Varför stängs bredbandet av?

Chili

Trådstartare
När jag lyssnar på Spotify eller laddar ner något så stängs så småning bredbandsanslutningen av helt. Det kan ske ganska direkt eller efter någon/några timmar. Enda sättet att få igång det igen är att starta om datorn. Ibland fungerar det med att stänga ner Spotify, dra ut nätverkskabeln en stund och koppla in igen.

Vad kan jag göra? Har pratat med bredbandsleverantören och inget är fel i anslutningen, enligt bredbandskollen har jag den hastighet jag ska ha... Hjälp tack? Det är fruktansvärt störande att betala för att lyssna på musik och sen får jag hålla på att starta om datorn med varierande intervall!

Sv: Varför stängs bredbandet av?

Är det bara spotify som har det problem.
Hur är det om du kör webradio eller webTV??

Det brukar jag inte göra men det fåtal gånger jag lyssnat på radio har det gått bra.
Så ja, spotify och nedladdningar är det... mycket skumt.

Har haft samma fel på både 3G-internet och ADSL hemma. Felet i mitt fall var helt enkelt att Glocalnet levererat kassa modem, riktig kina-skit. Vilka de dessutom vägrade byta ut eftersom det ju funkade när man startat om modemet.

När jag stångats tillräckligt med supporten, eller ja bristen på supporten, gav jag upp och köpte riktiga grejjer istället och sedan dess har allt fungerat klockrent.

Vad jag vill ha sagt med detta är att det inte behöver vara fel på din dator, utan om du har haft otur kan det vara leverantören som valt dåliga grejjer för att spara några spänn...

Jag kör med nätverkssladd! Men en kompis som jobbar med datorer menar att det kan vara nätverkskortet i min dator som har någon bugg. Försökte installera den senaste utgåvan på drivrutinerna men jag hade redan den.
Leverantören har dock skickat ett trådlöst modem så med lite tur fungerar det trådlösa nätverkskortet som det ska, om det är detta som är felet! :) Förutsatt att det inte är kinaskit. ;) Men mina föräldrar har samma bolag och trådlöst nätverk, och hemma hos dem har jag aldrig detta problem!

När jag lyssnar på Spotify eller laddar ner något så stängs så småning bredbandsanslutningen av helt. Det kan ske ganska direkt eller efter någon/några timmar. Enda sättet att få igång det igen är att starta om datorn. Ibland fungerar det med att stänga ner Spotify, dra ut nätverkskabeln en stund och koppla in igen.

Vad kan jag göra? Har pratat med bredbandsleverantören och inget är fel i anslutningen, enligt bredbandskollen har jag den hastighet jag ska ha... Hjälp tack? Det är fruktansvärt störande att betala för att lyssna på musik och sen får jag hålla på att starta om datorn med varierande intervall!

Spotify använder väl Peer2Peer-teknik för att avlasta sina servrar?
Då öppnar den en väldig massa anslutningar till andra sevrar/datorer för att spela/dela musiken. Efter en stund gissar jag att din dator inte klarar att hantera alla öppna TCP-sessioner utan helt enkelt släpper uppkopplingen...

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi I dagsläget betalar jag 95 kronor i månaden för mitt mobilabonnemang. Jag har för mig att det ingår 2 GB mobilsurf, men jag använder... 3 4 5
Svar
90
· Visningar
4 421
Senast: Kajsalisa
·
IT & mobiler Jag satt i skolan och jobbade över skolans WiFi med min laptop idag när uppkopplingen plötsligt bröts och jag inte hade några...
Svar
4
· Visningar
2 500
Senast: Mineur
·
IT & mobiler Min dator dog i februari och sedan dess har den vägrat starta. I går äntligen fick jag den "lagad" av en snäll kille och det som var fel...
Svar
8
· Visningar
1 758
Senast: Araminta
·
C
IT & mobiler Sitter vid min mammas dator, internet har inte fungerat på månader, nu har jag fått igång det (tillfälligt, mycket strul, går inte att... 2
Svar
34
· Visningar
3 127
Senast: Ragatan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka