vi varit så oroliga beror mest på att graviditeten tagit så lång tid att få till, väntade på att få göra IVF när det plötsligt blev en spontangraviditet. Första barnet så det känns svårt att föreställa sig vad som väntar :)
 

Liknande trådar

Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 391
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 876
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
67 739
Senast: Jeps
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 870
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp