Eurovision song contest 2023, FINALEN

Sarah Dawn Finer: har erfarenhet av att programleda mello. Gjorde det bra. Känd och uppslattad bland ESC-fansen. Lynda Woodruff!!

Sanna Nielsen: Programledarerfarenhet. Känd hos ESC-publiken.

Måns Zelmerlöw: behövs kommentarer? Möjligtvis har han synts för mycket i ESC-sammanhang sen 2015. Är ESC-publiken kan lite trött på honom?

Nåt sånt tänker jag mig! Ingen svensk komiker!!

Jag tror att Sanna och Sarah skulle vara en härlig duo för ESC 2024! Värme, humor och erfarenhet kombinerat med fantastiska röster. Om jag inte minns rätt så har Sarah varit sugen på att programleda ESC.
 
IMG_1934.jpeg
 
Jahaja.
Veckan efter med ett par dagars distans till hela spektaklet:

- Vilka låtar har fått följa med in i era playlists?

- Vilket låt/strof/riff har ni på hjärnan (vare sig ni vill eller inte)?

- BONUS: vilka äldre eurovisionbidrag finns med i era playlists?
(utslagsfråga: vilken typ av playlist?)
 
Jahaja.
Veckan efter med ett par dagars distans till hela spektaklet:

- Vilka låtar har fått följa med in i era playlists?

- Vilket låt/strof/riff har ni på hjärnan (vare sig ni vill eller inte)?

- BONUS: vilka äldre eurovisionbidrag finns med i era playlists?
(utslagsfråga: vilken typ av playlist?)

Just i år har ingen fått följa med på min playlist. Men så kör jag för tillfället mest artistspecifika playlists med samma artist i hela playlisten. Och jag är mycket inne på hårdrock/metal för tillfället. Funderar på att dyka ner i Lord of the Losts låtar. Röstade på "Blood & Glitter". Men jag har sett Loreens framträdande några gånger. Speciellt det efter att hon vunnit. Så härlig energi i det framträdandet!

Mae Mullers "I wrote a song" har snurrat runt i hjärnan på mig. Inte för att det var min favorit men den bara snurrar runt där av nån anledning. Trallvänlig.

Mitt go to ESC bidrag är som alltid :heart Brainstorm "My Star" :heart från 2000. Jag kan fortfarande inte förlåta att den inte vann! Det framträdandet och låten gör mig så glad!

Andra ESC-bidrag som jag gärna lyssnar på är:
Lordi "Hardrock Halleluja" (hade nöjet att se dem live för nån vecka sen, grymt bra!)
Ruslana "Wild Dances"
Verka Serduchka "Dancing Lasha Tumbai"
Elina Born & Stig Rästa "Goodbye to yesterday"
 
"Satellite" med Lena, tycker jag är en väldigt charmig låt.

Sedan gillar jag "Hold me now" med Johnny Logan. Och även den gamle "Ein bisschen frieden" är fin.
 
- Vilka låtar har fått följa med in i era playlists?

Norges och Finlands bidrag

- Vilket låt/strof/riff har ni på hjärnan (vare sig ni vill eller inte)?
Norge och Finlands bidrag


- BONUS: vilka äldre eurovisionbidrag finns med i era playlists?
(utslagsfråga: vilken typ av playlist?)
Lena - satellite
Kalush - Stefania
Go_A - Shum
Blanche - city lights
SuRie - storm
Måneskin - zitti u buoni
Samtliga ligger under gillade låtar
 
Just i år har ingen fått följa med på min playlist. Men så kör jag för tillfället mest artistspecifika playlists med samma artist i hela playlisten. Och jag är mycket inne på hårdrock/metal för tillfället. Funderar på att dyka ner i Lord of the Losts låtar. Röstade på "Blood & Glitter". Men jag har sett Loreens framträdande några gånger. Speciellt det efter att hon vunnit. Så härlig energi i det framträdandet!

Mae Mullers "I wrote a song" har snurrat runt i hjärnan på mig. Inte för att det var min favorit men den bara snurrar runt där av nån anledning. Trallvänlig.

Mitt go to ESC bidrag är som alltid :heart Brainstorm "My Star" :heart från 2000. Jag kan fortfarande inte förlåta att den inte vann! Det framträdandet och låten gör mig så glad!

Andra ESC-bidrag som jag gärna lyssnar på är:
Lordi "Hardrock Halleluja" (hade nöjet att se dem live för nån vecka sen, grymt bra!)
Ruslana "Wild Dances"
Verka Serduchka "Dancing Lasha Tumbai"
Elina Born & Stig Rästa "Goodbye to yesterday"
Jag har dykt lite i LOTL och tycker bäst om Drag Me to Hell
 
Jahaja.
Veckan efter med ett par dagars distans till hela spektaklet:

- Vilka låtar har fått följa med in i era playlists?

- Vilket låt/strof/riff har ni på hjärnan (vare sig ni vill eller inte)?

- BONUS: vilka äldre eurovisionbidrag finns med i era playlists?
(utslagsfråga: vilken typ av playlist?)

I min playlist för maj har följande Eurovisionrelaterat fått komma in:
  • TuralTuranX - Tell Me More
  • LOTL - Cha Cha Cha
  • Jann - LOOKATME (jag tittar snett på er här, polska ESC-uttagningen :cautious: )
  • Voyager - Promise
  • TVORCHI - Heart of Steel
När jag började lyssna på ESC-bidragen tidigare i vår kom dessa med i månadsplaylisten:
  • Loreen - Tattoo
  • LOTL - Blood and Glitter
  • Reiley - Breaking My Heart
  • Let 3 - Mama ŠČ!
På hjärnan har jag Cha Cha Cha, den vägrar bara försvinna :arghh:

Jag har ett helt gäng gamla ESC-tävlande i mina månadsplaylists, en del har fått komma in i mina årsbästaplaylists. Vill ge hedersomnämnade där till Rosa Linn med Snap som jag insåg typ i våras var bra. Jag konsumerade massor av Måneskin när de slog igenom.
 
- Vilka låtar har fått följa med in i era playlists?
Inga, är i en period då jag inte lyssnar på musik.
- Vilket låt/strof/riff har ni på hjärnan (vare sig ni vill eller inte)?
Ingen.
- BONUS: vilka äldre eurovisionbidrag finns med i era playlists?
Vet inte.

:D
 
Vilka låtar har fått följa med in i era playlists?

Samo mi se spava
Cha cha cha
Mer sporadiskt lyssnar jag också på Who the hell is Edgar och Due vite

- Vilket låt/strof/riff har ni på hjärnan (vare sig ni vill eller inte)?
Den där delen kanske halvvägs in i Samo mi se spava när synthslingan liksom går ner i hastighet och förvrängs lite så den blir en aning kuslig. Älskar den! Samt "I just wanna sleep forever, I like it better when I dream"
Lite mer otippat så dyker också "Évidemment" upp i små fragment här och där.

- BONUS: vilka äldre eurovisionbidrag finns med i era playlists?
(utslagsfråga: vilken typ av playlist?)

Calm after the storm, Common Linnets 2014
Monster like me, Norges bidrag 2015 (yes, jag var missnöjd med Sveriges vinst då också)
Zitti e buoni, Måneskin 2021
Shum, Go_A 2021
Boonika bate doba - Zdob Si Zdub 2005
On fire - The Roop (från den inställda Eurovisionsfinalen 2020)
Soldi - Mahmood 2019
Fai rumore - Diodato (också från inställd final 2020)
Occidentalis Karma - Francesco Gabbani 2017
Lejla - Hari Mata Hari 2006
C'est le dernier qui a parlé qui a raison - Amina 1991 (ännu en gång aningens missnöjd Lillgrådis medan övriga Sverige firade Carolas seger)

Men ok, Euphoria och segern 2012 var jag nöjd med! Men den spelas så pass ofta ändå så den behöver jag inte dra in i någon playlist.
 
Så här en månad senare har tävlingen kunnat smältas lite, och jag har en låt som går på repeat. Jag minns hur jag gungade med lite i semifinalen till låten, men den gick aldrig vidare till finalen. Därför tog det mig lite längre tid att upptäcka hur mycket jag älskar den.

 
När jag tror att jag gått vidare från Cha cha cha kommer remix. Jag gillar originalet mer, men den här satte sig också.
 

Liknande trådar

Kultur Nu är det snart dax! Semi 1 på tisdag och semi 2 på torsdag. Jag tänker att vi kan ta semifinalerna i en gemensam tråd och finalen i en...
14 15 16
Svar
306
· Visningar
11 301
Senast: Rosett
·
Kultur Dags för den officiella tråden för ESC SEMIFINAL 1! :banana::banana::banana: Sverige deltar i semi 2, och de redan klara finalisterna...
4 5 6
Svar
114
· Visningar
4 343
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp