Varför så långa klor???

Sv: Varför så långa klor???

Ni som har slipmaskin, var har ni köpt dom, hur ser dom ut och vad kostar en sån? Hur mkt låter dom? är det helt att glömma till en hund som är ljudkänslig?

Min avskyr ju när man pysslar med tassarna, och eftersom jag måste klippa dem (pälsen) typ en gång i månaden och det tar hyfsat lång tid så avskyr han även kloklippning, och jag är så rädd att ta för mkt att jag istället tar lite för lite varje gång...
(sen syns ju inte klorna när tassarna är pälsiga så då är det lätt att missa att dom blivit långa...)
 
Sv: Varför så långa klor???

Jag har köpt min maskin på ÖB,tror jag gav runt 150kr.

Ja,den låter lite,men sen beror det ju på hur pass ljudkänslig vovven är,hur reagerar han på typ en hårtork? Något liknande ljud,men med lite slipljud till:D

Har du provat att fila klorna?
Jag har även en gammal rasp(fil) som jag fått av hovis,den funkar kanon,men tar lite längre tid!

19420438.jpg
 
Sv: Varför så långa klor???

Visst. Dock kan jag också klippa fel, med skillnaden att jag rycker på axlarna och säger "tur du har många fötter." Fast det händer inte så ofta.

Sådär gör jag med de gånger det hänt att jag klippt fel. (Vilket hänt kanske 2-3 gånger på flera år med måånga hundar att klippa klorna på. :p)
 
Sv: Varför så långa klor???

OJ va kul att tråden kom igång som den gjorde :) Ja jag håller ju som sagt sj efter klorna på vovvarna å kul att höra att d inte bara e jag som har det å att det oxå är fler som klipper klorna 1 gång i veckan ;) Och det e nog första gången jag hörde att man kunde använda en slipmaskin :D Ja som sagt så har jag ju 2 bekanta som tycker det är JOBBIGT att klippa klorna på sina hundar så jag fick ju ta tag i det hela för dom va HEMSKT LÅNGA. Kul med bilder på hur era vovvar har sina klor =D
 
Sv: Varför så långa klor???

kl

Jag klipper min hunds klor 1-2 gånger i veckan. Det klickar när hon går, men dom tar inte i när hon står rakt upp och ner. Jag tycker hennes klor ser långa ut, men det går inte att mer;)
 
Sv: Varför så långa klor???

jag testade av en slump min gamla klotång som jag hade till kaninerna när jag var liten, ungefär lika stor som en liten nagelsax.
den kan man köra värsta finliret med då den kan hyvla supertunna skivor :)
använder den till min tax och har även provat den på min gamla springer spaniel, så den tar rätt tjocka klor med :) superbra och superliten :)
 
Sv: Varför så långa klor???

Jag har klippt så hårt i pulpan att det blödde nästan hela natten. Det var låååånga blodiga släpspår runt i lägenheten.
 
Det är dags att klippa klorna på hunden när man hör den komma in i köket.

Gammal tråd men det där är en myt. Det beror på tåns utformning. Våra Schäfrar skulle kunna få aslånga klor innan de hördes och dvärgschnauzern skulle vi få klippa halvägs ner i pulpan, stubba klorna, för att de inte skulle höras.
 

Liknande trådar

Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
2 124
Senast: Acto
·
Övr. Hund Jag har levt med pälsdjursallergi & astma sedan barnsben, har trots detta haft hund hemma under tonåren och inte reagerat nämnvärt på...
2
Svar
22
· Visningar
3 223
Senast: AnneB
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 063
L
  • Artikel
Dagbok Som några nog vet så dog våran hund B i höstas 💔 Och hon var min bästavän och den som jag tyckte MEST om och var som mest nära i hela...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 840

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Brexz
  • Ingen fart på agilitytävling
  • Bra och smakligt blötfoder?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp