Varför graman i nosgrimman?

Sv: Varför graman i nosgrimman?

Jag har haft gummisnodd genom nosgrimman, just för att jag vill styra bettet och inte en snodd.

Med graman blir det ju lite olika, kanske vill man ha bara tryck över nacken och inget neråtryck i bettet. Då borde man rida på stångbett istället.
Tycker själv att gramanen i nosgrimman verkar bättre än i bettet, det är ju egentligen inte bettet som är det viktiga i ridningen.
Ingen häst blir ju mjukare i munnen av en spänd martingal, och en martingal i hoppning funkar ju i princip likadant, fast plus trycket i nacken.

Bara en tanke.

Liknande trådar

Träning Hejsan allihop För drygt 2 månader sen köpte jag en ny häst. En swb valack på 8 år, världens trevligaste. Han va inriden av tjejen jag... 2
Svar
22
· Visningar
3 193
Senast: Claraclara
·
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 533
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
2 168
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Nu startar jag en egen tråd gällande denna diskussionen, men min utgångspunkt är i alla fall följande: Att hålla häst kostar mycket... 6 7 8
Svar
152
· Visningar
13 958
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka