Rhinos
Trådstartare
Usch, vad jobbigt för henneEn flicka med mycket oro och magknip ikväll, frågan är om det är pga antibiotikan?![]()
Äntligen fått henne att sova, så får vi hoppas att detta bara var en engångsföreteelse....
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Usch, vad jobbigt för henneEn flicka med mycket oro och magknip ikväll, frågan är om det är pga antibiotikan?![]()
Äntligen fått henne att sova, så får vi hoppas att detta bara var en engångsföreteelse....
Jo, det är bara att de andra råden känns så självklara. Antingen baserade på forskning (tex sova på rygg) eller sunt förnuft (inte lämna bebis på skötbordet) och jag följer gärna råden.Som du skrev så är det bara råd från bvc. Du gör som du själv känner. På min tös gamla dagis så sov alla dom mindre barnen ute i sina vagnar.
Mina fick sova kvar i vagnen om dom somnat, men vi hade ingen trapp så jag körde in vagnen i hallen som oftast men dom fick ligga kvar tills dom vaknade.
Mini som kommer i höst kommer nog få stå ute på verandan och sova i vagnen om hen somnat. Det finns ingen plats för vagnen i hallen direkt.
Första dagen ensamma och vi promenerade med vagn och hund och fixade stallet. Gick mycket bra men det var ett tag sen den här kroppen gick sju kilometer. Det kändes i låren och kommer säkert kännas imorgon med. Lo sov hela tiden. Svårast hittills var att äta frukost och att knyta skorna...
@glittra vi bor i sutteränghus och har vagnen i lägenheten. När vi varit två har en av oss gått med vagn och bebis via altanen och den andra har låst och stängt och gått via trappen. Idag packade jag vagn och ställde ut den och gick runt med Lo och hund. Omständigt men vi vill ha vagnen nere hos oss och så är det smidigt att packa den inne i lägenheten tycker jag. Lämnar henne inte ensam ute.
Spammar tråden istället för att citera flera i samma inlägg...Hur sover era små nyfödingar? Alltså vilken position? Alice kan i stort sett inte tänka sig annat än att ligga på mitt bröst med hjässan precis under min haka. Båda blir ju helt plaskblöta där hennes kind ligger, får nog förbereda nåt att ha mellan till i morgon natt. Om man får henne att ligga själv så lägger hon sig på sidan, rygg går inte.. på skötbordet är hon helt tyst om hon får ligga på sidan istället för på rygg. Har haft nån fantasi om att alla spädisar alltid ligger på rygg....
Jo, det är bara att de andra råden känns så självklara. Antingen baserade på forskning (tex sova på rygg) eller sunt förnuft (inte lämna bebis på skötbordet) och jag följer gärna råden.
Vi har en liten veranda där vagnen skulle kunna stå, men då ser jag inte vagnen innifrån utan behöver öppna dörren.
Får avvakta, snart blir det ju varmare och då kommer även jag vilja vara ute mer.
Vad sällan hon äter på natten. Min pojk vill ha mat varannan timme på natten och helst en gång var 1,5 timma på dagen. Inte konstigt att han nu gätt upp 500 g på en vecka. Han får gärna ta efter din tös.
Lo sover på rygg. På mage ibland på någon av oss när hon slocknar fort. Äter väl i regel två gånger per natt. Inatt hade hon nog lite ont i magen för hon var vaken i två timmar, mellan amningar, och således var även jag vaken... Och efter en stund även pappan :-DHur sover era små nyfödingar? Alltså vilken position? Alice kan i stort sett inte tänka sig annat än att ligga på mitt bröst med hjässan precis under min haka. Båda blir ju helt plaskblöta där hennes kind ligger, får nog förbereda nåt att ha mellan till i morgon natt. Om man får henne att ligga själv så lägger hon sig på sidan, rygg går inte.. på skötbordet är hon helt tyst om hon får ligga på sidan istället för på rygg. Har haft nån fantasi om att alla spädisar alltid ligger på rygg....
Förstär att det kändes konstigt. Barnmorskorna på mitt bb var iaf på mig om att de absolut ska äta minst var tredje timma så hade nog blivit fundersam om han inte åt på natten. Men så länge barnet går upp och är nöjd lär det ju få i sig tillräckligt så då är det bara att njutaSåhär har det vart sen hon föddes. Bara nån enstaka natt hon äter vid 3-4 tiden, (hon somnar alltid för natten mellan 21 och 23, oftast runt 22) annars är det såhär som i natt
Har vant mig nu men i början tyckte jag det var så himla konstigt att hon inte äter på natten! Storasyster åt 1 eller 2 ggr varje natt tills hon var närmare 1 år så detta är annorlunda![]()
Hur går det för dig @Snowwhite ? Blivit nån bebis än ?![]()
Jag har ungefär säkert hela 70 meter mellan stall och hus. Mockade som vanligt igår i sakta mak och fick vad som kändes som håll/rejäl ond kramp i vänster sida så jag tog mej knappt in till huset utan fick verkligen koncentrera mej. HerreGUD tänkte jag, hur ska det bli sen då när bebisen ska UT??
Bara för det gick jag med hundarna på kisspaus imorse säkert hundra meter, innan frukost, och får samma ont och får vända in igen och parkera i soffan. Halvtimme senare fortfarande rejält ont.
Antingen är nåt fel eller så har en fot hakat fast i någonting den inte ska röraMen känns inte som onda sammandragningar eller värkliknande eftersom det håller i sej så länge. Har ju typ en och en halv vecka kvar!
Är så mysigt att läsa om era små, snart är våran också här!![]()
.Nä det kommer lixom aldrig någon bebis här... Jag måste ha inbillat mig allting. Den otympliga magen beror förmodligen på ett för stort intag av lösgodis och kanelbullar. Eller nåt.
/bitter
Nä det kommer lixom aldrig någon bebis här... Jag måste ha inbillat mig allting. Den otympliga magen beror förmodligen på ett för stort intag av lösgodis och kanelbullar. Eller nåt.
/bitter
Fy vad tradigt. Har de pratat om igångsättning med dig?Nä det kommer lixom aldrig någon bebis här... Jag måste ha inbillat mig allting. Den otympliga magen beror förmodligen på ett för stort intag av lösgodis och kanelbullar. Eller nåt.
/bitter
När ska du ha? Har tappat bort listan! Inga känningar
?