Det blev det hos oss också efter att stegen hade fallit ihop.Hos oss är det vagnhallen som flaggar bussarna. .
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det blev det hos oss också efter att stegen hade fallit ihop.Hos oss är det vagnhallen som flaggar bussarna. .
Grejen är den att jag inte får några mediciner eftersom min läkare inte kan det här med hypotyreos och anser att mina värden är normala.
Att peka på den rent praktiska aspekten.
Den saken har ju inget med vare sig vad man tycker eller det estetiska att göra.
Det är trångt att sitta på sätet bredvid en person som är gravt överviktig.
Det kan ge irritation.
Vilket inte alls behöver betyda att man nedvärderar personen utan bara att det är obekvämt att sitta trångt.
De skall sluta tro att det är p.g.a. hur de ser ut som de tittas snett på och försöka att förstå att det handlar om hur det känns för den som blir klämd.
Det är en privat känsla att bli klämd som egentligen bara har med för litet plats att göra.
Det är inte personligt.
Passagerare med alldeles för många väskor får samma "onda öga" av dem som inte får plats.
T.ex. stora ryggsäckar som knuffar till medresenärerna.
Jag tror att stigmatiseringen sitter i huvudet på den överviktige och inte hos omgivningen.Men nu diskuterar du något helt annat och jag tror att du har fel när du pekar på den praktiska aspekten. I så fall skulle andra kroppskonstitutioner som utgör praktiska problem vara lika stigmatiserade - och det är de ju i de flesta fall inte.
Jag har gjort det, det här är den första som ens bemödat sig med att ta T4, de andra har tagit bara TSH och eftersom de är lågt (vilket det ju är när det är normalt och vid central hypotyreos) så har de diagnosticerat mig med depression istället.Eftersom din läkare uppenbarligen inte kan läsa innantill vad referensvärdena är så rekommenderar jag dig att byta läkare..
Du hugger bakfram.Men va? Ska de som är kraftigt överviktiga förstå vilket jäkla bekymmer de är för andra människor t ex på bussen? Den var inte så lite magstark.
Jag ser ingen som hugger, det jag däremot ser är att du så tydligt vill ha bråk.Jag tror att stigmatiseringen sitter i huvudet på den överviktige och inte hos omgivningen.
Och att det som de ser som kritik egentligen är just samma kritik som alla som är i vägen får när de är i vägen för andra.
Litet paranoja helt enkelt.
Se bara här i tråden hur många hugger ilsket på mina inlägg om plats och trasiga stolar.
De hugger utifrån sina egna värderingar vilket inte har det minsta med mina värderingar att göra.
Ha! Vilken grej. Sitter diskrimineringen också bara i huvudet? Hatkommentarerna som många överviktiga vittnar om?Jag tror att stigmatiseringen sitter i huvudet på den överviktige och inte hos omgivningen
Jo du hugger.Jag ser ingen som hugger, det jag däremot ser är att du så tydligt vill ha bråk.
Jag tror att stigmatiseringen sitter i huvudet på den överviktige och inte hos omgivningen.
Och att det som de ser som kritik egentligen är just samma kritik som alla som är i vägen får när de är i vägen för andra.
Litet paranoja helt enkelt.
Se bara här i tråden hur många hugger ilsket på mina inlägg om plats och trasiga stolar.
De hugger utifrån sina egna värderingar vilket inte har det minsta med mina värderingar att göra.
Att peka på den rent praktiska aspekten.
Den saken har ju inget med vare sig vad man tycker eller det estetiska att göra.
Det är trångt att sitta på sätet bredvid en person som är gravt överviktig.
Det kan ge irritation.
Vilket inte alls behöver betyda att man nedvärderar personen utan bara att det är obekvämt att sitta trångt.
Vilka hatkommentarer och i vilka sammanhang?Hatkommentarerna som många överviktiga vittnar om?
De tror att det behövs.Men det förklarar fortfarande inte varför någon som har fetma, men som är mindre än en normalviktig men i övrigt storvuxen man, trots allt utsätts för andra människors oombedda råd och kommentarer.
Har det gått dig helt förbi att vi talar om att vara smal/normalviktig vs att överviktig? Det är det diskussionen gäller. Det är ett faktum att smala/normalviktiga är normen och att överviktiga anses vara massa saker - dumma, fula, äckliga, lata mm mm. Detta då i relation till smala/normalviktiga.Vilka hatkommentarer och i vilka sammanhang?
Hatkommentarer förekommer om allt möjligt.
På vilket vis är dessa värre än andra?
Det går ju inte att "åtgärda".Däremot är det ingen som någonsin klagat på att han tar upp plats.
De tror att det behövs.
För att de tror att orsaken till problemet är att de inte vet hur de skall lösa det.
Samt att det ju måste lösas.
I teorin är det ju så enkelt "sluta äta".
I praktiken så är det ju inte så.
För om det vore så enkelt så skulle det ju inte finnas några överviktiga personer.
Det är ju inte direkt något val som man gör.
Jag har gjort det
Jag tror att mekanismerna är precis de samma som för andra grupper som utsätts för samma anklagelser.Det är ett faktum att smala/normalviktiga är normen och att överviktiga anses vara massa saker - dumma, fula, äckliga, lata mm mm.