Varför chaps?

Sv: Varför chaps?

Nu lurade du mig, trodde du var Popeye :devil: :rofl: Brukar mest kolla på avatarerna sådär i förbifarten :D

Man kan ha short-chaps för att skydda strumpor och ridbyxor från svett och skav.
// Linda

danilo skrev:
När jag redan i tidigare trådar gett mig ut för att inte fatta varför man använder ridstövlar (heureka, jag har fattat! :) ) så kan jag ju lika gärna fortsätta genom att fråga:

varför har man chaps?

Om nu ridstövlar ger en otroligt bra stadga så kan väl knappast chaps ge detsamma? Eller har jag också där missat dom fina, dyra och bra exemplaren bara?

Hjälp mig ni alla insatta och chapsanvändare att förstå! :)
Å jag som trode att du menade batwings! :D

Jag tyckte från början att det var en helt annan sak att rida enbart med ridskor för att det blev en sån frihet i vaden och vristen, men tydligen finns det alltså också ett slags stöd som inte behöver vara negativt.

Ni har nog övertalat mig i alla fall ;) , har precis beställt ett inte alltför par dyra chaps eftersom inte heller jag kommer ha råd att köpa svindyra stövlar på ett par år. Vi får se vad jag säger sen när jag ridit i dem :D

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Känner att jag behöver skriva av mig lite efter den här dagen, det har ju varit några turer med min älskade hund. Han trivs inte med...
Svar
16
· Visningar
3 223
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
7 488
Övr. Hund Har en 18 månaders okastrerad hanhund. Fullt frisk och kry, älskar lek och bus (och dofta efter tikar), en fullt normal unghund helt...
Svar
14
· Visningar
1 634
Senast: iNTOHiMO
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
24
· Visningar
3 117

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Blandraser och renraser
  • FÅRtråden
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Tillbaka